Rozdział trzeci: Oko Innosa.
Początek trzeciego rozdziału wiąże się z: runami teleportacyjnymi,
dodatkowymi questami oraz z masowym występowaniem poszukiwaczy,
czyli magów odzianych w czarne szaty, którzy oczywiście starają
się gracza zabić. Posługują się oni ognistymi strzałami (w
późniejszych rozdziałach kulami ognia) i nie są szczególnie
niebezpieczni, lecz nie należy się do nich zbliżać. Wtedy
powiem rzucają czar opętania, który uniemożliwia odzyskiwanie
sił przez sen. Z opętania może uleczyć jedynie mikstura sprzedawana
przez Pyrokara w klasztorze (30)
– po wizycie u Hagena. Wówczas do klasztoru będzie można już
się dostać nawet, jeśli gracz nie został magiem.
Przy
wyjściu z doliny czekają na gracza dwie niespodzianki. Pierwszą
z nich są martwi paladyni, którzy dotychczas strzegli bramy
na przełęcz. Jeden z paladynów ma przy sobie runę teleportacyjną
na przełęcz. Drugą niespodzianką jest spotkanie z Lesterem
(22), który wręczy graczowi
runę teleportującą do Xardasa (1)
i poleci się do niego od razu udać. Wizyta u Xardasa nie wnosi
jednak nic poza konkluzją, że należy się szybko udać z listem
do Lorda Hagena. Po otrzymaniu listu od kapitana Garonda,
Lord Hagen przekaże stosowny list do Pyrokara (30),
w którym nakaże wydanie graczowi Oka Innosa.
Jeśli gracz wybrał posadę strażnika, to po ułaskawieniu
Benneta, można poprosić Lorda Hagena o wcielenie do paladynów,
a Harad [6] będzie gotów sprzedać
miecz z magicznej rudy. Miecz warto będzie jeszcze konsekrować
w klasztorze (5000 sztuk złota), ale i tak nie będzie to najpotężniejsza
broń w grze... :-( Pyrokar zaś przekaże graczowi przy pierwszej
okazji Pierścień Wiecznych Zwycięstw podnoszący odporność
na wszystko o 5.
Po dotarciu do klasztoru okaże się, że Pedro
wykradł Oko Innosa i uciekł gdzieś z nim. Idąc jego śladem
gracz napotka przy wyjściu z klasztoru Jorgena (30),
który powie, iż nowicjusz wskoczył z mostu do wody i odpłynął.
Należy zrobić to samo. Z wody można wyjść u stóp ścieżki prowadzącej
do siedziby magicznego golema (31),
a napotkany tam włóczęga wskaże dalszą drogę ucieczki Pedra.
Podążając jego tropem gracz dotrze do kamiennego łuku (33),
gdzie zostanie zaatakowany przez kolejnych dwóch włóczęgów.
W ich pokonaniu chętnie pomoże Grimbald, jeśli zdąży. Spotkanie
z większą grupą poszukiwaczy nastąpi w pobliżu Słonecznego
Kręgu (36). Należy ich pokonać
i zabrać zniszczone przez nich Oko Innosa, które leży na postumencie
pośrodku kręgu.
Magowie zapytani o los zniszczonego oka odeślą
gracza po radę do Vatrasa [8].
Ten zaś każe stawić się wszystkim trzem wielkim magom – Sobie
samemu, Pyrokarowi oraz Xardasowi – raz jeszcze w Słonecznym
Kręgu, by naprawić amulet. Graczowi nakaże naprawienie oprawy
klejnotu oraz zdobycie 3 bagiennych ziół.
Naprawieniem oprawy może się zająć Bennet (20).
Jeśli gracz nie uwolnił go jeszcze z więzienia, to czas jest
po temu najwyższy (quest 85). Naprawa zajmie kowalowi
całą noc, więc jest czas na sen. Bagiennych ziół zapewne gracz
ma już pod dostatkiem, ale w razie potrzeby sprzedaje je Sagitta
(28).
Przed odwiedzeniem Xardasa, warto odwiedzić
Pyrokara – to przyspieszy sprawę. Ten drugi bowiem nie będzie
chciał się spotkać z Xardasem w jednym miejscu i będzie wymagał
swoistego dowodu dobrej woli nekromanty. Xardas przekaże w
tym celu klucz do skrzyni Sekoba (18), w której znajduje się
tom „Dworu Irdorath”. Tom ten należy przekazać Pyrokarowi,
a ten wówczas zechce się stawić w Kamiennym Kręgu.
Czas najwyższy udać się tam osobiście. Vatrasowi
należy przekazać naprawione Oko Innosa oraz 3 bagienne ziela
i odczekać na zewnątrz kręgu chwilę. Trzej magowie zajmą się
rytuałem i po chwili można się już do nich zbliżyć. Po wszystkim
magowie rozejdą się w swoją stronę, a Pyrokar przekaże graczowi
w pełni funkcjonalne Oko Innosa wraz ze słowną instrukcją
jego używania (quest 96). Jeśli gracz jest magiem, to w tym
momencie zostanie mianowany arcymagiem i dostanie stosowną
szatę oraz będzie mógł wstąpić do czwartego kręgu wtajemniczenia.
Ponadto... Pozostałe runy teleportacyjne można
dostać od Lee (20), Pyrokara
(30), Orlana (15)
i Lorda Hagena [30]. Są one
przeważnie darmowe i dostaje się je podczas rozmowy. Jedynie
Orlan swoją runę sprzedaje za 500 sztuk złota. Coragon [9]
również obił Valentino i należy mu przekazać pierścień otrzymany
od Regisa. :-) Z Alrikiem można stoczyć kolejne trzy walki
o pieniądze. Jaszczuroludzie roznoszą po wyspie smocze jaja.
Można się na nich natknąć w jaskiniach i zarobić nieco punktów
doświadczenia. Poza tym do przyrządzenia jednej mikstury z
szóstego rozdziału potrzebne jest 10 jaj.
|