GRY 09/2003  Poradniki « 38 »  



autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski
 
   
Wprowadzenie
Rejestracja
Utworzenie konta
Aktywacja konta
Trening
Podstawowe informacje
Basic Training - Marksmanship
Basic Training - Obstacle Course
Basic Training - US Weapons
Basic Training - MOUT
Adv. Marksmanship - M-24
Adv. Marksmanship - M-82
Airborne School - 250' Tower
Airborne School - Live Jump
Medic Training - Airway Management
Medic Training - Control Bleeding
Medic Training - Treat Shock
Medic Training - Field Training
Rozgrywka
Wybór Strony konfliktu
Wybór preferowanego uzbrojenia
Charakterystyka: HUD
Charakterystyka: HONOR i ROE
Klawiszologia
Komunikacja
Podstawowe informacje
Uzbrojenie
Podstawowe informacje
Charakterystyka - US Army
Charakterystyka - Op For
Charakterystyka - Granaty

Wystarczy nie strzelać ani nie zarzucać granatami sojuszniczych jednostek. W założeniu proste, jednak spora ilość graczy, szczególnie początkujących (bo zdarza się to także i tym najlepszym) ma z tą zasadą spore problemy. Gra szczególnie w ostatnich wersjach bardzo utrudniła rozróżnianie: „wróg – swój”, przez co łatwo wziąć biegnącego w oddali kolegę za cel do odstrzału. Dlatego właśnie tak ważna jest komunikacja podczas gry oraz raportowanie pozycji.



Zwykłe zdanie się na intuicję nie zawsze daje dobre rezultaty. Prostym przykładem są dobrzy gracze, uczący się zachowania przeciwnika w konkretnych miejscach. Taki osobnik, nie wsparty informacjami o lokalizacji kolegów z oddziału, gdy zobaczy w oddali cel zachowujący się jak OpFor (np. biegnący w stronę celu jego misji lub wychodzący od wrogiego punktu startowego, tzw. „spawnu”) zazwyczaj otwiera ogień. Warto więc mieć na uwadze to, by informować resztę zespołu o swoich poczynaniach, zanim zaczniesz ich obwiniać o FF (Firendly Fire, określenie wzajemnego ostrzału jednostek sprzymierzonych).

 

[Rozgrywka] Klawiszologia

Oto krótka lista najważniejszych do zapamiętania klawiszy (standardowa konf.):

E – manipulacja obiektami, od otwierania drzwi poprzez wykonywanie celów misji.

F – FIX JAM, czyli naprawa zaciętego uzbrojenia.

M – przywołanie medyka w razie krwotoku.

B – korzystanie z lornetki.

N – noktowizor.

H – wybieranie granatnika jeśli jest na wyposażeniu lub ustawianie podpórek dla broni.

U – REPORT IN, raportowanie aktualnej pozycji.

R – przeładowanie magazynka.

C – przykucnięcie.

X – położenie się na ziemi.

Spacja - skok

 

»

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 38 »