GRY 07/2003  Czas Przyszły « 24 »  

 

Cattle die, kindred die,
Every man is mortal.
But the good name will never fade
Of one who has lived honorably.

- Odin, Words of the High One

Nasi wschodni sąsiedzi od dłuższego już czasu intensywnie pracują nad nowym cRPG'iem, osadzonym w realiach średniowiecznej Europy. Fatherdale: The Guardians of Asgard, bo właśnie temu tytułowi przyjrzymy się bliżej, to klasyczny cRPG połączony z elementami gier przygodowych.

Szybko i bezboleśnie o fabule


Jak to zazwyczaj w produkcjach z tego gatunku bywa, głównym mottem gry jest jak najbardziej realne i rzetelne odwzorowanie średniowiecznego obrazu Europy Północnej. Gracz przenosi się w rok 1072. Jako jeden z niewielu nieśmiertelnych bohaterów, chroniących starożytną wiedzę i artefakty, w czasie wędrówki znajduje zwłoki wojownika w odludnym zakątku doliny Fatherdale. Fakt ten wciąga w długą historię, pełną łez, krwi i walki, której zakończenia nie jesteśmy w żaden sposób przewidzieć...


Trzeba autorom oddać, że jeśli chodzi o znajomość historii, mogą pochwalić się niezłymi osiągami. Rosyjscy programiści przed rozpoczęciem prac przestudiowali całą masę książek, mając na celu poznanie realiów panujących w ówczesnym świecie. Dzięki temu możemy być spokojni o jakość oraz solidność produktu finalnego - przynajmniej, jeśli chodzi o walory kształcąco - rozwijające.


Heros herosowi nie równy


Poza intensywnymi wątkami dydaktycznymi, twórcy przygotowują dla nas całą masę niespodzianek i nowinek. Najważniejszym elementem w grach z tego gatunku są bez wątpienia unikalne jednostki. W Fetherdale bohaterów określać będzie sześć głównych umiejętności, takich jak: sprawność, siła, inteligencja, wytrwałość, dzielność oraz konstytucja (?), plus cztery dodatkowe atrybuty bitewne. Każdy heros będzie indywidualną, niepowtarzalną jednostką, cechującą się odmiennymi relacjami i zachowaniami. Producenci twierdzą, że poświecili właśnie temu aspektowi bardzo dużo czasu, mając nadzieję stworzyć świat w pełni realny, wciągający, intrygujący swą odmiennością i nieliniowością. Świat żyjący własnym życiem.

Ponadto, wszyscy śmiałkowie otrzymają profesje. Przykładowo, Nami to młody, aczkolwiek uzdolniony myśliwy, który dzięki swej wielofunkcyjności mógłby zostać również uzdrowicielem bądź wędrownikiem. Wspomniany "łowca" jest niezwykle przyjaźnie nastawiony do osób wykonujących tę samą profesję. Z kolei Mootoriza, z rzemiosła stróż, z założenia jest bezużytecznym i nikomu nie potrzebnym opiekunem, nastawionym i chętnym na pomoc napotkanym osobom.

»



Fatherdale:
The Guardians of Asgard

 

Producent: Snowball Interactive
kategoria: cRPG/ przygodowe
światowa data wydania: wrzesień 2003

 

Index GRY 07/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 24 »