"Najłatwiej jest zrobić trójwymiarową platformówkę dla
dzieci" - Kiedy pracowałem przy developingu u jednego z polskich
producentów gier komputerowych takie zdanie często wypowiadał szef
firmy. Teza ta poparta była sukcesem gry Kangurek Kao, które w 2000
roku zrobiła firma X-Ray, a także faktem, że to właśnie tytuł z
tego gatunku reprezentował Polskę na targach EXPO w Hannoverze.
Gra nazywała się Polski Wiatr i omal nie spowodowała incydentu na
miarę tornado między Polską, a Niemcami. Okazało się bowiem, że
podczas produkcji ktoś obrócił do góry nogami flagę Niemiec w menu
wyboru języka co zostało odebrane niezbyt przyjemnie przez samych
zainteresowanych. Firma w której pracowałem zdecydowała się na produkcję
własnej platformówki, która jednak okazała się niegrywalnym niewypałem.
Inna sprawa jest z najnowszą grą firmy Tate, a konkretnie z kontynuacją
zakręconych przygód Kangurka Kao. Niestety nie ma w niej niczego,
czego byśmy już nie widzieli w innych grach z tego gatunku. Tyle
tylko, że wszystko jest zrobione przez Polaków, ot co wyróżnia Rundę
2 od innych platformówek dostępnych na rynku. Poza tym dostajemy
więcej... tego samego! Ale za to w śmiesznej formie, za którą dzieciaki
i mniej wymagający gracze mogą na nowo polubić Kao!
Tak jak w przypadku większości gier tego typu fabuła jest trywialna.
Pewien zły myśliwy (tudzież zwany kłusownikiem) postanowił szybko
się wzbogacić łapiąc najrzadsze i chronione gatunki zwierząt tylko
po to, by je sprzedać temu, kto zapłaci najwięcej. Jaki dalej los
będzie czekać na sprzedane zwierzaki? To już nie problem kłusownika.
Wieść ta prędzej czy później musiała dotrzeć do Kangurka Kao, który
jak na superkangura przystało niezwłocznie przystąpił do działania!
Złoczyńcę należy powstrzymać wykrzyknął i czym prędzej ruszył jego
tropem, nie wiedząc jakie niebezpieczeństwa będą na niego czyhać.
|
|
W kangurzej naturze jest impulsywność połączona z potężnym ciosem
rękawicą bokserską, dlatego nasz bohater nie zważając na swoje zdrowie
raz jeszcze ocali świat zwierząt od tyranii złych ludzi. A trop
wiedzie z upalnej Kanady, aż po mroźną i lodową Antarktydę i czy
Kao się to podoba, czy nie, będzie musiał zmierzyć się ze sługusami
myśliwego wszędzie tam, gdzie zastawił on swoje sidła. Niestety...
jedyny sposób aby zlokalizować kłusownika to spróbować go złapać
podczas próby schwytania kolejnych, bezcennych gatunków zwierząt.
Wiele się nie zmieniło. Gra nadal funkcjonuje na tym samym silniku,
na którym X-Ray stworzył pierwszego Kao w 2000 roku. Różnice są
drobne, aczkolwiek zauważalne. Widać, że silnik poddano renowacjom
i wzbogacono go o nowe technologie. Na szczęście zmiany są na tyle
subtelne, że każdy miłośnik przygód tego kangura odnajdzie się bez
większych trudności w realiach Rundy 2. Już na pierwszy rzut oka
widać, że chłopaki z Tate sporo nagrali się w platformówki na konsole
i grywalność Rundy 2 bardziej skierowana jest w stronę PlayStation
2 i Xboxa niż Peceta. Skąd taki wniosek? Przede wszystkim spłycenie
fabuły i jej narracja tak bardzo charakterystyczna dla zręcznościówek
na konsole. W przeciwieństwie do Raymana (chyba ojciec i niepokonany
król platformówek na PC) narracja w Kangurku Kao 2 jest banalna.
Bohater ledwo zaczyna grę i już spotyka przyjaciela, który opowiada
mu w skrócie jak się steruje i daje pierwszych rad odnośnie możliwości
naszego kangura. Kiedy będziemy mieć za sobą ten przymusowy samouczek
pora przejść do pierwszych zadań - czyli po prostu dalszej nauki.
Gracz musi poznać mechanikę gry, która nieco się zmieniła od czasu
pierwszej przygody Kao. Teraz nasz zwierzak będzie częściej korzystał
z interakcji z otoczeniem, będzie musiał rzucać różnymi przedmiotami
w drzewa i inne elementy składniowe poziomów, aby je ukończyć.
»
|
|
KAO The Kangaroo: Round
2
Kangurek KAO: Runda 2
|
Producent: Tate Interactive
Wydawca:Titus Interactive
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria: zręcznościowe / familijne
data premiery: 4 listopad 2003
data wydania PL: 4 listopad 2003
|
tryb gry: single player
wymagania wiekowe: brak
nośnik: 1 CD
Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium III 600MHz, 128MB RAM, 32MB akcelerator 3D zgodny z DirectX 8.1
|
Druga część, wydanej jeszcze w 2000 roku, gry platformowo-zręcznościowej,
pt. Kangurek Kao. Rozgrywka polega na prowadzeniu tytułowego
kangura, który musi pokonać na swej drodze szereg zróżnicowanych
przeciwników. Całość przypomina popularny cykl Rayman czy
Croc, a także pełną wersję GEX: Enter the Gecko.
Fabuła programu wygląda następująco: złowrogi kłusownik i
jego banda opryszków uwięziła przedstawicieli wielu gatunków
rzadkich zwierząt na całym świecie. Tylko Kao może im się
przeciwstawić, dlatego zakłada osławione rękawice bokserskie
i rusza na pomoc swym przyjaciołom.
Omawiana produkcja kierowana jest do nieco młodszych graczy,
chociaż starsi wyjadacze także powinni znaleźć tu coś dla
siebie. W grze nie brakuje kolorowych lokacji, dopracowanych
efektów audio-wizualnych oraz edukacyjnego przesłania.
* Ponad 20 zróżnicowanych lokacji, jakie odwiedzamy podczas
przygody.
* Pięć różnych stref klimatycznych (od mroźnej Arktyki po
ciepłą Australię).
* Siedem technik walki do opanowania - możemy posługiwać
się bumerangiem, czy likwidować rywali przy użyciu ogona kangura.
* Ponad 30 różnorodnych przeciwników.
* Możliwość korzystania z rozmaitych pojazdów, czy sprzętu
(deska snowboardowa, katapulta, beczka z wodą, etc.).
* Podczas rozgrywki, Kangura Kao wspierają przyjaciele (pelikan
czy wieloryb).
* Rozmaite premie do zebrania i sprytnie ukryte poziomy
dodatkowe.
* Intuicyjny system sterowania.
|
|