GRY 09/2003  Poradniki « 79 »  



autor: Daniel "KULL" Sodkiewicz
 
   
Wstęp
Porady
Budujemy miasto
Forty
Solucja
Podróże Kolumba 1492-1502
Zajazd Pizarro 1532-1544
Wojna siedmioletnia 1756-1763 (oczyma Brytyjczyków)
Wojna siedmioletnia 1756-1763 (oczyma Francuzów)
Rebelia Tecumseha (oczyma Indian)
Rebelia Tecumseha (oczyma Amerykanów)
Wojna o niepodległość 1775-1783 (oczyma Brytyjczyków)
Wojna o niepodległość 1775-1783 (oczyma Amerykanów)

Kampania: Wojna o niepodległość 1775-1783 (oczyma Amerykanów)


Misja 1

Cel: zdobyć Lexington.

W osadach (1) i (2) rozpoczynamy produkcję chłopów. Część z nich umieszczamy w budynkach (będę się bronić np. przed dzikimi zwierzętami), część wysyłamy do pracy w polu. W mieście (3) zapewniamy warowni i budynkom wysuniętym najbardziej na wschód maksymalne ilości obrońców. Będę oni musieli odpierać ataki wroga. W centrum miasta (3) znajdują się domy mieszkalne, w których szkolimy milicję. Tworzymy ich do oporu, czyli do momentu, w którym zabraknie złota na dalszą produkcję. Musimy uzbierać kilkaset milicjantów (np. 800, ale wystarczy nam dużo mniej), którymi ruszymy na podbój Lexington (5) – najlepiej od południowej strony. Aby przejść pomyślnie misję, wystarczy zająć dosłownie kilka budynków wroga. Na mapie znajdują się także Indianie (4) do których można się wybrać po sporą ilość surowców.


Misja 2

Cel: bronić fortecę.

Fortecę zapełniamy po brzegi obrońcami, będzie ona powstrzymywać ataki wroga na nasze miasto (1). Za jej pomocą możemy także zniszczyć bunkry wroga, trzeba je jednak wpierw zlokalizować, wysyłając w te rejony grupkę samobójców (2). Aby skutecznie się bronić, musimy ciągle produkować milicjantów i ustawiać ich po obu stronach fortecy, aby nie dopuścić do wtargnięcia wrogich wojsk na nasz teren. Zaraz za własnym bastionem, musi przez cały czas czuwać grupka nawet 50-ciu chłopów, w każdej chwili gotowych do naprawy fortecy. Należy też zadbać o stały dopływ surowców, a szczególnie pożywienia, złota i węgla. Do tego celu budujemy kopalnię, dodatkowo możemy wybrać się (promem) na podbój Indiańskich osad (3) i (4), które skrywają ogromne bogactwa.

 

»

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 79 »