Profesje zaawansowane
To kolejny krok w rozwoju naszej postaci i podobnie
jak profesje podstawowe możemy wybrać te zawody, które wydają nam
się najciekawsze w wielu różnych kombinacjach.
Architect - Bardzo potrzebna w grze profesja,
gdyż to właśnie Archiect buduje wszystkie budynki dla graczy. Od
prostych domów, przez kopalnie do wydobywania surowców, elektrownie
i maszyny pomagające produkować przedmioty, po zaawansowane fabryki
i wielkie siedziby gildiowe. Jest kilkadziesiąt różnych typów budynków.
Struktury mogą być nawet wielopiętrowe z własnymi windami. Również
Architekt potrafi wyprodukować całe wyposażenie i meble do tych
budynków, w sumie kolejne kilkadziesiąt konstrukcji.
Ogólnie mówiąc zaawansowane możliwości budowania własnych konstrukcji
są naprawdę mocną stroną SWG.
Armorsmith - Rzemieślnik zajmujący się wyrabianiem
różnorodnego typu zbroi i ekwipunku służącego ochronie ciała. Jest
kilkadziesiąt różnych typów armorów od prostych zbroi zrobionych
z kości zwierząt po zaawansowane polimerowe pancerze podobne do
stroju Bobba Fett.
Carbineer - prosta, choć równie ciekawa "walcząca
klasa" odpowiedzialna za rozwój umiejętności posługiwania się
broniami średniego zasięgu, karabinami.
Chef - Rzemieślnik zajmujący się produkcją
żywności i napojów. Wbrew pozorom jest to całkiem przydatna klasa
gdyż jedzenie spełnia w SWG inną rolę niż byśmy się spodziewali,
służy mianowicie do chwilowego podnoszenia parametrów postaci. Dobrą
analogią do Kucharza będzie znany nam z fantasy cRPG produkujący
magiczne mikstury Alchemik.
Creature Handler - bardzo ciekawa profesja
pozwalająca graczom na oswajanie i kontrolowanie większości zwierząt
występujących w świecie SW. Zaawansowany Creature Handler potrafi
kontrolować jednocześnie nawet kilka "potworów" wydając
im kilkanaście różnych rozkazów. Oswojone zwierzęta bardzo dobrze
bronią swojego właściciela.
|
|
Dancer - Tancerz robi to co powinien czyli
tańczy :), dodatkowo spełnia istotną rolę w leczeniu pewnej grupy
obrażeń. Tancerze i muzycy dodają bardzo kolorytu grze, część graczy
bawi się całkiem nieźle urządzając sobie potańcówki w kantynach.
Dancer potrafi wykonywać kilkanaście różnych, predefiniowanych tańców.
Doctor - lekarz, leczący większość obrażeń
i produkujący lekarstwa. W każdym większym mieście znajdziemy centra
medyczne, gdzie za pomocą odpowiednich przedmiotów gracze lekarze
doprowadzą nas do stanu używalności po walkach zarówno z potworami,
jak i innymi graczami.
Droid Engineer - ach każdy chciałby mieć swojego
własnego robota. W SWG jest taka możliwość. Roboty maja wiele zastosowań
od mobilnych warsztatów produkcyjnych, przez roboty medyczne, po
specjalizowane maszyny bojowe i automatyczne sondy zwiadowcze dla
Bounty Hountera. Robotowi możemy wydawać rozkazy tak jakbyśmy nie
zdalnie sterowali.
Fencer - Fechmistrz posługujący się w walce
jednoręcznymi broniami siecznymi.
Image Designer - Klasa bohatera pozwalająca
w bardzo szerokim zakresie na modyfikowanie wyglądu zewnętrznego
innych postaci, łącznie ze zmianą wzrostu i sylwetki.
Merchant - Postać odpowiedzialna za tworzenie
i obsługę Vendorów, czyli NPC z których możemy zrobić sobie sklepikarzy
sprzedających nasze produkty.
Musician - Muzyk nie jest odpowiednikiem znanego
nam z RPG Barda, lecz raczej jest wariacją lekarza, gdyż jego podstawową
funkcją jest leczenie zmęczenia bitewnego. Poza tym oczywiście potrafi
grać na instrumentach, których jest kilkanaście rodzajów. W grze
jest możliwość łączenia się w "orkiestry" i synchronicznego
grania konkretnych utworów. Oczywiście nie gramy sami, lecz mamy
kilkanaście gotowych melodii zakodowanych w grze.
Pikeman - Coś w stylu Halabardnika, czyli postaci
posługującej się w walce białą bronią długą.
»
|