GRY 10/2003  Poradnik « 73 »  



autorzy:
Piotr "Ziuziek" Deja, Anna "Gengar" Deja
   
Wprowadzenie

Walkthrough
Rozdział 1 - Wysoczysko
Rozdział 1 - Blumberg, Góry Nether
Rozdział 1 - Wysoki Las
Przerywnik - Nocny Obóz
Przerywnik - Oaza Zielonej Palmy
Przerywnik - Obozowisko Ao
Rozdział 2 - Obóz Asabi
Rozdział 2 - Wieża Mistyków
Rozdział 2 - Wieża Krypt
Rozdział 2 - Wielka Biblioteka
Rozdział 2 - Świątynia Wichrów

Questy
Rozdział 1
Przerywnik
Rozdział 2
  1. Mapa 9: Po wejściu na Poziom III zaskoczy cię labirynt. Wbrew pozorom, łatwo jest się tu przemieszczać. Po prostu poczekaj, aż zniknie ściana labiryntu. Twój najemnik nie powinien się tutaj zbytnio od ciebie oddalać, bo wówczas możesz nie zdążyć do niego przybiec, gdyby potrzebował np. leczenia. Między ścianami labiryntu czeka na ciebie dokładnie 12 przeciwników, w tym Szkielet wódz, wojownik, kapłan, 2 łuczników i Kościany golem. Na tym piętrze Wieży Krypt będzie także 10 małych pomieszczeniem, za wejście do każdego z nich dostaniesz 100 doświadczenia. W [10] stoi smutny Szkielet wódz. Po rozmowie z nim szybko dojdziesz do wniosku, że możesz ulżyć jego cierpieniom zabijając go. Zrób tak, zabierz po nim Miecz Dwuręczny +1, a potem przeczytaj śmieszne napisy na nagrobkach. W następnej sali na wschodzie zabij 3 Szkielety wojowników i przeszukaj tą i pozostałe 2 sale. W pomieszczeniu w [11] zobaczysz 6 tronów i 3 sarkofagi. Gdy usiądziesz na drewnianym tronie, zwiększysz swoją Siłę i Inteligencję, a dodatkowo wyleczysz rany, jeżeli grasz postacią o dobrym/neutralnym charakterze. Pozostałe 4 kamienne trony mogą ci podarować obrażenia od Negatywnej Energii. Natomiast postać o złym charakterze powinna zasiąść właśnie na kamiennym tronie, osiągając ten sam efekt, co postać dobra siadając na drewnianym. Sprawdź zawartość sarkofagów i biegnij do sali [12]. Po otworzeniu i zabraniu czegoś z większości sarkofagów, trzeba będzie z kimś walczyć. Pojawią się Wampir, Zombie, Szkielet (wojownicy), a także Upiór i Bies Cieni. W kolejnej sali na zachodzie na z trumny wyjdzie Ożywieniec, a w malutkim pomieszczeniu Kościany golem. W przedostatnim pokoju zmierzysz się znów z Zombie wojownikiem. Z kolei w ostatnim przeszukaj ołtarze, skrzynie i sarkofag oraz zabij 2 Władców Ghulli. Gdzieś na terenie Poziomu III powinieneś znaleźć Magiczną Sakiewkę. Po wszystkim wejdź na górę do Sali Martwego Wichru drzwiami w [D], otrzymasz za to 500 doświadczenia.

  2. Mapa 9: Martwy Wicher, który znajdziesz w [13] tylko z pozoru wydaje się być łatwym przeciwnikiem do pokonania. Zobaczysz pod nim zielony krąg, który chroni go przed wszelkimi obrażeniami. Zranić go można jedynie wtedy, gdy krąg znika. Dopóki nie zniszczysz Martwego Wichru, z każdej strony, co jakiś czas budzić się będą do walki z tobą nowi Zombie Wichru. Szczególnie niebezpieczny jest Większy Zombie Wichru, uważaj na jego czary działające na umysł (Ogłuszenie). Po zakończonej walce zabierz Martwy Wicher za 1500 doświadczenia. Wykonasz zadanie łącznie z zadaniem Trzy Wichry – Martwy, Wieża Krypt – Odkrycie. Użyj drzwi [E], aby wyjść.

