Rozdział pierwszy: Zagrożenie.
Porozmawiaj z Xardasem, a w wyniku tej rozmowy dostaniesz
pierwszy i najdłuższy quest w grze – Oko Innosa (quest
1). Następnie przeszukaj wieżę maga. Znajdziesz w niej
podstawową broń – lagę – oraz trochę przydatnych mikstur i
innych rzeczy. W bibliotece na szczycie przeczytaj wyłożone
książki, co nie tylko nieco zwiększy twoją orientację w świecie
gry, lecz również da ci po 25 XP przy każdej lekturze. Na
stole w bibliotece leży klucz do znajdującej się tam skrzyni.
Po wyjściu z wieży (1)
poruszaj się drogami. Im dalej od drogi, tym groźniejsze bestie
napotkasz i często będą to przeciwnicy tak silni, że jeszcze
długo nie dasz rady stawić im czoła. A już na pewno nie zaglądaj
póki co do żadnych jaskiń, gdyż spotkania z ich mieszkańcami
nie masz szans przeżyć na obecnym poziomie doświadczenia.
Z napotykanymi bestiami walcz jak najbardziej asekuracyjną
techniką: uderz i odsuń się w tył, znowu uderz i znowu odskocz.
Zacznij uczyć się konstruować kombosy. Twoja postać po każdym
ciosie zatrzymuje broń na chwilkę, którą możesz wykorzystać
do zadania kolejnego ciosu. Każdy kolejny cios w kombosie
jest silniejszy od poprzedniego, ale pamiętaj, że zadając
cios sam się wystawiasz na atak. W
każdej chwili możesz jednak przerwać atak i użyć bloku. Również
cofając się z obnażoną bronią zasłaniasz się przed ciosami.
Po drodze do miasta, wzdłuż drogi, napotkasz jedynie młode
wilki, małych krwiopijców, gobliny, młode polne bestie i młode
olbrzymie szczury – to dobre towarzystwo, by nauczyć się powyższej
techniki walki. Zawsze staraj się walczyć tylko z jednym przeciwnikiem
naraz. Jedynie w przypadku wilków i goblinów będzie to niewykonalne,
gdyż te stworzenia atakują zawsze gromadnie. Pamiętaj jednak
o tym, że prawie każda bestia ostrzega przed atakiem w charakterystyczny
dla siebie sposób. Jeśli wycofasz się, zanim się na Ciebie
rzuci, wówczas unikniesz walki. Gdy uciekasz, możesz patrzeć
za siebie (domyślnie klawisz R) i w ten sposób będziesz widział,
czy ktoś Cię jeszcze goni, czy już sobie darował. Gdy goni
Cię kilku przeciwników, wówczas najpierw przerywają pościg
ci znajdujący się najdalej. Patrząc w tył będziesz widział,
jak chowają broń. Ten, który nie schowa broni podejmie pogoń,
gdy się zatrzymasz – w ten sposób możesz zawsze tak wyłuskać
przeciwników, by walczyć tylko z jednym naraz.
Skieruj się nad jezioro (2).
Na jego lewym brzegu znajdziesz przy kościotrupie łuk oraz
strzały. Z prawej strony bierze początek tunel prowadzący
do doliny (3) pod wieżą. W
tunelu napotkasz gobliny oraz młode polne bestie. W dolinie,
przy ognisku, spotkasz swojego starego druha z kolonii karnej,
Lestera. Porozmawiaj z nim i poleć mu udać się do Xardasa
na rozmowę o smokach. Na drugim końcu doliny znajdziesz grotę
zamieszkaną przez szczury. Na jej końcu znajduje się nagrobek,
o który jest wsparty zardzewiały krótki miecz – weź go. Na
razie będzie dla Ciebie bardzo dobrą bronią.
Wróć na górę i skieruj się w stronę jaskini
bandytów (4). Po drodze zabij
gobliny i spenetruj okolice ich obozowiska. Nie zapuszczaj
się za daleko na skały z prawej strony, gdyż czają się tam
wargowie oraz jaszczury. Rozmowę z bandytą strzegącym wejścia
przeprowadź tak, by nie dać się mu zaprowadzić do szefa –
i tak zostaniesz zaatakowany, a należy walczyć z jednym przeciwnikiem
naraz, jako się rzekło. Walka z ludźmi i orkami wygląda inaczej
niż z bestiami – musisz się nauczyć robić bloki i uniki, ale
gdy opanujesz te umiejętności, okaże się znacznie łatwiejsza
i dużo przyjemniejsza. Zabij bandytę przed wejściem i udaj
się do jaskini. Gdy zostaniesz zaatakowany, ucieknij tak,
by nie walczyć z dwoma przeciwnikami. Brago ma przy sobie
klucz do skrzyni znajdującej się w środku.
Po drodze do Khorinis (7)
znajduje się farma Lobarta (5).
Możesz na niej zdobyć trochę punktów doświadczenia wykonując
kilka zadań zlecanych Ci przez właściciela farmy, jego żonę
i pracowników (questy 3-7). Przede wszystkim jednak
musisz dostać się do miasta (quest 2). Zaraz za bramą
zostaniesz zatrzymany przez Lothara, królewskiego paladyna,
który poinformuje Cię o kilku prawach rządzących w mieście.
Najważniejsze jest to, że do górnego miasta mogą się dostać
jedynie obywatele Khorinis, a do ratusza wyłącznie strażnicy
miejscy i paladyni. Jak się później przekonasz, będziesz mógł
tam wejść będąc również Magiem Ognia lub najemnikiem. Musisz
się jednak tam dostać, by porozmawiać z Lordem Hagenem. To
jest Twój główny cel w pierwszym rozdziale. Od razu warto
zaopatrzyć się w mapy, które sprzedaje Brahim [18]
mieszkający przy nabrzeżu.
Aby się dostać do górnego miasta, należy zostać
czeladnikiem u jednego z mistrzów pracujących w Khorinis (quest
9). Dostanie się do ratusza, przed oblicze Lorda Hagena
możliwe będzie dopiero wówczas, gdy gracz zostanie albo strażnikiem
miejskim (quest 21), albo najemnikiem (quest 35),
albo Magiem Ognia (questy 16, 51 i 64). Po wybraniu
ścieżki, niemożliwa jest już jej zmiana. Najłatwiej zostać
strażnikiem, najtrudniej magiem. Najbardziej opłaca się zostać
magiem. :-) To dlatego, że mag może robić wszystko to, co
inni (no, zdobywanie umiejętności właściwych wojownikom, będzie
kosztować dwa razy więcej punktów nauki). Ponadto mag może
najłatwiej ze wszystkich postaci posługiwać się magicznymi
runami, z których pomocą najtrudniejsze walki okazują się
nader proste. Rozmowa z Lordem Hagenem i przyjęcie od niego
zadania dostania się do kapitana Garonda (quest 74)
kończy pierwszy rozdział.
|