GRY 04/2003  Poradniki « 31 »  



Tytuł części: strona:
Wstęp
Wprowadzonko
Rozdział I: Zagrożenie
Rozdział II: Powrót do Kolonii
Rozdział III: Oko Innosa
Rozdział IV: Polowanie na smoki
Rozdział V: Rozstanie
Rozdział VI: Dwór Irdorath
Opis mapy NewWorld
Opis mapy Khorinis
Opis mapy OldWorld
Podstawowe wdzianka
Postaci neutralne
Sprzedawcy
Nauczyciele

Rozdział pierwszy: Zagrożenie.


Porozmawiaj z Xardasem, a w wyniku tej rozmowy dostaniesz pierwszy i najdłuższy quest w grze – Oko Innosa (quest 1). Następnie przeszukaj wieżę maga. Znajdziesz w niej podstawową broń – lagę – oraz trochę przydatnych mikstur i innych rzeczy. W bibliotece na szczycie przeczytaj wyłożone książki, co nie tylko nieco zwiększy twoją orientację w świecie gry, lecz również da ci po 25 XP przy każdej lekturze. Na stole w bibliotece leży klucz do znajdującej się tam skrzyni.

Po wyjściu z wieży (1) poruszaj się drogami. Im dalej od drogi, tym groźniejsze bestie napotkasz i często będą to przeciwnicy tak silni, że jeszcze długo nie dasz rady stawić im czoła. A już na pewno nie zaglądaj póki co do żadnych jaskiń, gdyż spotkania z ich mieszkańcami nie masz szans przeżyć na obecnym poziomie doświadczenia. Z napotykanymi bestiami walcz jak najbardziej asekuracyjną techniką: uderz i odsuń się w tył, znowu uderz i znowu odskocz. Zacznij uczyć się konstruować kombosy. Twoja postać po każdym ciosie zatrzymuje broń na chwilkę, którą możesz wykorzystać do zadania kolejnego ciosu. Każdy kolejny cios w kombosie jest silniejszy od poprzedniego, ale pamiętaj, że zadając cios sam się wystawiasz na atak. W każdej chwili możesz jednak przerwać atak i użyć bloku. Również cofając się z obnażoną bronią zasłaniasz się przed ciosami. Po drodze do miasta, wzdłuż drogi, napotkasz jedynie młode wilki, małych krwiopijców, gobliny, młode polne bestie i młode olbrzymie szczury – to dobre towarzystwo, by nauczyć się powyższej techniki walki. Zawsze staraj się walczyć tylko z jednym przeciwnikiem naraz. Jedynie w przypadku wilków i goblinów będzie to niewykonalne, gdyż te stworzenia atakują zawsze gromadnie. Pamiętaj jednak o tym, że prawie każda bestia ostrzega przed atakiem w charakterystyczny dla siebie sposób. Jeśli wycofasz się, zanim się na Ciebie rzuci, wówczas unikniesz walki. Gdy uciekasz, możesz patrzeć za siebie (domyślnie klawisz R) i w ten sposób będziesz widział, czy ktoś Cię jeszcze goni, czy już sobie darował. Gdy goni Cię kilku przeciwników, wówczas najpierw przerywają pościg ci znajdujący się najdalej. Patrząc w tył będziesz widział, jak chowają broń. Ten, który nie schowa broni podejmie pogoń, gdy się zatrzymasz – w ten sposób możesz zawsze tak wyłuskać przeciwników, by walczyć tylko z jednym naraz.

Skieruj się nad jezioro (2). Na jego lewym brzegu znajdziesz przy kościotrupie łuk oraz strzały. Z prawej strony bierze początek tunel prowadzący do doliny (3) pod wieżą. W tunelu napotkasz gobliny oraz młode polne bestie. W dolinie, przy ognisku, spotkasz swojego starego druha z kolonii karnej, Lestera. Porozmawiaj z nim i poleć mu udać się do Xardasa na rozmowę o smokach. Na drugim końcu doliny znajdziesz grotę zamieszkaną przez szczury. Na jej końcu znajduje się nagrobek, o który jest wsparty zardzewiały krótki miecz – weź go. Na razie będzie dla Ciebie bardzo dobrą bronią.

Wróć na górę i skieruj się w stronę jaskini bandytów (4). Po drodze zabij gobliny i spenetruj okolice ich obozowiska. Nie zapuszczaj się za daleko na skały z prawej strony, gdyż czają się tam wargowie oraz jaszczury. Rozmowę z bandytą strzegącym wejścia przeprowadź tak, by nie dać się mu zaprowadzić do szefa – i tak zostaniesz zaatakowany, a należy walczyć z jednym przeciwnikiem naraz, jako się rzekło. Walka z ludźmi i orkami wygląda inaczej niż z bestiami – musisz się nauczyć robić bloki i uniki, ale gdy opanujesz te umiejętności, okaże się znacznie łatwiejsza i dużo przyjemniejsza. Zabij bandytę przed wejściem i udaj się do jaskini. Gdy zostaniesz zaatakowany, ucieknij tak, by nie walczyć z dwoma przeciwnikami. Brago ma przy sobie klucz do skrzyni znajdującej się w środku.

Po drodze do Khorinis (7) znajduje się farma Lobarta (5). Możesz na niej zdobyć trochę punktów doświadczenia wykonując kilka zadań zlecanych Ci przez właściciela farmy, jego żonę i pracowników (questy 3-7). Przede wszystkim jednak musisz dostać się do miasta (quest 2). Zaraz za bramą zostaniesz zatrzymany przez Lothara, królewskiego paladyna, który poinformuje Cię o kilku prawach rządzących w mieście. Najważniejsze jest to, że do górnego miasta mogą się dostać jedynie obywatele Khorinis, a do ratusza wyłącznie strażnicy miejscy i paladyni. Jak się później przekonasz, będziesz mógł tam wejść będąc również Magiem Ognia lub najemnikiem. Musisz się jednak tam dostać, by porozmawiać z Lordem Hagenem. To jest Twój główny cel w pierwszym rozdziale. Od razu warto zaopatrzyć się w mapy, które sprzedaje Brahim [18] mieszkający przy nabrzeżu.

Aby się dostać do górnego miasta, należy zostać czeladnikiem u jednego z mistrzów pracujących w Khorinis (quest 9). Dostanie się do ratusza, przed oblicze Lorda Hagena możliwe będzie dopiero wówczas, gdy gracz zostanie albo strażnikiem miejskim (quest 21), albo najemnikiem (quest 35), albo Magiem Ognia (questy 16, 51 i 64). Po wybraniu ścieżki, niemożliwa jest już jej zmiana. Najłatwiej zostać strażnikiem, najtrudniej magiem. Najbardziej opłaca się zostać magiem. :-) To dlatego, że mag może robić wszystko to, co inni (no, zdobywanie umiejętności właściwych wojownikom, będzie kosztować dwa razy więcej punktów nauki). Ponadto mag może najłatwiej ze wszystkich postaci posługiwać się magicznymi runami, z których pomocą najtrudniejsze walki okazują się nader proste. Rozmowa z Lordem Hagenem i przyjęcie od niego zadania dostania się do kapitana Garonda (quest 74) kończy pierwszy rozdział.

 

»

Index GRY 04/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 31 »