autorzy:
Piotr "Ziuziek" Deja, Anna "Gengar" Deja
|
|
|
Wprowadzenie
|
|
Walkthrough
|
Rozdział 1 - Wysoczysko
|
|
Rozdział 1 - Blumberg, Góry Nether
|
|
Rozdział 1 - Wysoki Las
|
|
Przerywnik - Nocny Obóz
|
|
Przerywnik - Oaza Zielonej Palmy
|
|
Przerywnik - Obozowisko Ao
|
|
Rozdział 2 - Obóz Asabi
|
|
Rozdział 2 - Wieża Mistyków
|
|
Rozdział 2 - Wieża Krypt
|
|
Rozdział 2 - Wielka Biblioteka
|
|
Rozdział 2 - Świątynia Wichrów
|
|
Questy
|
Rozdział 1
|
|
Przerywnik
|
|
Rozdział 2
|
|
|
|
QUESTY – PRZERYWNIK
Berło Slugawienia
-
Mapa 1: Wejdź do Krypty
elfów drzwiami w [U] i
zejdź na Poziom II w [a].
-
Mapa 1: Wykonaj zadanie
Rój pająków lub zabierz Klucz
do Elfickiej Sali Prób z sarkofagu Nilmaldora).
-
Mapa 1: Otwórz drzwi w
[29]. Na szachownicy niektóre
płytki są pułapkami. Aby dojść do [30]
po nagrodę, podążaj drogą wyznaczoną przez czerwone promienie.
Zanim zabierzesz z piedestału Płaszcz
z Ascalhorn, zapamiętaj drogę powrotną, którą
również wskazują czerwone promienie, ale te, którymi nie
szedłeś wcześniej. Tylko w ten sposób bezpiecznie wrócisz
i otrzymasz 50 doświadczenia. Paladyni mogą się spodziewać
jeszcze jednej nagrody, w [31]
pojawi się skrzynia w której będą: Zbroja
Płytowa Męstwa, Hełm Męstwa
oraz pawęż Mężny Obrońca.
-
Mapa 5: Dopiero po wykonaniu
tego zadania, możesz wykonać quest Oaza Zielonej
Palmy.
-
Mapa 5: W [2]
zobaczysz Ali Ibn-Musuda z
którym porozmawiaj po zabiciu Zombie.
-
Mapa 5: Jeśli chcesz zdobyć
broń Al-Rashida, udaj się do Katakumby Al-Rashida
drzwiami w [B]. Przeczytaj
Runiczny słup i zabij Gargulce - posągi. Potem w [5]
pojawi się coś w rodzaju szachownicy. Gdy staniesz na
jakiejkolwiek płytce, zauważysz, że znika. Razem jest
tutaj 16 płyt. Musisz po kolei zabierać i ustawiać Kamienie
runiczne tak, aby z naciśniętych płyt powstał
znak „x”. Na ostatniej płycie stań sam (do uruchomienia:
4 płyty na krańcach szachownicy i 4 w środku). Wtedy Sarkofag
się otworzy i nagroda Furia Pustyni
będzie twoja. W zależności od profesji pojawi się ona
w postaci morgenszternu, kamy, sejmitaru, lub magicznej
laski. Na dodatek dostaniesz 200 doświadczenia.
-
Mapa 5: Zabij napotkane
na drodze Zombie i wejdź do Grobowca Kel-Garasa
wejściem w [C].
-
Mapa 5: Wewnątrz grobowca
spodziewaj się dużej ilości Zombie, Szkieletów, oraz pułapek,
które zazwyczaj będą się uruchamiać wiele razy. Aby do
tego nie dopuścić, po prostu zniszcz posągi lub statuy,
do których są przypisane. Będzie tu także sporo Ukrytych
drzwi. Pierwsze pojawią się w [E]
i [F]. Z boku łatwiej
będzie ci pokonać Szkielety łuczników i Zombie, niż gdybyś
szedł mostem. W krypcie [6]
czekają 4 sarkofagi z pułapką, a z każdego wyskakuje Mumia.
Zabierz stąd Hełm Wyładowania,
gdyż wiele pułapek zadaje obrażenia elektryczne. Z kolei
w [7] zabij koniecznie
Lorda Zombie, ma on niezwykle
użyteczny przedmiot Soczewki Wykrywania,
który nie tylko wykrywa pułapki, ale i rozbraja je aż
3 razy dziennie. Przeszukaj to pomieszczenie, a następnie
idź dalej. W [8] Kel-Garas
pojawi się po raz pierwszy. Teraz będziesz go mógł najwyżej
zranić, ale chyba bardziej ranić będą ciebie pułapka między
Posągami, której nie da się rozbroić. Poczekaj aż pułapka
przestanie działać, po czym rusz w pościg za Kel-Garasem.
