GRY 09/2003  Poradniki « 43 »  



autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski
 
   
Wprowadzenie
Rejestracja
Utworzenie konta
Aktywacja konta
Trening
Podstawowe informacje
Basic Training - Marksmanship
Basic Training - Obstacle Course
Basic Training - US Weapons
Basic Training - MOUT
Adv. Marksmanship - M-24
Adv. Marksmanship - M-82
Airborne School - 250' Tower
Airborne School - Live Jump
Medic Training - Airway Management
Medic Training - Control Bleeding
Medic Training - Treat Shock
Medic Training - Field Training
Rozgrywka
Wybór Strony konfliktu
Wybór preferowanego uzbrojenia
Charakterystyka: HUD
Charakterystyka: HONOR i ROE
Klawiszologia
Komunikacja
Podstawowe informacje
Uzbrojenie
Podstawowe informacje
Charakterystyka - US Army
Charakterystyka - Op For
Charakterystyka - Granaty

Granatnik GP-30

Odpowiednik po stronie US Army: M203

Poza standardowymi trybami ostrzału (Single i Auto) broń posiada granatnik, znacznie różniący się od swojego amerykańskiego odpowiednika. Przede wszystkim lot pocisków odbywa się po znacznie mniejszej paraboli (pociski wydają się lecieć na wprost). Poza tym wydają się mieć lekko zwiększony zasięg, a przeładowanie odbywa się dużo szybciej.

Karabin snajperski Mosin Nagant

Odpowiednik po stronie US Army: M24

Karabin snajperski, zachowujący się podobnie jak jego odpowiednik. Ten jednak posiada gorszy celownik optyczny, przez co celowanie jest troszkę trudniejsze.

Karabin snajperski SVD Dragunow

Odpowiednik po stronie US Army: M82

Karabin zachowuje się podobnie jak jego odpowiednik. Jednak podobnie jak Mosin, ten też ma gorszy celownik optyczny.

 

[Uzbrojenie] Charakterystyka – Granaty

Zdecydowałem się opisać tę część uzbrojenia oddzielnie, głównie ze względu na ich identyczne działanie po obu stronach. Granaty dzielą się na trzy wersje: odłamkowe (frag), ogłuszające (flash) i dymne (smoke).

Przydział granatów głównie powiązany jest z dana mapą. Jednak warto mieć na uwadze, że niektóre jednostki nie posiadają np. granatów odłamkowych (jedynych mogących zagrozić przeciwnikowi) na swoim wyposażeniu. Należą do nich snajperzy oraz dowódcy na niektórych mapach (np. Escort na Mountain Ambush).

Warto wspomnieć jeszcze o dwóch trybach rzucania granatów: zwykłym (throw) i turlanym (roll). Pierwszy powoduje wyrzucenie granatu w górę, daleko przed siebie, co w pomieszczeniach grozi odbiciem się od ścian. Drugi tryb, aktywowany standardowo prawym przyciskiem myszy, pozwala na puszczenie granatu nisko „po ziemi”, przez co nie zostanie on daleko wyrzucony.

Granat odłamkowy M67

Ten granat ma dziesięciometrowy zasięg, co czyni z niego doskonała broń przeciwko dużym zgrupowaniom jednostek. Standardowa odległość, na jaką można go wyrzucić wynosi 80 metrów. Jednak podczas gry można ją zwiększyć, wykonując podczas rzutu skok i puszczając granat w odpowiednim momencie.

Granat ma 5 sekundowy czas do wybuchu od czasu odczepienia zawleczki. Normalnie liczy się go od rzucenia granatu, jednak by poprawić jego celność, można skorzystać z. opcji tzw. „gotowania granatu”. Przytrzymując przycisk rzucania (lewy myszki), naciśnij prawy myszki, by usłyszeć dźwięk odrzucanej zawleczki. Masz wtedy 5 sekund, by pozbyć się niebezpiecznego ładunku.

Najlepszym sposobem na trafienie, szczególnie na mapach otwartych, jest doprowadzenie do wybuchu tuż nad głową celu. Warto o tym pamiętać, gdyż jeśli rzucisz granat w środek wrogiego oddziału dając mu czas na reakcje, jeden z nich może zasłonić go swoim ciałem, chroniąc dzięki temu pozostałych kolegów z drużyny.

Granat ogłuszający M83

Ta broń, jeśli eksploduje przed oczyma wrogiego żołnierza, skutecznie go na kilka(dziesiat) sekund oślepi. Delikwent zostanie też ogłuszony, co uświadomi mu „piszczenie” w głośnikach, Długość działania zależy od odległości wybuchu od celu. Warto mieć też na uwadze, że granaty ogłuszające powodują pewien uszczerbek na zdrowiu, przez co są w stanie załatwić rannego wojaka.

Granat dymny M84

Rzucony, daje kilkudziesięciosekundową osłonę dymną. Przeciwnik nie widzi wtedy, co się za ściana dymu dzieje. Ale nie zapominaj, że Ty również. Warto go używać również w celu oszukania przeciwnika – rzucenie kilku granatów w strategicznie ważny punkt powoduje, że znajdujący się nieopodal żołnierze zaczynają go przeszukiwać. Ty tymczasem zdobędziesz trochę czasu na zajście ich od tyłu.

Uważaj podczas rzutu. Granat ten podobnie jak odłamowy, ma 5 sekund po wyciągnięciu zawleczki na eksplozję i wyrzucenie dymu. Jeśli za długo go przytrzymasz, możesz się zranić, a w skrajnych wypadkach nawet zabić.

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 43 »