[Uzbrojenie] Charakterystyka – US Army
Ten typ uzbrojenia zostaje oddany do dyspozycji
zaraz po rozpoczęciu gry. Musisz jednak sobie na niektóre
z tych karabinów zapracować (patrz dział rozgrywka).
M16
Przyznawana dowódcom drużyn, dowódcom grup ogniowym
oraz ich podwładnym na niektórych mapach.
Broń niemalże doskonała na średnie dystanse,
dysponująca dwoma trybami strzału: pojedynczy nabój (Single)
oraz seria trzech nabojów wystrzeliwanych za jednym razem
(Burst). Magazynek mieści standardowo 30 naboi, co przy drugim
trybie ostrzału wytraca amunicję w bardzo szybkim tempie.
Jednak na bliskie odległości strzelanie po jednym naboju może
nie zdać egzaminu. Karabin nie posiada celownika optycznego,
a tylko „muszkę” pozwalająca lepiej uchwycić cel (patrz trening
strzelecki). Jako że M16 to broń bardzo delikatna, niezwykle
często zdarza się jej zacinać.
M4
Przyznawana dowódcom drużyn, dowódcom grup ogniowym
oraz ich podwładnym na niektórych mapach zamiast M16.
Krótki karabinek bardzo podobny w działaniu
do M16. Różni się jednak od niego trybem ostrzału: poza pojedynczym
nabojem (Single) może korzystać z ostrzału automatycznego
(Auto). Oznacza to, że karabin będzie wyrzucał naboje aż do
chwili, gdy nie puścisz spustu. Mimo wszystko jest stosunkowo
celny i na bliskie odległości bardzo dobry, szczególnie w
trybie automatycznym. Posiada celownik żyroskopowy, oświetlający
cel jasnym punktem.
M249 SAW
Dostępna po jednej na drużynę ogniową, jako
broń wsparcia ogniowego.
W założeniach miała być bronią wsparcia dla
jednostek nacierających, jednak potężny magazynek (200 naboi)
czyni z niej doskonałą broń do walki w pomieszczeniach. Wystarczy
trzymając spust biec przed siebie – oczywiście w założeniach,
gdyż z celnością są tutaj spore problemy. Rozrzut jest ogromny,
więc na średnich dystansach „kosiara” nie spisuje się najlepiej.
Panaceum na ten problem jest przejście do pozycji leżącej
oraz rozłożenie nóżek, podtrzymujących karabin. W ten sposób
zyskuje się niemalże doskonałą celność. Minusem jest dużo
mniejszy kąt widzenia (można patrzeć tylko lekko na boki w
stosunku do pierwotnej pozycji) oraz uziemienie – dopóki nie
złożysz nóżek, nie możesz wstać.
Granatnik M203
Dostępny po jednym na drużynę ogniową. Jako
broń ofensywna masowego rażenia, dostępny tylko na niektórych
mapach.
Granatnik montowany jest na karabinie M16, oferującym
te same możliwości, co jej zwykły odpowiednik. Granatnik to
silna broń, przeznaczony do zwalczania celów lub ich skupisk
na średnie odległości. Możliwe jest również użycie go na większą
odległość, jednak granat przemieszcza się po charakterystycznej
paraboli, co utrudnia celowanie. Poza tym łatwo wtedy zranić
sojuszników. Na niewielkie odległości broń się zupełnie nie
nadaje – najczęściej granat okazuje się niewypałem, ale jeśli
wybuchnie, może zranić przy okazji Ciebie. Granatów jest niewiele,
a przy każdorazowym strzale należy broń przeładować, więc
pamiętaj o tym podczas walki.
System Snajperski M24
Dostępny po jednym na drużynę ogniową. Jako
broń przewagi taktycznej, używany tylko na niektórych mapach.
M24 to zintegrowany system snajperski, występujący
w grze w okrojonej formie. Naprawdę jest to broń przeznaczona
do zwalczania celów ludzkich na duże odległości (300 do 500
metrów), jednak gra na to nie pozwala. Ta broń w rękach dobrego
snajpera jest bardzo niebezpiecznym narzędziem. Ukryty żołnierz
może narobić wiele szkód nieświadomym jego obserwacji przez
celownik optyczny wojakom. Bron po każdym strzale wyrzuca
zużytą łuskę, co wymusza odczekanie chwili pomiędzy strzałami.
Odrzut w pozycji leżącej (dla snajpera jedynej umożliwiającej
sprawne celowanie) jest niewielki i czas wyrzucenia łuski
można wykorzystać na ponownie namierzenie delikwenta.
|