GRY 10/2003  Czas Przyszły « 33 »  

Jeśli jakaś gra zyskuje dużą popularność, odzwierciedlaną wynikami sprzedaży, można być pewnym, że obowiązkową pozycją w planach wydawniczych na najbliższe lata będzie jej kontynuacja. Tak właśnie wygląda sytuacja całej serii gier pod tytułem Unreal oraz Unreal Tournament, produkowanych przez zespół Epic MegaGames. Tournament wkrótce doczeka się trzeciej części, z numerkiem 2004 na końcu, i zostanie wydany mniej więcej rok po premierze poprzednika.

Pozwala to przypuszczać, iż seria UT zmierza w kierunku sportowych gier Electronic Arts w rodzaju FIFA czy NBA Live, których nowe odsłony wydawane są co rok.

Ciekawe tylko, czy różnice między kolejnymi częściami Unreala będą analogiczne do tych ze sportowych serii. O tym oczywiście będzie można przekonać się nie wcześniej niż po premierze UT2005, w plany powstania którego nie śmiem wątpić. Tymczasem warto rzucić okiem na zapowiadaną najnowszą część.

Każda kolejna odsłona gry z założenia ma być lepsza od pierwowzoru, co jednak nie zawsze ma miejsce. Wskazywać można na dwie przyczyny takiego stany rzeczy: albo zmiany są niewielkie i nie ma sensu wydawać pieniędzy na nowy produkt, który mógłby być zwykłym dodatkiem (i to jeszcze darmowym), albo są na tyle duże, że to już nie ten sam produkt. Wiedząc o tym, autorzy najnowszego UT postanowili połączyć wszystkie najlepsze cechy poprzedników oraz, bazując na doświadczeniach innych producentów, dodać sporo nowych elementów. Nie mówiąc już o niesamowitej oprawie graficznej, dźwiękowej itd.

Jako jedna z najpopularniejszych sieciowych strzelanin Unreal Tournament 2004 powstaje z myślą o wszystkich typach graczy - od początkujących, do zaawansowanych. Stąd też pomysł na pełną kompatybilność najnowszej części z UT2003. Wszystkie mapki, tekstury, modele dostępne w wersji zeszłorocznej (wliczając w to darmowe bonus packi) pojawią się w UT2004, a dodatkowo, oczywiście, masa nowości. Oznacza to, że grając w trzecią część serii będzie można rozegrać potyczki na serwerach z UT2004 oraz UT2003, a wcześniej przygotowane mody będą działać z 2004. Są też szanse (jeszcze nie zostały oficjalnie potwierdzone), że pojawi się specjalna łatka do UT2003, umożliwiająca podłączenie się do serwerów UT2004 w analogiczny sposób.

Ostateczna wersja, poza znanymi już mapkami, zawierać będzie około 20 nowych poziomów łącznie dla wszystkich rodzajów rozgrywki. Największe zainteresowanie skupiają dwa tryby rozgrywki: Assault i Onslaught.
Assault znany jest z pierwszej części Unreal Tournament, a jego zasady opierają się na grze zespołowej. Podzieleni na dwie grupy, gracze dzielą się na atakujących oraz obrońców. Ci pierwsi, aby wygrać, muszą wypełnić kilka zadań i nie pozwolić, by przeciwnik im w tym przeszkodził. Zadaniem może być zdobycie klucza, zniszczenie systemów komputerowych albo zdobycie danej pozycji i utrzymanie jej przez określony czas. Zresztą część z map (o ile nie wszystkie) w tym trybie posiada swoją historię, wątek fabularny opisujący, o co naprawdę chodzi. Jest tak na przykład na mapie Robot Factory, na której znajduje się tytułowa fabryka bossa Xan'a z UT.

Natomiast na Convoy zespół atakujących musi dostać się do jadącego pociągu, obejmować nad nim kontrolę, aż możliwe będzie przedostanie się do drugiego pociągu, a następnie wykraść wieziony przezeń ładunek. W tym samym czasie grupa obrońców zasiada na wieżyczkach i strzelając z minigunów lub karabinów snajperskich przeszkadza przeciwnikowi.

»



Unreal Tournament 2004

producent: Digital Extremes
wydawca: Atari
kategoria:gry akcji / FPS
światowa data wydania: listopad 2003

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 33 »