GRY 10/2003  News Net « 29 »  

Masz 18 lat?... Tak?! Zostań beta-testerem Painkillera!

eLKaeR

Prawdopodobnie w marcu przyszłego roku w sklepach pojawi się nowa gra PeCetowa, przygotowywana przez polską firmę developerską People Can Fly (Adrian Chmielarz wraz z zespołem fachowców). Mowa tu o wirtualnej strzelaninie 3D, noszącej nazwę Painkiller i charakteryzującej się klimatem o wysokim ciężarze gatunkowym. Obecnie autorzy poszukują pełnoletnich użytkowników, chętnych do wzięcia udziału w przedpremierowych próbach (zabawa w trybie multiplayer).



Przyjmowaniem zgłoszeń od zainteresowanych osób zajmuje się korporacja Dreamcatcher Interactive pod tym adresem. Spośród wszystkich nadesłanych dokumentów rejestracyjnych zostanie wybranych około dwieście formularzy, a testy wystartują w połowie nadchodzącego miesiąca.

Przypomnijmy, że omawiany program ma być wydany także w wersji dla platformy Microsoft Xbox. Rozpoczęcie dystrybucji edycji konsolowej powinno nastąpić w drugim kwartale 2004.

 

Pentium 4 Extreme Edition – procesor dla „hardkorowych” graczy

Fajek

Firma Intel w odpowiedzi na procesory z serii AMD Athlon 64 FX proponuje „ekstremalnym” graczom nową wersję swojego flagowego produktu jakim jest procesor Pentium 4. Na trwającym właśnie Intel Development Forum 2003, firma ta pokazała procesor Pentium 4 3.2GHz Extreme Edition, wyposażoną w pamięć podręczną o wielkości 2MB.

Procesor ten dedykowany jest przede wszystkim graczom i entuzjastom ekstremalnej wydajności, którą można osiągnąć poprzez 2MB pamięci podręcznej poziomu trzeciego (L3) oraz 512KB pamięci podręcznej poziomu drugiego (L2). Procesor działa na 800-megahercowej szynie danych i jest wyposażony w mocno lansowaną ostatnio przez Intela technologię Hyper-Threading. Nieoficjalne źródła pochodzące z Intela sugerują, że Pentium 4 Extreme Edition zbudowany jest w oparciu o jądro Xeon „Gallatin”.



W chwili obecnej cena tego procesora nie jest znana, ponieważ jednak ma on wkrótce trafić do sklepów możemy spodziewać się, że zostanie podana w najbliższym czasie.

 

Korporacja EA zapowiada epicką „Bitwę o Śródziemie”

ComCo

Posiadanie oficjalnej licencji „Władcy Pierścieni” na tworzenie nowych gier nie stanowi klucza do sukcesu - najważniejsze jest jej odpowiednie spożytkowanie. Specjaliści od marketingu w Electronic Arts chyba dobrze o tym wiedzą, gdyż ogłosili właśnie, iż ich studio developerskie EA Los Angeles pracuje aktualnie nad rozbudowaną strategią czasu rzeczywistego, której akcja osadzona zostanie w świecie Śródziemia - The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth.

W pełnej wersji omawianego RTS-a dostaniemy możliwość ponownego przeprowadzenia epickich bitew, o których przeczytaliśmy na łamach trylogii J.R.R. Tolkiena czy które ujrzeliśmy w jej kinowej adaptacji. Za generowanie efektów audio-wizualnych będzie odpowiadał silnik z popularnego Command & Conquer: Generals, zaś w czasie rozgrywki wybierzemy stronę konfliktu, jaką przyjdzie nam reprezentować („dobra” z Gandalfem, Aragornem, czy Gimlim oraz „zła” z Sauronem i Sarumanem na czele; każda frakcja ma posiadać inne cechy, słabości, itd.). W The Battle for Middle-earth spotkamy się z lokacjami odwzorowanymi na podstawie filmu kinowego, zaś więcej informacji odnośnie pełnej wersji zostanie ujawnionych w najbliższym czasie.

Całość będzie już trzecim tytułem korporacji Electronic Arts, który obejmuje licencja „Władcy Pierścieni”. Premierę LotR: The Battle for Middle-earth zaplanowano ogólnie na lato przyszłego roku, zaś jeszcze w listopadzie na sklepowych półkach pojawi się LotR: The Return of the King.



Ciekaw jestem tylko, czy nadchodzący RTS nie okaże się być gorszy od dzieła duetu Liquid Entertainment - Vivendi Universal Publishing, tj. The War of the Ring (grudzień 2003). Czas pokaże...

 


Colin McRae Rally 04 na PS2 - premiera

CD Projekt Press Release

Jak poinformowała firma CD Projekt, w dniu dzisiejszym odbyła się ogólnopolska i zarazem europejska premiera gry Colin McRae Rally 04 w wersji dla konsoli Playstation 2!



Kolejna odsłona serii została maksymalnie poprawiona, poczynając od modelu zniszczeń oraz jazdy, mistrzostwach, grafice, a na grywalności skończywszy.

Gra znajduje się już na pólkach sklepowych i kosztuje 229,90 PLN.

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 29 »