GRY 10/2003  Temat Numeru : Star Wars Galaxies « 12 »  

 

Profesje zaawansowane

To kolejny krok w rozwoju naszej postaci i podobnie jak profesje podstawowe możemy wybrać te zawody, które wydają nam się najciekawsze w wielu różnych kombinacjach.

Architect - Bardzo potrzebna w grze profesja, gdyż to właśnie Archiect buduje wszystkie budynki dla graczy. Od prostych domów, przez kopalnie do wydobywania surowców, elektrownie i maszyny pomagające produkować przedmioty, po zaawansowane fabryki i wielkie siedziby gildiowe. Jest kilkadziesiąt różnych typów budynków. Struktury mogą być nawet wielopiętrowe z własnymi windami. Również Architekt potrafi wyprodukować całe wyposażenie i meble do tych budynków, w sumie kolejne kilkadziesiąt konstrukcji.
Ogólnie mówiąc zaawansowane możliwości budowania własnych konstrukcji są naprawdę mocną stroną SWG.

Armorsmith - Rzemieślnik zajmujący się wyrabianiem różnorodnego typu zbroi i ekwipunku służącego ochronie ciała. Jest kilkadziesiąt różnych typów armorów od prostych zbroi zrobionych z kości zwierząt po zaawansowane polimerowe pancerze podobne do stroju Bobba Fett.

Carbineer - prosta, choć równie ciekawa "walcząca klasa" odpowiedzialna za rozwój umiejętności posługiwania się broniami średniego zasięgu, karabinami.

Chef - Rzemieślnik zajmujący się produkcją żywności i napojów. Wbrew pozorom jest to całkiem przydatna klasa gdyż jedzenie spełnia w SWG inną rolę niż byśmy się spodziewali, służy mianowicie do chwilowego podnoszenia parametrów postaci. Dobrą analogią do Kucharza będzie znany nam z fantasy cRPG produkujący magiczne mikstury Alchemik.

Creature Handler - bardzo ciekawa profesja pozwalająca graczom na oswajanie i kontrolowanie większości zwierząt występujących w świecie SW. Zaawansowany Creature Handler potrafi kontrolować jednocześnie nawet kilka "potworów" wydając im kilkanaście różnych rozkazów. Oswojone zwierzęta bardzo dobrze bronią swojego właściciela.

 

Dancer - Tancerz robi to co powinien czyli tańczy :), dodatkowo spełnia istotną rolę w leczeniu pewnej grupy obrażeń. Tancerze i muzycy dodają bardzo kolorytu grze, część graczy bawi się całkiem nieźle urządzając sobie potańcówki w kantynach. Dancer potrafi wykonywać kilkanaście różnych, predefiniowanych tańców.

Doctor - lekarz, leczący większość obrażeń i produkujący lekarstwa. W każdym większym mieście znajdziemy centra medyczne, gdzie za pomocą odpowiednich przedmiotów gracze lekarze doprowadzą nas do stanu używalności po walkach zarówno z potworami, jak i innymi graczami.

Droid Engineer - ach każdy chciałby mieć swojego własnego robota. W SWG jest taka możliwość. Roboty maja wiele zastosowań od mobilnych warsztatów produkcyjnych, przez roboty medyczne, po specjalizowane maszyny bojowe i automatyczne sondy zwiadowcze dla Bounty Hountera. Robotowi możemy wydawać rozkazy tak jakbyśmy nie zdalnie sterowali.

Fencer - Fechmistrz posługujący się w walce jednoręcznymi broniami siecznymi.

Image Designer - Klasa bohatera pozwalająca w bardzo szerokim zakresie na modyfikowanie wyglądu zewnętrznego innych postaci, łącznie ze zmianą wzrostu i sylwetki.

Merchant - Postać odpowiedzialna za tworzenie i obsługę Vendorów, czyli NPC z których możemy zrobić sobie sklepikarzy sprzedających nasze produkty.

Musician - Muzyk nie jest odpowiednikiem znanego nam z RPG Barda, lecz raczej jest wariacją lekarza, gdyż jego podstawową funkcją jest leczenie zmęczenia bitewnego. Poza tym oczywiście potrafi grać na instrumentach, których jest kilkanaście rodzajów. W grze jest możliwość łączenia się w "orkiestry" i synchronicznego grania konkretnych utworów. Oczywiście nie gramy sami, lecz mamy kilkanaście gotowych melodii zakodowanych w grze.

Pikeman - Coś w stylu Halabardnika, czyli postaci posługującej się w walce białą bronią długą.

 

»

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 12 »