GRY 10/2003  Temat Numeru : Star Wars Galaxies « 20 »  

 

 

Status Overt i Covert są oznaczone tak zwanymi flagami widocznymi dla innych graczy. Sam system przydzielania flag jest dosyć rozbudowany i uwzględnia wiele przypadków szczególnych, na przykład gdy zostaniesz "zabity" jako Overt a stan twojej postaci jest zapamiętany w Neutralnym Cloning Center (miejsce gdzie odtwarzane jest twoje ciało po "śmierci") to pojawiasz się jako Covert z możliwością zaatakowania przez postać, która cię uśmierciła.
System flag i związana z nim możliwość walki PvP (zabijania innych graczy) podoba mi się - powoduje iż nigdy tak naprawdę nie jesteś zmuszony do walki jeżeli sam tego nie chcesz, aczkolwiek rozwiązanie to nie jest do końca pozbawione błędów i możliwości oszukiwania które to minusy, mam nadzieję, zostaną usunięte w kolejnych poprawkach do gry.

 

Inne frakcje


Poza dwoma podstawowymi frakcjami, Rebelią i Imperium, do których możemy się przyłączyć w SWG mamy kilkadziesiąt innych frakcji nie związanych bezpośrednio z galaktyczną wojną. Podczas rozgrywki zdobywamy punkty, dodatnie lub ujemne, za interakcję (głównie walkę) z różnymi postaciami, rasami i organizacjami ze świata SW. W chwili obecnej punkty te nie wnoszą do gry wiele poza zmianami agresywności przedstawicieli poszczególnych frakcji, ale dają potencjalnie możliwość do wprowadzenia do gry więcej niż dwóch stron konfliktu, co prawdopodobnie kiedyś nastąpi.

 

Dlaczego opłaca się być na służbie Imperium lub Rebeli


Jeżeli zdecydujemy się opowiedzieć otwarcie po którejś ze stron konfliktu, co oczywiście jest dobrowolne (możemy grać równie dobrze jako Neutral) otrzymujemy dostęp do fantastycznych możliwości przypisanych konkretnej frakcji. Za "punkty frakcji" zdobyte podczas walki PvP lub wykonywania misji zlecanych przez Frakcyjne NPC, możemy zaopatrzyć się w nowe rodzaje broni, ubrania, zbroi, budynków, otrzymać nowe schematy konstrukcyjne, a co najważniejsze możemy zatrudnić pomocników. Ten element SWG wydaje mi się naprawdę fantastyczny, gdyż nie spotkałem się z tym rozwiązaniem w żadnym dotychczasowym tytule. Poza możliwością posiadania własnego robota i do trzech sztuk własnych zwierzaków, co nie jest związane z frakcjami, możemy zatrudnić za punkty frakcji całkiem inteligentnych pomocników - żołnierzy, medyków a nawet znane z filmu wielkie kroczące roboty AT-ST. Czyli sen każdego gracza : Masz na sobie kompozytową zbroję bounty huntera, w ręce trzymasz laserowy karabin storm troopera, nad twoją głową unosi się robot bojowy, u twojego boku stoją krwiożercze Rancory (takie jak w scenie z areną Jabby Hutta w filmie) osłaniane przez trzy wielkie kroczące AT-ST. I co ciekawsze taki sen jest całkowicie możliwy, wymaga tylko odpowiedniego rozwijania swojej postaci. Gracz ma możliwość ustawienia każdemu ze swoich petów odpowiednich schematów zachowania w stylu "pilnuj mnie", "atakuj", "zostań" itd. Za to dla SWG wielki plus.


Jedi

 

No tak, zapewne zastanawiacie się, dlaczego nic nie napisałem do tej pory o najważniejszym aspekcie świata SW czyli Rycerzach Jedi. Ano Jedi w grze na dzień dzisiejszy nie ma. To znaczy są jako ekstremalnie trudne do zabicia NPCety, ale nikt z ludzi graczy Jedi jeszcze nie został.
Jak zapewniają producenci w przyszłości przynajmniej część graczy będzie miała możliwość posiadania postaci obdarzonych "mocą". Nikt dokładnie nie wie jeszcze jak to będzie wyglądało. Wiadomo natomiast, iż po roku grania na serwerze nie będzie więcej niż kilkanaście postaci Jedi sterowanych przez graczy, takie przynajmniej są zapewnienia. Wiadomo również, że granie postacią Jedi, która prawdopodobnie będzie "tą drugą postacią" jaką będziemy mieli na serwerze, będzie bardzo trudne. Jedi po użyciu swojej mocy będzie prawdopodobnie możliwy do zaatakowania przez każdego gracza w grze niezależnie od przynależności frakcyjnej (nie są to informacje sprawdzone). No i Jedi prawdopodobnie będzie miał ograniczoną ilość "śmierci", po tej ostatniej będzie zamieniał się w ducha takiego jak Obi Wan. Będzie za to postacią nadzwyczaj silną, no i wreszcie będzie można walczyć mieczem świetlnym ;-)

»

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 20 »