GRY 09/2003  Poradniki « 35 »  



autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski
 
   
Wprowadzenie
Rejestracja
Utworzenie konta
Aktywacja konta
Trening
Podstawowe informacje
Basic Training - Marksmanship
Basic Training - Obstacle Course
Basic Training - US Weapons
Basic Training - MOUT
Adv. Marksmanship - M-24
Adv. Marksmanship - M-82
Airborne School - 250' Tower
Airborne School - Live Jump
Medic Training - Airway Management
Medic Training - Control Bleeding
Medic Training - Treat Shock
Medic Training - Field Training
Rozgrywka
Wybór Strony konfliktu
Wybór preferowanego uzbrojenia
Charakterystyka: HUD
Charakterystyka: HONOR i ROE
Klawiszologia
Komunikacja
Podstawowe informacje
Uzbrojenie
Podstawowe informacje
Charakterystyka - US Army
Charakterystyka - Op For
Charakterystyka - Granaty

[Rozgrywka] Wybór preferowanego uzbrojenia


Po wybraniu strony możesz przystąpić do wyboru klasy postaci, która jest powiązana z wyborem uzbrojenia. Ekran wyboru broni możesz zawsze przywołać klawiszem F2. W zależności od dostępnych miejsc będziesz w stanie wybrać preferowaną przez siebie broń oraz rangę.

Podział drużyny na zespoły ogniowe:

Zależnie od rodzaju mapy, będziesz miał do czynienia z innym rodzaje podziału na grupy. Jednak główne zasady są niezmienne: w skład całego zespołu wchodzi dowódca oddziału (SSG) oraz podległe mu zespoły ogniowe o rozmaitej konfiguracji (tutaj na obrazku A, B i C). Skład zespołów ogniowych jest różny i zależy właśnie od samej mapy. Każdy dowódca grupy ogniowej widzi swojego dowódcę oddziału (SSG) na radarze. Dowódca oddziału widzi natomiast swoich dowódców grup ogniowych. Stanowisko to może być przydzielone dopiero, gdy jest minimum 5 graczy na serwerze.

Każdy zespół ogniowy posiada swojego dowódcę (wyższa osoba w hierarchii). Jego zadaniem jest utrzymanie swoich podwładnych w ryzach. Zależnie od mapy, zarządza on grupą obsługującą poza standardowymi M16A2 lub M4 – granatnikiem, SAWem lub karabinem snajperskim. Każdy osobnik w grupie widzi na radarze swojego dowódcę zespołu ogniowego. Zespoły ogniowe są obsadzane w konkretnej kolejności, zależnej od ilości graczy na mapie. Jeśli będzie ich za dużo, by pomieścić wszystkich w pierwszym oddziale (tutaj A), pojawi się możliwość wybrania trzeciego zespołu, itd., aż do zapełnienia wszystkich miejsc (aktualne maksimum to 26 graczy).

Sam wybierasz, do której drużyny chciałbyś trafić i jaką broń obsługiwać (o czym niżej), jednak prawo pierwszeństwa wyboru mają gracze, którzy zdobyli najwyższą ilość punktów w całym meczu. Do tego sumuje się ich ilość punktów honoru i w ten sposób otrzymujemy wskaźnik informujący grę, kto wybiera swoją pozycję pierwszy (E na obrazku).



SSG
– dowódca oddziału.

A, B, C – drużyny ogniowe, tutaj na mapie Mountain Ambush.

D – przycisk przydziału do danej klasy. Naciśnięcie SELECT od razu pozwala wybrać odpowiednie miejsce na cały mecz. Jeśli ktoś ma więcej punktów niż Ty, możesz nacisnąć na REQUEST i czekać, aż ten wybierze swoje miejsce. Jeśli Twoje dalej pozostanie wolne, system automatycznie Ci je przyzna.

E – lista graczy, którzy nie dokonali wyboru miejsca. Jeśli tego po prostu nie zrobią, zostaną automatycznie rozlosowani. Po zakończeniu meczy tam właśnie hierarchicznie wyświetlany jest skład drużyny, który następnie może dokonać wyboru uzbrojenia.

F – Request Media Class to, jak się domyślacie, wybór klasy medycznej, możliwej do wybrania na serwerach autoryzowanych tylko po przejściu kursu medycznego. Na jeden oddział ogniowy może zostać przedzielony tylko jeden medyk.

Uzbrojenie związane z klasą żołnierza:

Literki na powyższym obrazku przy każdym miejscu w składzie oznaczają, jakie uzbrojenie jest związane z tą klasą żołnierza. Zależnie od mapy, do wyboru pojawią się inne zestawy. I tak kolejno:

R – oznacza M16 lub M4 (zależnie od mapy). Przydzielane dowódcom oddziału i dowódcom drużyny oraz ewentualnie podległym im żołnierzom.

G – oznacza M16 z granatnikiem M203. Przydzielane niektórym drużynom ogniowym, nie więcej niż jeden na drużynę.

S – oznacza karabin snajperski M-24 lub M-82 Barret. Przydzielany niektórym zespołom ogniowym, po jednym na zespół, najczęściej dwuosobowy (dowódca i snajper).

AR – oznacza broń wsparcia ogniowego, M-249 SAW. Ten potężny karabin maszynowy w odpowiednich rękach stanowi doskonałą osłonę dla nacierających żołnierzy.

Aktualnie to cały komplet dostępnego uzbrojenia. Będzie on jeszcze z pewnością ulegał zmianie, gdyż gra jest projektem długoterminowym i jako taka będzie ona kontynuowana, co najmniej do 2007 roku.

 

»

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 35 »