[Rozgrywka] Wybór preferowanego uzbrojenia
Po wybraniu strony możesz przystąpić do wyboru klasy postaci,
która jest powiązana z wyborem uzbrojenia. Ekran wyboru broni
możesz zawsze przywołać klawiszem F2. W zależności od dostępnych
miejsc będziesz w stanie wybrać preferowaną przez siebie broń
oraz rangę.
Podział drużyny na zespoły ogniowe:
Zależnie od rodzaju mapy, będziesz miał do czynienia
z innym rodzaje podziału na grupy. Jednak główne zasady są
niezmienne: w skład całego zespołu wchodzi dowódca oddziału
(SSG) oraz podległe mu zespoły ogniowe o rozmaitej konfiguracji
(tutaj na obrazku A, B i C). Skład zespołów ogniowych jest
różny i zależy właśnie od samej mapy. Każdy dowódca grupy
ogniowej widzi swojego dowódcę oddziału (SSG) na radarze.
Dowódca oddziału widzi natomiast swoich dowódców grup ogniowych.
Stanowisko to może być przydzielone dopiero, gdy jest
minimum 5 graczy na serwerze.
Każdy zespół ogniowy posiada swojego dowódcę
(wyższa osoba w hierarchii). Jego zadaniem jest utrzymanie
swoich podwładnych w ryzach. Zależnie od mapy, zarządza on
grupą obsługującą poza standardowymi M16A2 lub M4 – granatnikiem,
SAWem lub karabinem snajperskim. Każdy osobnik w grupie
widzi na radarze swojego dowódcę zespołu ogniowego. Zespoły
ogniowe są obsadzane w konkretnej kolejności, zależnej od
ilości graczy na mapie. Jeśli będzie ich za dużo, by pomieścić
wszystkich w pierwszym oddziale (tutaj A), pojawi się możliwość
wybrania trzeciego zespołu, itd., aż do zapełnienia wszystkich
miejsc (aktualne maksimum to 26 graczy).
Sam wybierasz, do której drużyny chciałbyś trafić
i jaką broń obsługiwać (o czym niżej), jednak prawo pierwszeństwa
wyboru mają gracze, którzy zdobyli najwyższą ilość punktów
w całym meczu. Do tego sumuje się ich ilość punktów honoru
i w ten sposób otrzymujemy wskaźnik informujący grę, kto wybiera
swoją pozycję pierwszy (E na obrazku).
SSG – dowódca oddziału.
A, B, C – drużyny
ogniowe, tutaj na mapie Mountain Ambush.
D – przycisk
przydziału do danej klasy. Naciśnięcie SELECT od razu pozwala
wybrać odpowiednie miejsce na cały mecz. Jeśli ktoś ma więcej
punktów niż Ty, możesz nacisnąć na REQUEST i czekać, aż ten
wybierze swoje miejsce. Jeśli Twoje dalej pozostanie wolne,
system automatycznie Ci je przyzna.
E – lista graczy,
którzy nie dokonali wyboru miejsca. Jeśli tego po prostu nie
zrobią, zostaną automatycznie rozlosowani. Po zakończeniu
meczy tam właśnie hierarchicznie wyświetlany jest skład drużyny,
który następnie może dokonać wyboru uzbrojenia.
F – Request
Media Class to, jak się domyślacie, wybór klasy medycznej,
możliwej do wybrania na serwerach autoryzowanych tylko po
przejściu kursu medycznego. Na jeden oddział ogniowy może
zostać przedzielony tylko jeden medyk.
Uzbrojenie związane z klasą żołnierza:
Literki na powyższym obrazku przy każdym miejscu
w składzie oznaczają, jakie uzbrojenie jest związane z tą
klasą żołnierza. Zależnie od mapy, do wyboru pojawią się inne
zestawy. I tak kolejno:
R – oznacza
M16 lub M4 (zależnie od mapy). Przydzielane dowódcom oddziału
i dowódcom drużyny oraz ewentualnie podległym im żołnierzom.
G – oznacza
M16 z granatnikiem M203. Przydzielane niektórym drużynom ogniowym,
nie więcej niż jeden na drużynę.
S – oznacza
karabin snajperski M-24 lub M-82 Barret. Przydzielany niektórym
zespołom ogniowym, po jednym na zespół, najczęściej dwuosobowy
(dowódca i snajper).
AR – oznacza
broń wsparcia ogniowego, M-249 SAW. Ten potężny karabin maszynowy
w odpowiednich rękach stanowi doskonałą osłonę dla nacierających
żołnierzy.
Aktualnie to cały komplet dostępnego uzbrojenia.
Będzie on jeszcze z pewnością ulegał zmianie, gdyż gra jest
projektem długoterminowym i jako taka będzie ona kontynuowana,
co najmniej do 2007 roku.
|