Startujesz w [1],
w Kwaterach uczniów. Przeszukaj swoją skrzynię, wyciągnij
Dłoń Mystry, Dziennik
(przeczytaj, jest tam sporo użytecznych informacji), Kryształ
Ogniskujący, 50 złota oraz jeszcze jeden przedmiot,
inny w zależności od twojej profesji. Wyjdź z pokoju do [2],
tam spotkasz się ze swoimi kolegami ze szkoły. Porozmawiaj
z nimi, po chwili rozmowa się skończy, a twoi koledzy przeniosą
się na dół. Ty jednak tego nie rób, tylko przeszukaj ich skrzynie
(niektóre są zamknięte), zwracając uwagę na Miecz
treningowy w szafce Mischy.
Potem zejdź schodami w [K]
na dół, na Parter (mógłbyś użyć Dłoni
Mystry, lecz kosztowałoby cię to Kryształ
Ogniskujący).
Na dole w [3] toczy
się walka – obejrzyj animację i sam zaatakuj koboldy. Po zakończeniu
walki porozmawiaj z Ayalą
i Droganem, otrzymasz zadanie
główne Zaginione Artefakty, a z nim 300 doświadczenia.
Porozmawiaj na wszystkie możliwe tematy z Ayalą,
a dostaniesz cztery zadania: Zmumifikowana Ręka,
Smoczy Kieł, Posążek Wieży i Maska.
Ayala zaproponuje ci pomoc
Xanosa lub Dorny.
Jeśli wcześniej nie mogłeś otworzyć skrzynek Xanosa
lub Dorny, to teraz możesz
to zrobić używając klucza, który Xanos
lub Dorna posiada w swoim
ekwipunku. Ayala będzie cię
mogła teleportować z powrotem do miejsca, z którego przeniosłeś
się używając Dłoni Mystry.
Przeszukaj kuchnię i pomieszczenia. W [4]
znajduje się kadź, która pełni podobną funkcję
do tych w świątyniach w podstawowej wersji gry. Zejdź do Laboratorium
schodami w [L]. Tam w [5]
jest baśniowy smok Riisi,
z którym porozmawiaj. Riisi
zada ci trzy zagadki, za każdą dobrą odpowiedź otrzymasz 50
doświadczenia. Jeśli nie chcesz się męczyć, to odpowiedzi
są następujące: tak, zostanę powieszony, sześciu. Po odgadnięciu
zagadek dostaniesz Klucz do pokoju,
trzy Kryształy Ogniskujące i
kolejne 50 doświadczenia.
Z kluczem idź do [2],
tam będą zamknięte drzwi, które teraz możesz otworzyć. Przeszukaj
skrzynie w obu pokojach (tej środkowej w pierwszym nie da
się otworzyć), w drugim w [6]
znajduje się Kryształowy stół Drogana i Młynek. Stół mówi
ci, jak zrobić Kryształ Ogniskujący.
Aby stworzyć kryształ, musisz włożyć do młynka jeden Kryształ
Kwarcu i dwa klejnoty z wymienionych: Awanturyn,
Fluoryt, Fenalopa,
Ametyst (mogą oczywiście się
powtarzać). Każde użycie Pierścienia
Mystry kosztuje cię jeden kryształ, po to właśnie
musisz je tworzyć. Młynek służy również do tworzenia magicznych
przedmiotów. Jeśli włożysz do niego zabrany wcześniej Miecz
treningowy i Kryształ Kwarcu,
otrzymasz miecz Tinoman.
Przed wyjściem z domu Drogana zapytaj Ayalę
o zdrowie Mistrza Drogana i czy możesz mu jakoś pomóc, dostaniesz
zadanie Lekarstwo dla Drogana. Teraz możesz
już wyjść na zewnątrz drzwiami w [A].
Wokół Domu Drogana mogą zaatakować cię
szczury. Dalej na drodze będą psy i jeśli grasz druidem/łowcą,
wypytaj je o ostatnie wydarzenia (od tej pory rozmawiaj ze
wszystkimi zwierzętami). Dowiesz się również o Bethshevie
(śnieżnej wilczycy) i jej sekrecie. Pokonaj koboldy
w stodole w [B] i przeszukaj
Domy w [C] i [D].
