Na jeszcze innej mapce - Mothership - rozgrywka rozpoczyna
się od nalotu kosmicznymi ścigaczami, a celem jest wyłączenie generatorów
osłon. Pobocznym zadaniem jest zniszczenie rdzenia statku i/lub
generatorów pola grawitacyjnego, przez co na całej mapie przyciąganie
ziemskie jest znacznie mniejsze.
Onslaught także jest trybem przeznaczonym do rozgrywki
zespołowej. Jednak o ile w Assault mamy do czynienia z mieszanymi
terenami - otwartymi oraz zamkniętymi - o tyle mapy w Onslaught
są nieporównywalnie większe. Podobnie jak w Battlefield 1942, Halo
czy Chrome, przedostanie się z jednego końca poziomu na drugi zajmie
bardzo dużo czasu i, również podobnie jak we wspomnianych tytułach,
z pomocą przyjdą pojazdy. Ich rola nie będzie polegać jedynie na
transporcie żołnierzy, ale także na eliminacji przeciwnika przy
pomocy zamocowanych działek. Pojazdy (dostępne także w innych trybach)
są przypisane do każdej ze stron.
|
|
Jeśli przeciwnik jeszcze nie "urzędował"
w swojej maszynie, nie możesz z niej skorzystać. Natomiast jeśli
wróg podczas walki opuści pojazd celem zebrania amunicji, to musi
się liczyć z tym, że inny gracz przejmie jego brykę i użyje jej.
Zadaniem każdej z drużyn jest zniszczenie rdzenia bazy
przeciwnika, przy czym "punkt krytyczny" znajduje się
w samym sercu wrogiej fortyfikacji. Jednak aby destrukcja była możliwa,
konieczne jest utworzenie połączenia z bazą wroga, poprzez kontrolę
małych punków, tzw. Power Nodes. W czasie, w którym drużyna A "buduje"
taki punkt, drużyna B może (czytaj: powinna) temu przeskzodzić poprzez
destrukcję - wówczas punkt bez opieki jest punktem neutralnym. Co
więcej, połączenie między bazą a punktami musi być ciągłe, tzn.
że możliwe jest przejęcie jedynie sąsiadujących, kolejnych punktów.
Ułatwieniem będzie możliwość wyboru respawnu przy którymś z opanowanych
punktów.
Trzeba przyznać, że coś takiego w świecie UT brzmi bardzo
interesująco. Ale to jeszcze nie wszystko. W najnowszym Unreal Tournament
możliwe będzie głosowe porozumiewanie się podczas rozgrywki. Posiadacze
kart dźwiękowych wspomagających system 3D audio usłyszą dokładnie
skąd nadchodzi głos innego gracza! Porozumiewanie się z kompanami
czy przeciwnikami wymagać będzie mikrofonu i słuchawek, a szereg
opcji może przydać się podczas konfiguracji zestawu (szczególnie
jeśli chodzi o graczy początkujących).
Dzięki UnrealTV masa graczy będzie mogła oglądać mecze
UT2004, gdyż działanie tego systemu ma mały wpływ na działanie serwera
(czyli obciąża go w najmniejszym stopniu). Zmodyfikowana procedura
głosowania, wybierania mapek, trybu gry, mutatorów innych zasad
czy np. wyrzucania niechcianych graczy będzie jeszcze bardziej przystępna
w obsłudze. Podobnie zresztą jak interfejs użytkownika - całkowicie
przemodelowany będzie jeszcze bardziej intuicyjny i bardziej praktyczny.
Unreal Tournament 2004 powstaje z myślą o rozgrywkach
sieciowych tylko i wyłącznie, wobec czego zabraknie w nim typowego
trybu singleplayer, tak jak w poprzednich częściach. Niemniej jednak
gracze nie mający stałego dostępu do internetu, bądź chcący po prostu
poćwiczyć, będą mogli grać z botami, czyli elektronicznymi graczami.
Najprawdopodobniej nie zabraknie trybu kariery z UT2003, jednak
autorzy milczą na ten temat.
Jeśli chodzi o oprawę graficzną to możemy być pewni,
iż najnowszy Unreal Tournament podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej.
Różnorodność map, obiektów, modeli (w tym postacie Skarrj, Necris
czy Xan Kriegor), tekstur, broni, efektów specjalnych, duża ilość
szczegółów - tego możemy być pewni. Klimat UT2004 z pewnością nie
odbiegnie od całej serii - będzie po prostu nierzeczywisty. Ogromne
mapy, pojazdy i niesamowita grywalność przemawiają za tym tytułem.
Po przeglądnięciu galerii zdjęć i obejrzeniu trailerów nie śmiem
wątpić, że wszystkie informacje prasowe na temat UT2004 są wiarygodne
i pozostaje tylko sprawdzić, jak wyglądają w praktyce.
Jeśli zaś chodzi o wymagania sprzętowe - bo pod tym
kątem także warto spojrzeć na grę - nie będą nadzwyczaj wygórowane.
Do zabawy wystarczyć ma procesor kompatybilny z Pentium III/AMD
Athlon 733MHz (zegar powyżej 1GHz jest zalecany), 128MB RAM oraz
3GB na twardym dysku. Najciekawszą informacją jest fakt, iż gra
będzie obsługiwać programowy rendering, dzięki czemu posiadacze
np. laptopów (z szybkim procesorem i sporą ilością pamięci) będą
mogli dołączyć do społeczności graczy UT bez żadnych przeszkód.
autor: Maciek 'Valpurgius' Hajnrich
|
|
|