GRY 04/2003  Poradniki « 41 »  



Tytuł części: strona:
Wstęp
Wprowadzonko
Rozdział I: Zagrożenie
Rozdział II: Powrót do Kolonii
Rozdział III: Oko Innosa
Rozdział IV: Polowanie na smoki
Rozdział V: Rozstanie
Rozdział VI: Dwór Irdorath
Opis mapy NewWorld
Opis mapy Khorinis
Opis mapy OldWorld
Podstawowe wdzianka
Postaci neutralne
Sprzedawcy
Nauczyciele

Rozdział trzeci: Oko Innosa.


Początek trzeciego rozdziału wiąże się z: runami teleportacyjnymi, dodatkowymi questami oraz z masowym występowaniem poszukiwaczy, czyli magów odzianych w czarne szaty, którzy oczywiście starają się gracza zabić. Posługują się oni ognistymi strzałami (w późniejszych rozdziałach kulami ognia) i nie są szczególnie niebezpieczni, lecz nie należy się do nich zbliżać. Wtedy powiem rzucają czar opętania, który uniemożliwia odzyskiwanie sił przez sen. Z opętania może uleczyć jedynie mikstura sprzedawana przez Pyrokara w klasztorze (30) – po wizycie u Hagena. Wówczas do klasztoru będzie można już się dostać nawet, jeśli gracz nie został magiem.

Przy wyjściu z doliny czekają na gracza dwie niespodzianki. Pierwszą z nich są martwi paladyni, którzy dotychczas strzegli bramy na przełęcz. Jeden z paladynów ma przy sobie runę teleportacyjną na przełęcz. Drugą niespodzianką jest spotkanie z Lesterem (22), który wręczy graczowi runę teleportującą do Xardasa (1) i poleci się do niego od razu udać. Wizyta u Xardasa nie wnosi jednak nic poza konkluzją, że należy się szybko udać z listem do Lorda Hagena. Po otrzymaniu listu od kapitana Garonda, Lord Hagen przekaże stosowny list do Pyrokara (30), w którym nakaże wydanie graczowi Oka Innosa.

Jeśli gracz wybrał posadę strażnika, to po ułaskawieniu Benneta, można poprosić Lorda Hagena o wcielenie do paladynów, a Harad [6] będzie gotów sprzedać miecz z magicznej rudy. Miecz warto będzie jeszcze konsekrować w klasztorze (5000 sztuk złota), ale i tak nie będzie to najpotężniejsza broń w grze... :-( Pyrokar zaś przekaże graczowi przy pierwszej okazji Pierścień Wiecznych Zwycięstw podnoszący odporność na wszystko o 5.

Po dotarciu do klasztoru okaże się, że Pedro wykradł Oko Innosa i uciekł gdzieś z nim. Idąc jego śladem gracz napotka przy wyjściu z klasztoru Jorgena (30), który powie, iż nowicjusz wskoczył z mostu do wody i odpłynął. Należy zrobić to samo. Z wody można wyjść u stóp ścieżki prowadzącej do siedziby magicznego golema (31), a napotkany tam włóczęga wskaże dalszą drogę ucieczki Pedra. Podążając jego tropem gracz dotrze do kamiennego łuku (33), gdzie zostanie zaatakowany przez kolejnych dwóch włóczęgów. W ich pokonaniu chętnie pomoże Grimbald, jeśli zdąży. Spotkanie z większą grupą poszukiwaczy nastąpi w pobliżu Słonecznego Kręgu (36). Należy ich pokonać i zabrać zniszczone przez nich Oko Innosa, które leży na postumencie pośrodku kręgu.

Magowie zapytani o los zniszczonego oka odeślą gracza po radę do Vatrasa [8]. Ten zaś każe stawić się wszystkim trzem wielkim magom – Sobie samemu, Pyrokarowi oraz Xardasowi – raz jeszcze w Słonecznym Kręgu, by naprawić amulet. Graczowi nakaże naprawienie oprawy klejnotu oraz zdobycie 3 bagiennych ziół.

Naprawieniem oprawy może się zająć Bennet (20). Jeśli gracz nie uwolnił go jeszcze z więzienia, to czas jest po temu najwyższy (quest 85). Naprawa zajmie kowalowi całą noc, więc jest czas na sen. Bagiennych ziół zapewne gracz ma już pod dostatkiem, ale w razie potrzeby sprzedaje je Sagitta (28).

Przed odwiedzeniem Xardasa, warto odwiedzić Pyrokara – to przyspieszy sprawę. Ten drugi bowiem nie będzie chciał się spotkać z Xardasem w jednym miejscu i będzie wymagał swoistego dowodu dobrej woli nekromanty. Xardas przekaże w tym celu klucz do skrzyni Sekoba (18), w której znajduje się tom „Dworu Irdorath”. Tom ten należy przekazać Pyrokarowi, a ten wówczas zechce się stawić w Kamiennym Kręgu.

Czas najwyższy udać się tam osobiście. Vatrasowi należy przekazać naprawione Oko Innosa oraz 3 bagienne ziela i odczekać na zewnątrz kręgu chwilę. Trzej magowie zajmą się rytuałem i po chwili można się już do nich zbliżyć. Po wszystkim magowie rozejdą się w swoją stronę, a Pyrokar przekaże graczowi w pełni funkcjonalne Oko Innosa wraz ze słowną instrukcją jego używania (quest 96). Jeśli gracz jest magiem, to w tym momencie zostanie mianowany arcymagiem i dostanie stosowną szatę oraz będzie mógł wstąpić do czwartego kręgu wtajemniczenia.

Ponadto... Pozostałe runy teleportacyjne można dostać od Lee (20), Pyrokara (30), Orlana (15) i Lorda Hagena [30]. Są one przeważnie darmowe i dostaje się je podczas rozmowy. Jedynie Orlan swoją runę sprzedaje za 500 sztuk złota. Coragon [9] również obił Valentino i należy mu przekazać pierścień otrzymany od Regisa. :-) Z Alrikiem można stoczyć kolejne trzy walki o pieniądze. Jaszczuroludzie roznoszą po wyspie smocze jaja. Można się na nich natknąć w jaskiniach i zarobić nieco punktów doświadczenia. Poza tym do przyrządzenia jednej mikstury z szóstego rozdziału potrzebne jest 10 jaj.

 

»

Index GRY 04/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 41 »