W [15] zobaczysz
karawanę niziołków, stoją tam bracia Furten
i Birgen, Torias
oraz przywódczyni Katriana.
Wylecz niziołki za 25 doświadczenia. Możesz porozmawiać ze
wszystkimi, jednak skup się na Toriasie
(ma sklep) oraz Katrianie,
którzy powiedzą ci o ostatnich wydarzeniach w tej okolicy
oraz powierzą quest Gra bez talii kart. Aby
wykonać to zadanie, wejdź przez drzwi w [N]
do Starej farmy. Uważaj na skrzynię pokrytą pleśnią
w [18], jeśli ją otworzysz,
zarazisz się chorobą. Ale i tak warto ją otworzyć - z Zielonych
Zarodników i Kryształu Kwarcu
można zrobić Pierścień Odporności na
Choroby w Młynku Drogana.
Zejdź schodami w [R] na dół
do piwnicy. Tam na przeciwko ciebie w [19]
stoi kobold, który ma Karty do wróżenia.
Zabij go i jego pomocników, weź karty, przeszukaj skrzynki
i wyjdź na górę. Idź do Katriany,
powiedz jej o odzyskaniu kart, otrzymasz Klucz
wróżbitki, którym otworzysz drzwi w [M]
i dostaniesz się do Karawany wróżbitki Daschnayi,
która jest w [20]. Oddanie
kart Daschnayi to 200 doświadczenia
i nagroda, albo w postaci 150 złota, albo wróżby; w tym wypadku
wybór wróżby bardziej ci się opłaci (cenne informacje).
W [16] stoi
Szaren – Czerwony Czarodziej
z Thay – który poprosi cię o pomoc. Chce on bowiem, abyś wstawił
się za nim u burmistrza Wysoczyska, który nie zgadza się na
założenie przez Szarena enklawy
w Wysoczysku. Jeśli powiesz, że nie widzisz żadnych korzyści
dla siebie, w tym co miałbyś dla niego zrobić, Szaren
zniknie i dostaniesz 25 doświadczenia. Lepiej jednak zgódź
się mu pomóc, dostaniesz zadanie Enklawa Thay,
za wykonanie którego Szaren
obiecuje 100 złota, możesz dostać zaliczkę 10 złota. Teraz
musisz porozmawiać z Haniah,
stojącej w [12]. Spróbuj przekonać
Haniah, żeby Szarenowi
pozwolono założyć enklawę, najlepszym argumentem na to jest
obrona Wysoczyska. Zastraszanie nie opłaca się – nie dostaniesz
za zadanie punktów doświadczenia. Może ci się nie udać jej
przekonać, albo też stwierdzisz, że czarodzieja trzeba wypędzić.
Cokolwiek zostanie postanowione, musisz wrócić do Szarena
i oznajmić mu to. Jeśli zostanie – 200 doświadczenia, jeśli
go wypędzisz – 100. Szaren
pojawi się później z magicznym sklepem w [7]
w [E] (w domu w
którym wcześniej spotkałeś Tomana).
Z miejsca [17]
nadbiegnie Nora Blake, błagająca
cię o pomoc, otrzymasz quest Uratujcie moją rodzinę.
Wejdź do Domu Blake’a drzwiami w [O]
i pokonaj koboldy. Na podłodze będą zwłoki Adama Blake’a.
Pozbieraj to, co zostało po koboldach i wejdź na górę schodami
w [S]. W [21]
zobaczysz Kobolda rzezimieszka,
który ma Dziecko. Aby je odzyskać,
musisz mu dać jakikolwiek klejnot, lub spróbować wyrwać dziecko
(test na Zręczność). Nie próbuj go atakować – wtedy dziecko
zostanie zamordowane. Bard może np. urządzić występ i wyrwać
dziecko. Po odzyskaniu dziecka wróć do Nory
i oddaj jej pociechę, otrzymasz 200 doświadczenia. Możesz
wyłudzić od Nory jej Obrączkę
ślubną Nory, lub też dać jej złoto na utrzymanie
(zatrzymanie Dziecka dla siebie
to 0 doświadczenia, ale możesz je sprzedać jako niewolnika
Szarenowi za 500 złota).
Przeszukaj dom wchodząc przez drzwi w [P],
porozmawiaj z Kapitanem bramy stojącym przed wyjściem do Wysoczyska
Pogórze w [Q] i udaj się
tam.
W [22] zobaczysz
chorego Niedźwiedzia brunatnego,
wylecz go za 25 doświadczenia, lub jeśli jesteś łowcą/druidem
oczyść mu ranę za 100 doświadczenia. Jeśli to zrobisz, napotkane
dalej niedźwiedzie nie będą cię atakować. Dalej w [23]
stoi Ferran Valiantheart,
dzięki któremu możesz dostać dwa questy: Ucieczka do
krypty i Poroże Cienistorogiego. Tym
drugim zajmiesz się później. Mistyczny łucznik mówi również
o jednym koboldzie kierującym się w stronę Blumberg,
ale zdążysz go jeszcze spotkać.
Wejdź do Krypty elfów drzwiami w [U].
Po zabiciu szczurów i koboldów, przeczytaj historię Ascalhorn
w [27]. W [28]
znajduje się elficki posąg, pomódl się, aby wyleczyć ewentualne
rany (plucie na ołtarz kończy się klątwą nałożoną na ciebie).
Drzwi w [29] są na razie zamknięte,
zejdź więc na drugi poziom krypty w [a].
Zniszcz koboldy za barykadą i udaj się do [31],
gdzie przechadza się Duch Nilmaldora.
Porozmawiaj z nim o koboldach i weź zadanie Rój pająków.
Na drodze do [32] będą pająki,
przeszukiwanie kości i sarkofagów może wywołać u ciebie wyrzuty
sumienia, na końcu zniszcz jaja pająków (nie kokony) w [32].
Wróć do Nilmaldora, dostaniesz
za to zadanie 100 doświadczenia i dowiesz się o ukrytej sali
w której można uruchomić pułapkę działającą tam, gdzie ukryły
się koboldy. Bądź miły dla Nilmaldora,
dostaniesz quest Elficka Próba i Klucz
do Elfickiej Sali Prób, otwierający drzwi w [29].
Jeśli koniecznie chcesz, zabierz to, co Nilmaldor
ma w sarkofagu; wtedy będziesz musiał go zabić. Są tam: Długi
łuk +1 i Złoty Pierścień,
duch zostawia Długi Miecz +1.
Następnie udaj się na północ. W tej okolicy
znajdziesz Pierścień Kirlava.
Od Ducha w [33]
otrzymasz zadanie Zaginiony miecz. Potem skręć
na zachód, zabij napotkane na drodze koboldy i szkielety,
zabierz Starożytny miecz z
[34], po czym skieruj się
w dół, aby odkryć Ukryte drzwi [b].
Wejdź do pomieszczenia, załóż znaleziony w skrzyni Elficki
Hełm Ochrony przed Pułapkami sobie i swojemu towarzyszowi,
i uruchom dźwignię. Teraz biegnij w stronę [35],
porozmawiaj z koboldem strażnikiem za drzwiami, schowaj broń,
a po wejściu stań na Płycie Naciskowej – wtedy uruchomisz
pułapkę i otrzymasz 100 doświadczenia.
|