Jeśli jakaś gra zyskuje dużą popularność, odzwierciedlaną
wynikami sprzedaży, można być pewnym, że obowiązkową pozycją w planach
wydawniczych na najbliższe lata będzie jej kontynuacja. Tak właśnie
wygląda sytuacja całej serii gier pod tytułem Unreal oraz Unreal
Tournament, produkowanych przez zespół Epic MegaGames. Tournament
wkrótce doczeka się trzeciej części, z numerkiem 2004 na końcu,
i zostanie wydany mniej więcej rok po premierze poprzednika.
Pozwala to przypuszczać, iż seria UT zmierza w kierunku
sportowych gier Electronic Arts w rodzaju FIFA czy NBA Live, których
nowe odsłony wydawane są co rok.
|
|
Ciekawe tylko, czy różnice między kolejnymi częściami
Unreala będą analogiczne do tych ze sportowych serii. O tym oczywiście
będzie można przekonać się nie wcześniej niż po premierze UT2005,
w plany powstania którego nie śmiem wątpić. Tymczasem warto rzucić
okiem na zapowiadaną najnowszą część.
Każda kolejna odsłona gry z założenia ma być lepsza
od pierwowzoru, co jednak nie zawsze ma miejsce. Wskazywać można
na dwie przyczyny takiego stany rzeczy: albo zmiany są niewielkie
i nie ma sensu wydawać pieniędzy na nowy produkt, który mógłby być
zwykłym dodatkiem (i to jeszcze darmowym), albo są na tyle duże,
że to już nie ten sam produkt. Wiedząc o tym, autorzy najnowszego
UT postanowili połączyć wszystkie najlepsze cechy poprzedników oraz,
bazując na doświadczeniach innych producentów, dodać sporo nowych
elementów. Nie mówiąc już o niesamowitej oprawie graficznej, dźwiękowej
itd.
Jako jedna z najpopularniejszych sieciowych strzelanin
Unreal Tournament 2004 powstaje z myślą o wszystkich typach graczy
- od początkujących, do zaawansowanych. Stąd też pomysł na pełną
kompatybilność najnowszej części z UT2003. Wszystkie mapki, tekstury,
modele dostępne w wersji zeszłorocznej (wliczając w to darmowe bonus
packi) pojawią się w UT2004, a dodatkowo, oczywiście, masa nowości.
Oznacza to, że grając w trzecią część serii będzie można rozegrać
potyczki na serwerach z UT2004 oraz UT2003, a wcześniej przygotowane
mody będą działać z 2004. Są też szanse (jeszcze nie zostały oficjalnie
potwierdzone), że pojawi się specjalna łatka do UT2003, umożliwiająca
podłączenie się do serwerów UT2004 w analogiczny sposób.
Ostateczna wersja, poza znanymi już mapkami, zawierać
będzie około 20 nowych poziomów łącznie dla wszystkich rodzajów
rozgrywki. Największe zainteresowanie skupiają dwa tryby rozgrywki:
Assault i Onslaught.
Assault znany jest z pierwszej części Unreal Tournament, a jego
zasady opierają się na grze zespołowej. Podzieleni na dwie grupy,
gracze dzielą się na atakujących oraz obrońców. Ci pierwsi, aby
wygrać, muszą wypełnić kilka zadań i nie pozwolić, by przeciwnik
im w tym przeszkodził. Zadaniem może być zdobycie klucza, zniszczenie
systemów komputerowych albo zdobycie danej pozycji i utrzymanie
jej przez określony czas. Zresztą część z map (o ile nie wszystkie)
w tym trybie posiada swoją historię, wątek fabularny opisujący,
o co naprawdę chodzi. Jest tak na przykład na mapie Robot Factory,
na której znajduje się tytułowa fabryka bossa Xan'a z UT.
Natomiast na Convoy zespół atakujących musi dostać się
do jadącego pociągu, obejmować nad nim kontrolę, aż możliwe będzie
przedostanie się do drugiego pociągu, a następnie wykraść wieziony
przezeń ładunek. W tym samym czasie grupa obrońców zasiada na wieżyczkach
i strzelając z minigunów lub karabinów snajperskich przeszkadza
przeciwnikowi.
»
|
|
Unreal
Tournament 2004
producent: Digital Extremes
wydawca: Atari
kategoria:gry akcji / FPS
światowa data wydania: listopad 2003
|
|