GRY 10/2003  Poradnik « 45 »  



autorzy:
Piotr "Ziuziek" Deja, Anna "Gengar" Deja
   
Wprowadzenie

Walkthrough
Rozdział 1 - Wysoczysko
Rozdział 1 - Blumberg, Góry Nether
Rozdział 1 - Wysoki Las
Przerywnik - Nocny Obóz
Przerywnik - Oaza Zielonej Palmy
Przerywnik - Obozowisko Ao
Rozdział 2 - Obóz Asabi
Rozdział 2 - Wieża Mistyków
Rozdział 2 - Wieża Krypt
Rozdział 2 - Wielka Biblioteka
Rozdział 2 - Świątynia Wichrów

Questy
Rozdział 1
Przerywnik
Rozdział 2

PRZERYWNIK – Nocny Obóz


Wyjścia do lokacji:

A – Nocny Obóz / Karawana wróżbitki

B – Nocny Obóz / Podziemny tunel

C – Podziemny tunel / Jaskinie kąsaczy

D – Jaskinie kąsaczy / Jaskinie kąsaczy – Świątynia

Przerywnik rozpoczynasz z zadaniem Identyfikacja kryształu. Pierwszy postój karawany na pustyni Anauroch to Nocny Obóz, gdzie w [1] będą twoi współtowarzysze podróży, czyli niziołki i najemnicy Dorna i Xanos. Rozmowę zacznie Katriana. Dowiesz się o tym, co wydarzyło się podczas podróży, poznasz też waszego przewodnika Zidana. Ku twojemu zdumieniu (a może nie) nowym najemnikiem będzie znany ci już kobold Deekin. Po zakończeniu rozmowy zaatakują was Kąsacze, czyli ludzie-skorpiony. Uważaj na Kąsaczy oficerów. Gdy walka dobiegnie końca, okaże się, że nie ma przewodnika Zidana. Katriana powierzy ci quest Zaginięcie przewodnika i obieca 500 złota za odnalezienie przewodnika. Pozbieraj to, co pozostało po Kąsaczach. Zabieraj każdy Gruczoł jadowy kąsacza, ma dużą wartość. Zanim wyruszysz na poszukiwanie Zidana, możesz zaopatrzyć się w potrzebne przedmioty u Katriany lub Toriasa. Teraz również Daschnaya w [2], do której można wejść drzwiami w [A], będzie mogła ci coś sprzedać. W [3] znajdziesz Kadź. Daschnaya oprócz leczenia za darmo, może ci opowiedzieć o pustyni Anauroch, Imperium Netherilu i latających miastach.

Podążaj śladami Kąsaczy, a doprowadzą cię do trzech dziur, którymi można się dostać do Podziemnego tunelu. Wskocz w jedną z nich w [B]. Jeżeli wybrałeś Deekina jako nowego najemnika i masz artefakt Smoczy Kieł z Rozdziału 1, kobold powie ci, jak można wykorzystać ten artefakt. Deekin zaproponuje ci Sztylet Smoczego Kła, lub poprosi o artefakt dla siebie. Wtedy wykuje Amulet Smoczego Kła dla siebie (Amulet da Deekinowi Siłę +4).

W tunelu zabij Kąsacze i skieruj się w stronę wejścia [C] do Jaskini kąsaczy. Zwróć uwagę na pułapki zastawione w korytarzach i grotach jaskini. Niektóre Kąsacze wyskakują z ziemi. Przeszukując teren jaskini, dojdziesz do [4]. Po przekroczeniu tego punktu, z jednej lub drugiej strony, obejrzysz animację. Drzwi za tobą się zamkną a w [5] pojawi się Mantikora. Po zabiciu bestii zabierz z jej ciała Diament, a z [6] resztę skarbów. Następnie idź do [7], gdzie znajduje się Skarbiec Kąsaczy. Będzie tu bardzo dużo pułapek. Wystarczy zniszczyć Statuę, aby znikły te na podłodze. Przeszukaj wszystkie skrzynie, te z pułapką i bez. Znajdziesz w nich m.in. Zbroję Aurumvorax, Buty Elfów i Amulet Zdrowia. Po opuszczeniu skarbca pozostaje ci już tylko rozprawić się ze zgrają Kąsaczy i Kąsaczem oficerem (zostawia halabardę Uderzenie Talony). Kąsacz łucznik lubi znikać. Gdy już wszystkich zabijesz, zejdź przez [D] do Świątyni.

Tu czekać na ciebie będzie dwóch Kąsaczy oficerów. Uważaj na pułapkę z kwasem. Tak jak i poprzednio pułapka zniknie, gdy rozwalisz dwie statuy. Za zamkniętymi drzwiami w [8] będzie Najwyższy kapłan kąsaczy, a za nim poszukiwany przez ciebie Zidan, magicznie przywiązany do ołtarza. Poza tym jest tu dużo Ghuli i Kąsaczy. Najkorzystniej jest zniszczyć ołtarz, zginą wtedy wszystkie Ghule i uwolnisz Zidana. Potem zabij Najwyższego kapłana kąsaczy i jego obrońców. Po zakończeniu walki zobacz, co możesz stąd zabrać ze sobą. Porozmawiaj z Zidanem. Możesz wyłudzić od niego 250 złota i Zielono-niebieski Pierścień. Weź przewodnika ze sobą i przejdź przez portal, który pojawi się za rozbitym ołtarzem. Znajdziecie się na środku Podziemnego Tunelu.

Biegnij do Katriany, aby ostatecznie wykonać zadanie Zaginięcie przewodnika i dostać 1000 doświadczenia. Otrzymasz również 500 – 700 sztuk złota. Po wszystkim karawana pojedzie dalej do Oazy Zielonej Palmy.

 

»

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 45 »