Wieża Krypt – Odkrycie

  1. Mapa 7: Wejdź do Undrentide Wschód wejściem w [C] lub [D]. Możesz się tu też dostać, gdy będziesz w Undrentide Północ. Tam wejdź przez drzwi w [F]. Zniszcz Żuki, Pająki i Gargulca. Odkrycia dokonasz w [10], gdzie będzie Wieża Krypt z drzwiami w [I]. Nagroda za znalezienie wieży to 500 doświadczenia.

Wieża Mistyków

  1. Mapa 7: Wykonaj zadania Wieża Mistyków – Odkrycie i Ashtara - Zadanie dla niewolnika. Wejdź przez drzwi w [H] w Undrentide Zachód. Znajdziesz się na Poziomie I Wieży Mistyków.

  2. Mapa 8: W Wieży Mistyków szukać będziesz Mrocznego Wichru. Na Poziomie I w [1] znajdziesz szczura Daggeta Filtha. Opowie ci o Wieży Mistyków, Najwyższym Mistyku i o Trzech Wichrach. Wypytaj go również dokładnie o Shadovar, którzy zaczęli się panoszyć na wyższych poziomach wieży, otrzymasz za to 500 doświadczenia. Gdy zapytasz szczura o to, co kradną Shadovar, dowiesz się o portalach, którymi przechodzą oni ze swojej Sfery Cienia do Wieży Mistyków, a także o Liszu Cienia. Teraz możesz wejść drzwiami [B] na Poziom II.

  3. Mapa 8: Przygotuj się na częste podróże portalami z Poziomu II do Sfery Cieni i z powrotem. Już na początku zaatakują cię Shadovar, wojownicy, magowie, uzdrowiciele i łucznicy. Będą się oni bezustannie pojawiać przy wszystkich 23 portalach. Aby zbadać wyższy poziom wieży, czyli Pokoju Najwyższego Mistyka, musisz się dostać portalami do wejścia [C]. Portale oznaczone są numerami od [2] do [24] na mapie Poziomu II wieży. Odpowiedniki numerów znajdziesz na mapie Sfery Cieni. Możesz znaleźć oczywiście jak najkrótszą drogę, aby się dostać wyżej, lecz lepiej zbadaj całą Sferę Cieni. Jest tam kilka przedmiotów do zabrania, m.in. Zbroja Shadovara i Miecz Cienia, no i oczywiście zgraja przeciwników. Pamiętaj o zbieraniu Klejnotów Cienia z zabitych Shadovar na Poziomie II. Potrzebujesz ich do używania portali. Kiedy po raz pierwszy przeniesiesz się przez portal, dostaniesz 500 doświadczenia. Potem przemieszczaj się tam, gdzie chcesz, a na koniec wejdź na górę do Pokoju Najwyższego Mistyka przez drzwi [C].

  4. Mapa 8: Niedługo po wejściu obejrzysz animację. Będziesz musiał złapać Lisza Cinia, który ukradł dla siebie Mroczny Wicher. Pokonaj wszystkich Shadovar i wejdź do pokoju, gdzie w [25] w skrzyni z pułapką znajdziesz Przenośne drzwi. Za zabranie tego przedmiotu otrzymasz 500 doświadczenia. Odpocznij i użyj Przenośnych drzwi gdziekolwiek na podłodze. Przed tobą pojawią się Przenośne drzwi normalnego rozmiaru, przez które przejdź do Legowiska Lisza Cienia. Dostaniesz za to kolejne 500 doświadczenia.

  5. Mapa 8: Pojawisz się w [25]. Lisza Cienia, który stoi w [26], broni ponad 10 Shadovar. Pozbądź się ich, a potem skup się na twoim głównym przeciwniku. Po walce podnieś ze szczątek Lisza Mroczny Wicher i Togę Vekny. Wykonanie zadania przyniesie ci 1500 doświadczenia. Przy okazji kończysz tu questy Trzy Wichry – Mroczny i Wieża Mistyków – Odkrycie. Wróć z powrotem do Pokoju Najwyższego Mistyka, a potem przejdź przez drzwi [D], znajdziesz się w do Undrentide Zachód.

Wieża Mistyków – Odkrycie

  1. Mapa 7: Wejdź do Undrentide Zachód wejściem w [A]. Zabij Żuki i Pająki. Zbliżając się do [5], odkryjesz Wieżę Mistyków z drzwiami w [H]. Nagroda za znalezienie wieży to 500 doświadczenia.

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 73 »