

|
|
Status Overt i Covert są oznaczone tak zwanymi flagami
widocznymi dla innych graczy. Sam system przydzielania flag jest
dosyć rozbudowany i uwzględnia wiele przypadków szczególnych, na
przykład gdy zostaniesz "zabity" jako Overt a stan twojej
postaci jest zapamiętany w Neutralnym Cloning Center (miejsce
gdzie odtwarzane jest twoje ciało po "śmierci")
to pojawiasz się jako Covert z możliwością zaatakowania przez postać,
która cię uśmierciła.
System flag i związana z nim możliwość walki PvP (zabijania
innych graczy) podoba mi się - powoduje iż nigdy tak naprawdę
nie jesteś zmuszony do walki jeżeli sam tego nie chcesz, aczkolwiek
rozwiązanie to nie jest do końca pozbawione błędów i możliwości
oszukiwania które to minusy, mam nadzieję, zostaną usunięte w kolejnych
poprawkach do gry.
Inne frakcje
Poza dwoma podstawowymi frakcjami, Rebelią i Imperium, do których
możemy się przyłączyć w SWG mamy kilkadziesiąt innych frakcji nie
związanych bezpośrednio z galaktyczną wojną. Podczas rozgrywki zdobywamy
punkty, dodatnie lub ujemne, za interakcję (głównie walkę) z różnymi
postaciami, rasami i organizacjami ze świata SW. W chwili obecnej
punkty te nie wnoszą do gry wiele poza zmianami agresywności przedstawicieli
poszczególnych frakcji, ale dają potencjalnie możliwość do wprowadzenia
do gry więcej niż dwóch stron konfliktu, co prawdopodobnie kiedyś
nastąpi.
Dlaczego opłaca się być na służbie Imperium lub
Rebeli
Jeżeli zdecydujemy się opowiedzieć otwarcie po którejś ze stron
konfliktu, co oczywiście jest dobrowolne (możemy grać równie dobrze
jako Neutral) otrzymujemy dostęp do fantastycznych możliwości przypisanych
konkretnej frakcji. Za "punkty frakcji" zdobyte podczas
walki PvP lub wykonywania misji zlecanych przez Frakcyjne NPC, możemy
zaopatrzyć się w nowe rodzaje broni, ubrania, zbroi, budynków, otrzymać
nowe schematy konstrukcyjne, a co najważniejsze możemy zatrudnić
pomocników. Ten element SWG wydaje mi się naprawdę fantastyczny,
gdyż nie spotkałem się z tym rozwiązaniem w żadnym dotychczasowym
tytule. Poza możliwością posiadania własnego robota i do trzech
sztuk własnych zwierzaków, co nie jest związane z frakcjami, możemy
zatrudnić za punkty frakcji całkiem inteligentnych pomocników -
żołnierzy, medyków a nawet znane z filmu wielkie kroczące roboty
AT-ST. Czyli sen każdego gracza : Masz na sobie kompozytową zbroję
bounty huntera, w ręce trzymasz laserowy karabin storm troopera,
nad twoją głową unosi się robot bojowy, u twojego boku stoją krwiożercze
Rancory (takie jak w scenie z areną Jabby Hutta w filmie) osłaniane
przez trzy wielkie kroczące AT-ST. I co ciekawsze taki sen jest
całkowicie możliwy, wymaga tylko odpowiedniego rozwijania swojej
postaci. Gracz ma możliwość ustawienia każdemu ze swoich petów odpowiednich
schematów zachowania w stylu "pilnuj mnie", "atakuj",
"zostań" itd. Za to dla SWG wielki plus.
Jedi
No tak, zapewne zastanawiacie się, dlaczego nic nie
napisałem do tej pory o najważniejszym aspekcie świata SW czyli
Rycerzach Jedi. Ano Jedi w grze na dzień dzisiejszy nie ma. To znaczy
są jako ekstremalnie trudne do zabicia NPCety, ale nikt z ludzi
graczy Jedi jeszcze nie został.
Jak zapewniają producenci w przyszłości przynajmniej część graczy
będzie miała możliwość posiadania postaci obdarzonych "mocą".
Nikt dokładnie nie wie jeszcze jak to będzie wyglądało. Wiadomo
natomiast, iż po roku grania na serwerze nie będzie więcej niż kilkanaście
postaci Jedi sterowanych przez graczy, takie przynajmniej są zapewnienia.
Wiadomo również, że granie postacią Jedi, która prawdopodobnie będzie
"tą drugą postacią" jaką będziemy mieli na serwerze, będzie
bardzo trudne. Jedi po użyciu swojej mocy będzie prawdopodobnie
możliwy do zaatakowania przez każdego gracza w grze niezależnie
od przynależności frakcyjnej (nie są to informacje sprawdzone).
No i Jedi prawdopodobnie będzie miał ograniczoną ilość "śmierci",
po tej ostatniej będzie zamieniał się w ducha takiego jak Obi Wan.
Będzie za to postacią nadzwyczaj silną, no i wreszcie będzie można
walczyć mieczem świetlnym ;-)
»
|