GRY 10/2003  Poradnik « 58 »  



autorzy:
Piotr "Ziuziek" Deja, Anna "Gengar" Deja
   
Wprowadzenie

Walkthrough
Rozdział 1 - Wysoczysko
Rozdział 1 - Blumberg, Góry Nether
Rozdział 1 - Wysoki Las
Przerywnik - Nocny Obóz
Przerywnik - Oaza Zielonej Palmy
Przerywnik - Obozowisko Ao
Rozdział 2 - Obóz Asabi
Rozdział 2 - Wieża Mistyków
Rozdział 2 - Wieża Krypt
Rozdział 2 - Wielka Biblioteka
Rozdział 2 - Świątynia Wichrów

Questy
Rozdział 1
Przerywnik
Rozdział 2

QUESTY – ROZDZIAŁ 1


Elficka próba

  1. Mapa 1: Wejdź do Krypty elfów drzwiami w [U] i zejdź na Poziom II w [a].

  2. Mapa 1: Wykonaj zadanie Rój pająków lub zabierz Klucz do Elfickiej Sali Prób z sarkofagu Nilmaldora).

  3. Mapa 1: Otwórz drzwi w [29]. Na szachownicy niektóre płytki są pułapkami. Aby dojść do [30] po nagrodę, podążaj drogą wyznaczoną przez czerwone promienie. Zanim zabierzesz z piedestału Płaszcz z Ascalhorn, zapamiętaj drogę powrotną, którą również wskazują czerwone promienie, ale te, którymi nie szedłeś wcześniej. Tylko w ten sposób bezpiecznie wrócisz i otrzymasz 50 doświadczenia. Paladyni mogą się spodziewać jeszcze jednej nagrody, w [31] pojawi się skrzynia w której będą: Zbroja Płytowa Męstwa, Hełm Męstwa oraz pawęż Mężny Obrońca.

  4. Mapa 5: Dopiero po wykonaniu tego zadania, możesz wykonać quest Oaza Zielonej Palmy.

  5. Mapa 5: W [2] zobaczysz Ali Ibn-Musuda z którym porozmawiaj po zabiciu Zombie.

  6. Mapa 5: Jeśli chcesz zdobyć broń Al-Rashida, udaj się do Katakumby Al-Rashida drzwiami w [B]. Przeczytaj Runiczny słup i zabij Gargulce - posągi. Potem w [5] pojawi się coś w rodzaju szachownicy. Gdy staniesz na jakiejkolwiek płytce, zauważysz, że znika. Razem jest tutaj 16 płyt. Musisz po kolei zabierać i ustawiać Kamienie runiczne tak, aby z naciśniętych płyt powstał znak „x”. Na ostatniej płycie stań sam (do uruchomienia: 4 płyty na krańcach szachownicy i 4 w środku). Wtedy Sarkofag się otworzy i nagroda Furia Pustyni będzie twoja. W zależności od profesji pojawi się ona w postaci morgenszternu, kamy, sejmitaru, lub magicznej laski. Na dodatek dostaniesz 200 doświadczenia.

  7. Mapa 5: Zabij napotkane na drodze Zombie i wejdź do Grobowca Kel-Garasa wejściem w [C].

  8. Mapa 5: Wewnątrz grobowca spodziewaj się dużej ilości Zombie, Szkieletów, oraz pułapek, które zazwyczaj będą się uruchamiać wiele razy. Aby do tego nie dopuścić, po prostu zniszcz posągi lub statuy, do których są przypisane. Będzie tu także sporo Ukrytych drzwi. Pierwsze pojawią się w [E] i [F]. Z boku łatwiej będzie ci pokonać Szkielety łuczników i Zombie, niż gdybyś szedł mostem. W krypcie [6] czekają 4 sarkofagi z pułapką, a z każdego wyskakuje Mumia. Zabierz stąd Hełm Wyładowania, gdyż wiele pułapek zadaje obrażenia elektryczne. Z kolei w [7] zabij koniecznie Lorda Zombie, ma on niezwykle użyteczny przedmiot Soczewki Wykrywania, który nie tylko wykrywa pułapki, ale i rozbraja je aż 3 razy dziennie. Przeszukaj to pomieszczenie, a następnie idź dalej. W [8] Kel-Garas pojawi się po raz pierwszy. Teraz będziesz go mógł najwyżej zranić, ale chyba bardziej ranić będą ciebie pułapka między Posągami, której nie da się rozbroić. Poczekaj aż pułapka przestanie działać, po czym rusz w pościg za Kel-Garasem.

