Pistoleer - Rewolwerowiec :), specjalista od
walki na krótkim dystansie bronią palną.
Ranger - Rozwinięcie zawodu Scouta, czyli mistrz
poruszania się w terenie, tropienia i obrony innych w walce.
Rifleman - klasa zbliżona ideowo do snajpera,
zaawansowane możliwości walki na odległość długą bronią palną. Ogólnie
mówiąc strzela wolno ale jak trafi to bardzo boli.
Swordsman - Mistrz klasycznego miecza, nie
mylić z mieczem świetlnym, którego mogą używać w SWG tylko Jedi.
Tailor - Krawiec, produkuje wszystkie formy
ubrań i dodatków. Jest naprawdę bardzo wiele różnorodnych typów
strojów od bikini po skafander gwiezdnego pilota i w dodatku wszystko
w bogatej gamie kolorystycznej.
Tera Kasi Artist - Arcymistrz walki wręcz -
czyli Bruce Lee w świecie Matrix.
Weaponsmith - Rzemieślnik zajmujący się wyrobem
broni, zarówno palnej jak i białej. Pełny asortyment kilkudziesięciu
typów broni w kilkuset wariantach.
»
|
|
Profesje łączone
Jest jeszcze jedna grupa profesji, zawody łączone
(hybrydowe). O ile profesje zaawansowane
dążą do specjalizacji w konkretnym zawodzie o tyle profesje łączone
obejmują zawody multidyscyplinarne.
Bio-Engineer - wytwarza zaawansowane produkty
organiczne.
Bounty Hunter - poluje na postacie (na
razie tylko NPC) ścigane listami gończymi. Używa do pomocy
specjalnie konstruowane latające roboty poszukujące.
Combat Medic - Lekarz specjalizujący się w
leczeniu obrażeń w trakcie toczącej się walki, jednocześnie potrafiący
samodzielnie walczyć
Commando - specjalna klasa wojownika posiadająca
umiejętności posługiwania się bronią ciężką, taką jak rakietnice
i miotacze płomieni.
Smuggler - Wszechstronna klasa zajmująca się
zagadnieniami "czarnego rynku"
Squad Leader - profesja zajmująca się całościowym
wspomaganiem grup graczy.
Tak obszerny zestaw profesji mi osobiście bardzo odpowiada.
W połączeniu z faktem, iż można nauczyć się (średnio)
dwie i pół profesji, uważam że jest to jeden z najlepszych, o ile
nie najlepszy system rozwoju postaci w grach MMOcRPG. Duży plus.
Walczymy z potworami
Nie ma co ukrywać, że zabijanie potworów jest jednym
z głównych celów gry. Ludzie lubią walczyć i robią to prawie we
wszystkich MMO.
W SWG walka z potworami odbywa się w czasie rzeczywistym. Nie ma
czegoś takiego jak punkty życia (hit points),
ataki przeprowadzane zarówno przez potwory jak i graczy mogą w zależności
od typu odbierać punkty z któregoś z 3 głównych atrybutów gracza
Health, Action lub Mind. Gdy jeden z atrybutów spadnie do zera potwór
umiera, wypadku gracza postać pada na ziemię nieprzytomna. Jeżeli
potwór lub postać, która atakuje posiada umiejętność "śmiertelnego
ciosu" i zada go nieprzytomnemu graczowi, umiera on, w przeciwnym
razie po około 90 sekundach odzyskuje przytomność z obniżonymi parametrami.
Śmierć nie jest permanentna i powoduje przeniesienie do najbliższego
centrum klonowania. Możemy zapisać swoja postać w takim centrum
klonowania, w jakim chcemy się pojawiać po śmierci. W założeniu
w wypadku śmierci miało się tracić nie ubezpieczone przedmioty (miały
one zostawać w miejscu śmierci). ale tak było tylko w kilkanaście
dni po premierze, potem opcja ta została wyłączona i jest wyłączona
do dzisiaj (bo ubezpieczenie nadal nie działa prawidłowo), tak że
nie tracimy przedmiotów.
Mechanicznie walka nie ma w sobie trudnych elementów zręcznościowych,
nie ma więc obawy iż przez mniej biegłe palce zostaniemy uśmierceni.
Po wybraniu celu nasza postać zaczyna automatycznie atakować bronią,
którą ma w ręce, lub gołymi rękami. Jeżeli przeciwnik ucieka, można
włączyć funkcję automatycznego podążania za celem. Kolejnym krokiem
jest wybranie z dostępnej puli specjalnych ciosów charakterystycznych
dla naszej profesji. A potem pozostaje tylko biegać utrzymując odpowiedni
dystans lub ewentualnie uciekać.
Nie brzmi to zbyt fascynująco, i niestety wiele osób narzeka na
uproszczenie walki w SWG. Prawda jest taka, że praktycznie we wszystkich
MMOcRPG walka jest bardzo podobna, tak to już jest że nie da się
zrobić w tego typu grze dobrze działającej ani walki turowej ani
ataków w czasie rzeczywistym. Walkę ratuje bardzo ładna oprawa graficzna
i naprawdę duża ilość i różnorodność specjalnych ciosów, oraz to
że możemy używać swoich petów (zwierząt), asystentów (frakcja) i
robotów.
Choć z pewnymi oporami, ale jednak uznaję że mechanizm walki podoba
mi się. Przy walkach, w których uczestniczy większa ilość osób,
zabawa staje się całkiem wciągająca.
|