-
Mapa 5: Jeżeli grasz paladynem,
zawalone kamieniami drzwi w [9]
otworzą się i będziesz mógł sprawdzić się w walce z 4
Nieumarłymi Mnichami.
Potem przeszukaj ich sarkofagi i idź dalej do [10],
gdzie walczyć będziesz z Zaarem,
boskim Arcymistrzem. Obok
znajdziesz długi miecz Święty Mściciel
-
Mapa 5: W [G]
powinny się pojawić Ukryte drzwi. Przejdź przez nie, zabij
w korytarzu dwie grupy Szkieletów i wyjdź przez Ukryte
drzwi w [H], ominiesz
pułapki. W [11] drugi
raz spotkasz Kel-Garasa.
Przeszukaj wszystkie skrzynie i idź korytarzem w stronę
[12]. Walczyć będziesz
tu z Czarnym Strażnikiem
i Szkieletami wojownikami. W tej sali także możesz odkryć
Ukryte drzwi w [I]. W
małej sali po przejściu przez drzwi będzie dużo skarbów.
-
Mapa 5: Zejdź w [J]
do Wewnętrznych katakumb.
-
Mapa 5: Zabij Widma skupione
wokół [13], gdzie ujrzysz
posąg Jergala, oraz [14],
gdzie stoi ołtarz Jergala. Jeśli jesteś zły, modlitwa
przy ołtarzu wyleczy twe rany. Spróbuj zabrać dwa Rubiny
z posągu, przygotuj się jednak po tym na walkę z Jergalem.
Po wszystkim, w gruzach znajdziesz dwa Rubiny.
-
Mapa 5: W [K]
powinny się pojawić Ukryte drzwi, prowadzące prosto do
sali, gdzie jest Kel-Garas.
Jeśli drzwi się nie pojawią, dojdziesz do niego korytarzami
na północ lub południe. Będą tam posągi a między nimi
pułapki.
-
Mapa 5: Przed walką z Kel-Garasem,
który czeka w [15], upewnij
się, że jesteś odporny na Strach. Jeśli możesz, atakuj
go z daleka. Obok niego pojawią się dwa Szkielety wojownicy.
Gdy już zakończysz walkę, zabierz pozostawione Berło
Splugawienia. Idź od razu w stronę sarkofagu
z pułapką i dwóch skrzyń. Przeszukaj wszystko, znajdziesz
mnóstwo złota i wartościowe przedmioty. Później biegnij
do miejsca z którego przyszedłeś. Grobowiec zacznie się
zawalać, lecz ty na szczęście uciekniesz.
-
Mapa 5: Znajdziesz się
przed wejściem do grobowca w [16],
gdzie czekać na ciebie będzie Ali
Ibn-Musud z Bedinami. Powiedz mu o odzyskanym
Berle Splugawienia. Ali
obieca przyjść ci z pomocą, gdy będziesz ponownie walczył
z Kel-Garasem w Domu
Pana Poranka.
-
Mapa 5: Wejdź do Domu
Pana Poranka drzwiami w [D].
-
Mapa 5: Kel-Garas
ukaże ci się w [17], za
nim będzie ołtarz Pana Poranka. Nie mów mu o Krysztale
Wieży, bo wówczas od razu zaatakuje. Kel-Garas
będzie miał dla ciebie propozycję. Jeśli zgodzisz się
pomóc Kel-Garasowi, otrzymasz
od niego Ostrze ofiarne,
którym masz zabić Aliego.
W zamian za tę przysługę Kel-Garas
obieca zwrócić wodę oazie. Gdy pojawi się Ali,
odkryje twoją zdradę. Użyj na nim Ostrza
ofiarnego, a potem połóż je na ołtarzu. Otrzymasz
miecz Pazur Jergala i
wykonasz zadanie bez doświadczenia.
-
Mapa 5: Jeżeli stwierdzisz,
że Kel-Garasa trzeba zlikwidować
raz na zawsze, będziesz musiał położyć na ołtarzu Berło
Splugawienia. Nie będzie to proste, gdyż Kel-Garas
przywoła kilku Szkieletów Wojowników do pomocy i rzuci
czar Barierę ostrzy, tak abyś nie mógł się zbliżyć do
ołtarza. Zabijanie Kel-Garasa
nie ma sensu, Szkielety również się odradzają. Ali
i jego towarzysze zajmą się walką z przeciwnikami, ty
zaś postaraj się położyć na ołtarzu Berło
Splugawienia. W ten sposób Kel-Garas
zostanie ostatecznie pokonany, a ty wykonasz zadanie za
1000 doświadczenia. Na ołtarzu pojawi się Berło
Świtu, niestety tylko dla kapłana. W urnach
obok znajdziesz Wodę Święconą
i Amulet Silnej Woli +4.
|
»
|