GRY 09/2003  Poradniki « 41 »  



autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski
 
   
Wprowadzenie
Rejestracja
Utworzenie konta
Aktywacja konta
Trening
Podstawowe informacje
Basic Training - Marksmanship
Basic Training - Obstacle Course
Basic Training - US Weapons
Basic Training - MOUT
Adv. Marksmanship - M-24
Adv. Marksmanship - M-82
Airborne School - 250' Tower
Airborne School - Live Jump
Medic Training - Airway Management
Medic Training - Control Bleeding
Medic Training - Treat Shock
Medic Training - Field Training
Rozgrywka
Wybór Strony konfliktu
Wybór preferowanego uzbrojenia
Charakterystyka: HUD
Charakterystyka: HONOR i ROE
Klawiszologia
Komunikacja
Podstawowe informacje
Uzbrojenie
Podstawowe informacje
Charakterystyka - US Army
Charakterystyka - Op For
Charakterystyka - Granaty

[Uzbrojenie] Charakterystyka – US Army

Ten typ uzbrojenia zostaje oddany do dyspozycji zaraz po rozpoczęciu gry. Musisz jednak sobie na niektóre z tych karabinów zapracować (patrz dział rozgrywka).

M16

Przyznawana dowódcom drużyn, dowódcom grup ogniowym oraz ich podwładnym na niektórych mapach.

Broń niemalże doskonała na średnie dystanse, dysponująca dwoma trybami strzału: pojedynczy nabój (Single) oraz seria trzech nabojów wystrzeliwanych za jednym razem (Burst). Magazynek mieści standardowo 30 naboi, co przy drugim trybie ostrzału wytraca amunicję w bardzo szybkim tempie. Jednak na bliskie odległości strzelanie po jednym naboju może nie zdać egzaminu. Karabin nie posiada celownika optycznego, a tylko „muszkę” pozwalająca lepiej uchwycić cel (patrz trening strzelecki). Jako że M16 to broń bardzo delikatna, niezwykle często zdarza się jej zacinać.

M4

Przyznawana dowódcom drużyn, dowódcom grup ogniowym oraz ich podwładnym na niektórych mapach zamiast M16.

Krótki karabinek bardzo podobny w działaniu do M16. Różni się jednak od niego trybem ostrzału: poza pojedynczym nabojem (Single) może korzystać z ostrzału automatycznego (Auto). Oznacza to, że karabin będzie wyrzucał naboje aż do chwili, gdy nie puścisz spustu. Mimo wszystko jest stosunkowo celny i na bliskie odległości bardzo dobry, szczególnie w trybie automatycznym. Posiada celownik żyroskopowy, oświetlający cel jasnym punktem.

M249 SAW

Dostępna po jednej na drużynę ogniową, jako broń wsparcia ogniowego.

W założeniach miała być bronią wsparcia dla jednostek nacierających, jednak potężny magazynek (200 naboi) czyni z niej doskonałą broń do walki w pomieszczeniach. Wystarczy trzymając spust biec przed siebie – oczywiście w założeniach, gdyż z celnością są tutaj spore problemy. Rozrzut jest ogromny, więc na średnich dystansach „kosiara” nie spisuje się najlepiej. Panaceum na ten problem jest przejście do pozycji leżącej oraz rozłożenie nóżek, podtrzymujących karabin. W ten sposób zyskuje się niemalże doskonałą celność. Minusem jest dużo mniejszy kąt widzenia (można patrzeć tylko lekko na boki w stosunku do pierwotnej pozycji) oraz uziemienie – dopóki nie złożysz nóżek, nie możesz wstać.

Granatnik M203

Dostępny po jednym na drużynę ogniową. Jako broń ofensywna masowego rażenia, dostępny tylko na niektórych mapach.

Granatnik montowany jest na karabinie M16, oferującym te same możliwości, co jej zwykły odpowiednik. Granatnik to silna broń, przeznaczony do zwalczania celów lub ich skupisk na średnie odległości. Możliwe jest również użycie go na większą odległość, jednak granat przemieszcza się po charakterystycznej paraboli, co utrudnia celowanie. Poza tym łatwo wtedy zranić sojuszników. Na niewielkie odległości broń się zupełnie nie nadaje – najczęściej granat okazuje się niewypałem, ale jeśli wybuchnie, może zranić przy okazji Ciebie. Granatów jest niewiele, a przy każdorazowym strzale należy broń przeładować, więc pamiętaj o tym podczas walki.

System Snajperski M24

Dostępny po jednym na drużynę ogniową. Jako broń przewagi taktycznej, używany tylko na niektórych mapach.

M24 to zintegrowany system snajperski, występujący w grze w okrojonej formie. Naprawdę jest to broń przeznaczona do zwalczania celów ludzkich na duże odległości (300 do 500 metrów), jednak gra na to nie pozwala. Ta broń w rękach dobrego snajpera jest bardzo niebezpiecznym narzędziem. Ukryty żołnierz może narobić wiele szkód nieświadomym jego obserwacji przez celownik optyczny wojakom. Bron po każdym strzale wyrzuca zużytą łuskę, co wymusza odczekanie chwili pomiędzy strzałami. Odrzut w pozycji leżącej (dla snajpera jedynej umożliwiającej sprawne celowanie) jest niewielki i czas wyrzucenia łuski można wykorzystać na ponownie namierzenie delikwenta.

 

 

»

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 41 »