GRY 09/2003  Poradniki « 34 »  



autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski
 
   
Wprowadzenie
Rejestracja
Utworzenie konta
Aktywacja konta
Trening
Podstawowe informacje
Basic Training - Marksmanship
Basic Training - Obstacle Course
Basic Training - US Weapons
Basic Training - MOUT
Adv. Marksmanship - M-24
Adv. Marksmanship - M-82
Airborne School - 250' Tower
Airborne School - Live Jump
Medic Training - Airway Management
Medic Training - Control Bleeding
Medic Training - Treat Shock
Medic Training - Field Training
Rozgrywka
Wybór Strony konfliktu
Wybór preferowanego uzbrojenia
Charakterystyka: HUD
Charakterystyka: HONOR i ROE
Klawiszologia
Komunikacja
Podstawowe informacje
Uzbrojenie
Podstawowe informacje
Charakterystyka - US Army
Charakterystyka - Op For
Charakterystyka - Granaty

[Rozgrywka] Wybór Strony konfliktu


Zaraz po połączeniu się z serwerem (przez przeglądarkę dostępną w grze lub All-Seeing Eye) będziesz mógł wybrać jedną z dwóch stron konfliktu. Standardowo można określić ich podział na defensywę oraz ofensywę, jednak w zależności od mapy, nazwa dla danej opcji brzmi zgoła odmiennie.

Ofensywa. Nazywana po prostu Assault lub Ambush, ma za zadanie wykonać z góry ustalone zadanie (lub zadania). Są one bardzo zróżnicowane, od przejścia na drugi koniec mostu (Bridge), przekręcenia trzech zaworów poprzez przejęcie głównego komputera (Pipeline), następnie jednego z dwóch komputerów (Insurgent Camp), po dotarcie do podziemnego przejścia i jego otwarcie (Collapsed Tunnel).

Defensywa. Zwana Defense lub Escort, ma za zadanie powstrzymać oddziały ofensywne przed wykonaniem przydzielonych im zadań. Jej zadanie polega na utrzymaniu inicjatywy poprzez skuteczną ochronę głównych punktów, oznaczonych jako krytyczne do powodzenia misji.

Ekran wyboru stron przywita Cię zaraz po połączeniu się z serwerem, a podczas gry możesz przywołać go klawiszem F3. Zobaczysz wtedy ekran podobny do tego poniżej:



A
– tutaj znajduje się opis (po angielsku) celów misji dla grupy ofensywnej. Defensywa ma podobny poniżej.

B – JOIN to przycisk umożliwiający dołączenie do danej drużyny. Na początku gry możesz wybrać dowolną, jednak zależnie od jej liczebności – program w razie przewagi sił doda Cię do drużyny posiadającej mniej żołnierzy w składzie.

C – jeśli przydział do wybranej drużyny się powiedzie, zobaczysz ten napis. W przeciwnym razie pojawi się przycisk REMAIN, umożliwiający pozostanie w wylosowanej drużynie. Jeśli jednak za wszelką cenę chcesz dołączyć do przeciwnej, musisz poczekać – system powinien sam Cię przerzucić po skończonej rundzie.

D – AUTO SELECT to automatyczne przydzielenie do zespołu, dokonywane przez serwer na podstawie sprawdzenia liczebności drużyn. Znajdziesz się oczywiście w tej, liczącej mniej osób.

Na koniec warto wspomnieć o kilku problemach, na jakie możesz się natknąć podczas tego etapu gry. Przede wszystkim zmienianie stron nie zawsze działa jak powinno – jeśli nie wejdziesz w skład wybranej drużyny, naciśnij najpierw na przycisk REMAIN (by zostać w tej niechcianej), a zaraz potem JOIN docelowej. To powinno pomóc.

Niektóre serwery mogą też automatycznie przerzucić Cię do drużyny, jeśli liczba jej graczy drastycznie spadnie. Zasadniczo stanie się tak, jeśli masz wysoki wskaźnik ROE – gra kwalifikuje takie osoby w pierwszej kolejności do rotacji.

 

»

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 34 »