W domu [E] w [7]
jest Toman, który może udzielić
ci ciekawych informacji. Jeśli chcesz nabyć trochę sprzętu,
udaj się do [F], gdzie w [8]
stoi Fiona – kowal. Możesz
się również zaopatrzyć w potrzebne rzeczy u Farghana
w [9] wchodząc do [G].
Farghan da ci dwa zioła potrzebne
Ayali – Język
Tressyma i Kawałki węgla drzewnego.
W domu Zielarza znajdziesz też Bethshevę.
Wilczyca ukryła Pierścień Wilka
w gruzach za domem Fiony.
Dalej czeka na ciebie gospoda w [H].
Po wejściu w [10] zobaczysz
tłum ludzi oraz Lodara –właściciela
Wrzącego Kotła. Porozmawiaj z nim, otrzymasz zadanie
Koboldy w kuchni. W [11]
jest banda koboldów z przywódcą Hurcem
oraz porwana kucharka Mara.
Zacznij od porozmawiania z Hurcem.
Zadanie to możesz wykonać na różne sposoby; najkorzystniej
jest jednak zastraszyć koboldy i zmusić je do wyjścia, a potem
albo je zabić, albo powiedzieć Lodarowi,
iż nie pozwolisz mu na wyładowywanie jego gniewu na bezbronnych
już teraz koboldach, i je wypuścić. Bard może wystąpić i odwrócić
uwagę koboldów, wtedy zacznie się walka, ale Mara
przeżyje. Za takie opcje dostaniesz 250 doświadczenia. Nie
zapomnij po wszystkim jeszcze raz zagadać Lodara
o nagrodę 50 złota, możesz wydusić od niego kolejne 50 złota.
Jeśli od razu zgodzisz się pomóc Hurcowi
i zabijesz wraz z koboldami wszystkich w gospodzie, dostaniesz
Sztylet Hurca. (Ten sam sztylet
można też wziąć z zabitego ciała Hurca).
Na sam koniec przeszukaj kuchnię w [11],
w garnku będzie trzecie zioło – Jagody
z krzewów Helma. Mając wszystkie zioła możesz wrócić
do Ayali i wykonać zadanie
Lekarstwo dla Drogana za 300 doświadczenia.
Od tego momentu Ayala będzie
mogła cię leczyć.
Udaj się do [I].
W Sali Zgromadzeń w [12]
są Burmistrz Veraunt i jego
asystentka Haniah. Burmistrz
nie ma nic ciekawego do powiedzenia, zatem porozmawiaj z Haniah,
zapytaj, co ją trapi, otrzymasz zadanie Wybryki proroka.
W [13] znajdziesz Gilforda,
który ma sklep i może cię u uzdrowić za 20 sztuk złota. Można
mu również ofiarować datek na budowę świątyni. Za 25 doświadczenia
możesz wyleczyć rannych Plebejuszy. Po przeszukaniu wszystkich
(zamkniętych) skrzynek wyjdź i skieruj się w stronę [14],
gdzie przed bramą stoi domniemany prorok Piper.
Możesz naprowadzić rozmowę z nim na zbezczeszczone przez niego
ciało Hola (wtedy Piper zostanie
skompromitowany) lub przekonać go, że uczynił już wszystko
dla Wysoczyska i powinien udać się w inny region. Trzecie
rozwiązanie to przynieść mu Miecz Pipera
od Fiony. Gdy już odejdzie,
biegnij z powrotem do Haniah
i przekaż jej nowinę, dostaniesz 200 doświadczenia i może
nawet 60 złota. Możesz również po prostu zabić Pipera,
ale wtedy dostaniesz tylko 100 doświadczenia i Haniah
nie będzie więcej chciała z tobą rozmawiać, co może okazać
się niekorzystne w przyszłości. Nie chodzi jednak o obietnice,
które składa męskiej części graczy. Tak czy inaczej, na razie
nie masz już czego szukać w Sali Zgromadzeń, wyjdź
na zewnątrz i przejdź przez [J]
do Wysoczyska Wschód.
|