Wystarczy nie strzelać ani nie zarzucać granatami
sojuszniczych jednostek. W założeniu proste, jednak spora
ilość graczy, szczególnie początkujących (bo zdarza się to
także i tym najlepszym) ma z tą zasadą spore problemy. Gra
szczególnie w ostatnich wersjach bardzo utrudniła rozróżnianie:
„wróg – swój”, przez co łatwo wziąć biegnącego w oddali kolegę
za cel do odstrzału. Dlatego właśnie tak ważna jest komunikacja
podczas gry oraz raportowanie pozycji.
Zwykłe zdanie się na intuicję nie zawsze daje dobre rezultaty.
Prostym przykładem są dobrzy gracze, uczący się zachowania
przeciwnika w konkretnych miejscach. Taki osobnik, nie wsparty
informacjami o lokalizacji kolegów z oddziału, gdy zobaczy
w oddali cel zachowujący się jak OpFor (np. biegnący w stronę
celu jego misji lub wychodzący od wrogiego punktu startowego,
tzw. „spawnu”) zazwyczaj otwiera ogień. Warto więc mieć na
uwadze to, by informować resztę zespołu o swoich poczynaniach,
zanim zaczniesz ich obwiniać o FF (Firendly Fire, określenie
wzajemnego ostrzału jednostek sprzymierzonych).
[Rozgrywka] Klawiszologia
Oto krótka lista najważniejszych do zapamiętania
klawiszy (standardowa konf.):
E – manipulacja
obiektami, od otwierania drzwi poprzez wykonywanie celów misji.
F – FIX JAM,
czyli naprawa zaciętego uzbrojenia.
M – przywołanie
medyka w razie krwotoku.
B – korzystanie
z lornetki.
N – noktowizor.
H – wybieranie
granatnika jeśli jest na wyposażeniu lub ustawianie podpórek
dla broni.
U – REPORT IN,
raportowanie aktualnej pozycji.
R – przeładowanie
magazynka.
C – przykucnięcie.
X – położenie
się na ziemi.
Spacja - skok
|