  9. Mapa 5: Jeżeli grasz paladynem, zawalone kamieniami drzwi w [9] otworzą się i będziesz mógł sprawdzić się w walce z 4 Nieumarłymi Mnichami. Potem przeszukaj ich sarkofagi i idź dalej do [10], gdzie walczyć będziesz z Zaarem, boskim Arcymistrzem. Obok znajdziesz długi miecz Święty Mściciel

  10. Mapa 5: W [G] powinny się pojawić Ukryte drzwi. Przejdź przez nie, zabij w korytarzu dwie grupy Szkieletów i wyjdź przez Ukryte drzwi w [H], ominiesz pułapki. W [11] drugi raz spotkasz Kel-Garasa. Przeszukaj wszystkie skrzynie i idź korytarzem w stronę [12]. Walczyć będziesz tu z Czarnym Strażnikiem i Szkieletami wojownikami. W tej sali także możesz odkryć Ukryte drzwi w [I]. W małej sali po przejściu przez drzwi będzie dużo skarbów.

  11. Mapa 5: Zejdź w [J] do Wewnętrznych katakumb.

  12. Mapa 5: Zabij Widma skupione wokół [13], gdzie ujrzysz posąg Jergala, oraz [14], gdzie stoi ołtarz Jergala. Jeśli jesteś zły, modlitwa przy ołtarzu wyleczy twe rany. Spróbuj zabrać dwa Rubiny z posągu, przygotuj się jednak po tym na walkę z Jergalem. Po wszystkim, w gruzach znajdziesz dwa Rubiny.

  13. Mapa 5: W [K] powinny się pojawić Ukryte drzwi, prowadzące prosto do sali, gdzie jest Kel-Garas. Jeśli drzwi się nie pojawią, dojdziesz do niego korytarzami na północ lub południe. Będą tam posągi a między nimi pułapki.

  14. Mapa 5: Przed walką z Kel-Garasem, który czeka w [15], upewnij się, że jesteś odporny na Strach. Jeśli możesz, atakuj go z daleka. Obok niego pojawią się dwa Szkielety wojownicy. Gdy już zakończysz walkę, zabierz pozostawione Berło Splugawienia. Idź od razu w stronę sarkofagu z pułapką i dwóch skrzyń. Przeszukaj wszystko, znajdziesz mnóstwo złota i wartościowe przedmioty. Później biegnij do miejsca z którego przyszedłeś. Grobowiec zacznie się zawalać, lecz ty na szczęście uciekniesz.

  15. Mapa 5: Znajdziesz się przed wejściem do grobowca w [16], gdzie czekać na ciebie będzie Ali Ibn-Musud z Bedinami. Powiedz mu o odzyskanym Berle Splugawienia. Ali obieca przyjść ci z pomocą, gdy będziesz ponownie walczył z Kel-Garasem w Domu Pana Poranka.

  16. Mapa 5: Wejdź do Domu Pana Poranka drzwiami w [D].

  17. Mapa 5: Kel-Garas ukaże ci się w [17], za nim będzie ołtarz Pana Poranka. Nie mów mu o Krysztale Wieży, bo wówczas od razu zaatakuje. Kel-Garas będzie miał dla ciebie propozycję. Jeśli zgodzisz się pomóc Kel-Garasowi, otrzymasz od niego Ostrze ofiarne, którym masz zabić Aliego. W zamian za tę przysługę Kel-Garas obieca zwrócić wodę oazie. Gdy pojawi się Ali, odkryje twoją zdradę. Użyj na nim Ostrza ofiarnego, a potem połóż je na ołtarzu. Otrzymasz miecz Pazur Jergala i wykonasz zadanie bez doświadczenia.

  18. Mapa 5: Jeżeli stwierdzisz, że Kel-Garasa trzeba zlikwidować raz na zawsze, będziesz musiał położyć na ołtarzu Berło Splugawienia. Nie będzie to proste, gdyż Kel-Garas przywoła kilku Szkieletów Wojowników do pomocy i rzuci czar Barierę ostrzy, tak abyś nie mógł się zbliżyć do ołtarza. Zabijanie Kel-Garasa nie ma sensu, Szkielety również się odradzają. Ali i jego towarzysze zajmą się walką z przeciwnikami, ty zaś postaraj się położyć na ołtarzu Berło Splugawienia. W ten sposób Kel-Garas zostanie ostatecznie pokonany, a ty wykonasz zadanie za 1000 doświadczenia. Na ołtarzu pojawi się Berło Świtu, niestety tylko dla kapłana. W urnach obok znajdziesz Wodę Święconą i Amulet Silnej Woli +4.

 

»

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 58 »