GRY 13/2003  Poradnik « 20 »  



autor poradnika:
Wojciech "Soulcatcher" Antonowicz

Lokacja 01. Endar Spire
Lokacja 02. Taris
Lokacja 03. Dantooine
Lokacja 04. Yavin Space Station
Lokacja 05. Ebony Hawk
Lokacja 06. Tatooine


Czas i Miejsce Akcji.

Fabuła gry Star Wars: Knights of the Old Republic rozgrywa się na 4000 lat przed wydarzeniami znanymi nam z serii filmów Gwiezdne Wojny. Nie ma więc jeszcze złego Imperium ani Rebelii. Znany wszechświat rządzony jest przez Republikę która właśnie kilka lat temu wygrała wojnę z wojowniczymi i agresywnymi klanami Mandalorianów. Na usługach Republiki jako jej zbrojne ramię, poza armią i flotą Republikańską, stoi zakon Rycerzy Jedi (Jedi Knight). Stąd tytułowi Rycerze Starej Republiki. Jedi Knights (to ci dobrzy) stoją po jasnej stronie Mocy (Light Side). Odbiciem Jedi Knights po Ciemnej stronie Mocy (Dark Side) są Dark Jedi, skupieni w zakonie Sithów, który również dysponuje swoją flotą i armią.

W SW:KotOR jesteśmy świadkami konfliktu pomiędzy Republiką a wojskami Sithów. Genezą konfliktu jest wojna z Mandaloianami na którą jako siła mająca przechylić szalę zwycięstwa na stronę republiki został wysłany Revan wielki wojownik Jedi wraz ze swoim uczniem Malakiem. Revan wojnę z Mandalorianami wygrał ale zmieniła go ona na tyle że przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i stał się Sith Lordem Revanem, powrócił z wielką flotą Sithów aby zadać Republice śmiertelny cios. Szturmowej grupie Jedi pod dowództwem Bastilii udało się unieszkodliwić Revana, ale dowództwo Sithów przejął po Revanie Malak mianując się Sith Lordem Malakiem. To on właśnie teraz prowadzi wojnę z republiką i niestety wygląda na to że powoli zaczyna ją wygrywać.


Wprowadzenie do Lokacji Endar Spire.

Budzisz się w zamkniętym pokoju na statku kosmicznym Republiki atakowanym przez flotę Sithów nad planetą Taris. Jesteś prostym żołnierzem, nie masz żadnych nadzwyczajnych mocy ani ekwipunku, nie jesteś Rycerzem Jedi.

Wydarzenia na statku Endar Spire są formą tutoriala który ma cię zaznajomić z mechaniką gry.

 

»

Index GRY 13/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 20 »