Granatnik GP-30
Odpowiednik po stronie US Army: M203
Poza standardowymi trybami ostrzału (Single
i Auto) broń posiada granatnik, znacznie różniący się od swojego
amerykańskiego odpowiednika. Przede wszystkim lot pocisków
odbywa się po znacznie mniejszej paraboli (pociski wydają
się lecieć na wprost). Poza tym wydają się mieć lekko zwiększony
zasięg, a przeładowanie odbywa się dużo szybciej.
Karabin snajperski Mosin Nagant
Odpowiednik po stronie US Army: M24
Karabin snajperski, zachowujący się podobnie
jak jego odpowiednik. Ten jednak posiada gorszy celownik optyczny,
przez co celowanie jest troszkę trudniejsze.
Karabin snajperski SVD Dragunow
Odpowiednik po stronie US Army: M82
Karabin zachowuje się podobnie jak jego odpowiednik.
Jednak podobnie jak Mosin, ten też ma gorszy celownik optyczny.
[Uzbrojenie] Charakterystyka – Granaty
Zdecydowałem się opisać tę część uzbrojenia
oddzielnie, głównie ze względu na ich identyczne działanie
po obu stronach. Granaty dzielą się na trzy wersje: odłamkowe
(frag), ogłuszające (flash) i dymne (smoke).
Przydział granatów głównie powiązany jest z
dana mapą. Jednak warto mieć na uwadze, że niektóre jednostki
nie posiadają np. granatów odłamkowych (jedynych mogących
zagrozić przeciwnikowi) na swoim wyposażeniu. Należą do nich
snajperzy oraz dowódcy na niektórych mapach (np. Escort na
Mountain Ambush).
Warto wspomnieć jeszcze o dwóch trybach rzucania
granatów: zwykłym (throw) i turlanym (roll). Pierwszy powoduje
wyrzucenie granatu w górę, daleko przed siebie, co w pomieszczeniach
grozi odbiciem się od ścian. Drugi tryb, aktywowany standardowo
prawym przyciskiem myszy, pozwala na puszczenie granatu nisko
„po ziemi”, przez co nie zostanie on daleko wyrzucony.
Granat odłamkowy M67
Ten granat ma dziesięciometrowy zasięg, co czyni
z niego doskonała broń przeciwko dużym zgrupowaniom jednostek.
Standardowa odległość, na jaką można go wyrzucić wynosi 80
metrów. Jednak podczas gry można ją zwiększyć, wykonując podczas
rzutu skok i puszczając granat w odpowiednim momencie.
Granat ma 5 sekundowy czas do wybuchu od czasu
odczepienia zawleczki. Normalnie liczy się go od rzucenia
granatu, jednak by poprawić jego celność, można skorzystać
z. opcji tzw. „gotowania granatu”. Przytrzymując przycisk
rzucania (lewy myszki), naciśnij prawy myszki, by usłyszeć
dźwięk odrzucanej zawleczki. Masz wtedy 5 sekund, by pozbyć
się niebezpiecznego ładunku.
Najlepszym sposobem na trafienie, szczególnie
na mapach otwartych, jest doprowadzenie do wybuchu tuż nad
głową celu. Warto o tym pamiętać, gdyż jeśli rzucisz granat
w środek wrogiego oddziału dając mu czas na reakcje, jeden
z nich może zasłonić go swoim ciałem, chroniąc dzięki temu
pozostałych kolegów z drużyny.
Granat ogłuszający M83
Ta broń, jeśli eksploduje przed oczyma wrogiego
żołnierza, skutecznie go na kilka(dziesiat) sekund oślepi.
Delikwent zostanie też ogłuszony, co uświadomi mu „piszczenie”
w głośnikach, Długość działania zależy od odległości wybuchu
od celu. Warto mieć też na uwadze, że granaty ogłuszające
powodują pewien uszczerbek na zdrowiu, przez co są w stanie
załatwić rannego wojaka.
Granat dymny M84
Rzucony, daje kilkudziesięciosekundową osłonę
dymną. Przeciwnik nie widzi wtedy, co się za ściana dymu dzieje.
Ale nie zapominaj, że Ty również. Warto go używać również
w celu oszukania przeciwnika – rzucenie kilku granatów w strategicznie
ważny punkt powoduje, że znajdujący się nieopodal żołnierze
zaczynają go przeszukiwać. Ty tymczasem zdobędziesz trochę
czasu na zajście ich od tyłu.
Uważaj podczas rzutu. Granat ten podobnie jak
odłamowy, ma 5 sekund po wyciągnięciu zawleczki na eksplozję
i wyrzucenie dymu. Jeśli za długo go przytrzymasz, możesz
się zranić, a w skrajnych wypadkach nawet zabić.
|