|
|
Gildie
Gracze mogą się łączyć w Players Associations, czyli
inaczej mówiąc Gildie. Mechanizm tworzenia organizacji jest dosyć
rozbudowany, pozwalana budowanie własnych budynków gildiowych, głosowania,
własne kanały do porozumiewania się i inne atrakcje. Brakuje sposobów
organizowania wojen między Gildiami. W przyszłości (prawdopodobnie
do końca roku) jest planowana możliwość budowania całych miast gildiowych
wyposażonych w budynki "komunalne", takie jak gwiezdne
porty i wieże obronne. Brakuje mi w grze rankingów gildii i dobrej
informacji o tym, jakie Players Associations są aktywne na konkretnym
serwerze.
Fabuła
Elementem mającym uatrakcyjnić grę jest fabuła opisująca
Galaktyczną Wojnę pomiędzy Rebelią i Imperium i związane z nią Eventy.
W trzy miesiące po starcie gry pojawił się już drugi akt historii.
Na razie wszystko to jest trochę blade, gdyż dotychczasowe zadania
dla graczy ograniczały się do zbierania odpowiednich przedmiotów
i zabijania bądź ochraniania konkretnych postaci. W grze jest sumowana
skuteczność działań przeprowadzonych przez każdą ze stron konfliktu
i na jej bazie przez kolejny miesiąc któraś ze stron (jej gracze)
mają posiadać jakiś dodatkowy bonus do parametrów swojej postaci.
To są dopiero początki i mam mocne przekonanie, że za jakiś czas
akcja powinna się dobrze rozwinąć, gdyż producenci zakładali pierwsze
miesiące jako czas dla graczy do zapoznania się z SWG. Właśnie ta
fabuła ma być czymś, co przykuje graczy do tej gry na dłużej, gdy
już rozwiną swoje postacie na maksymalny poziom doświadczenia.
Dla graczy najbardziej zaawansowanych są organizowane bardzo trudne
unikalne zadania, za które otrzymują niepowtarzalne i bardzo ekskluzywne
nagrody, ale dla większości to raczej pieśń przyszłości.
Trudno mi po tak krótkim okresie jak 3 miesiące oceniać rozwój fabuły,
uważam jednak, że w przyszłości może to być jeden z najciekawszych
elementów gry.
Rebel Alliance lub Galactic
Empire
Każdy gracz, niezależnie od tego czy wybrał zawód
związany z walką czy rzemiosłem, może opowiedzieć się po którejś
ze stron galaktycznego konfliktu. Jest pięć stanów, w jakich może
znaleźć się nasza postać, jeżeli chodzi o przynależność do frakcji.
Są to Zdeklarowany poddany Imperium (Imperial Overt), Tajny zwolennik
Imperium (Imperial Covert), Postać Neutralna (Neutral), Niejawny
zwolennik Rebelii (Rebel Covert), Jawny Rebeliant (Rebel Overt).
Każda z tych opcji daje nam możliwość ustalenia jak bardzo chcemy
być zaangażowani w walkę pomiędzy Rebelią a Imperium.
Gracz Neutralny - nie ma minusów związanych z nieangażowaniem się
w wojnę, żaden inny gracz nie może go nigdy zaatakować, on również
nie może atakować innych graczy (chyba że zdobędzie tymczasowy status
Rebelianta lub Żołnierza Imperium na przykład wchodząc do obszaru
przeznaczonego specjalnie do walki pomiędzy frakcjami), ale jednocześnie
nie może korzystać ze wsparcia walczących frakcji.
Gracze Covert, czyli niejawni, mają możliwość otrzymania ograniczonego
wsparcia od strony, po której się opowiedzieli, lecz nadal są traktowani
w większości wypadków jak gracze neutralni (tylko członkowie ich
własnej frakcji wiedzą po jakiej stronie konfliktu gracze ci się
znajdują), ten stan można by nazwać honorową przynależnością do
frakcji.
Dopiero Postacie Overt (zdeklarowane) mogą w pełni uczestniczyć
w walkach. Mogą być atakowani w dowolnym momencie przez zdeklarowanych
członków przeciwnej frakcji. Bycie "Overtem" to gra pełna
adrenaliny gdyż nie znasz dnia ani godziny, gdy zostaniesz zaatakowany,
może się to stać w dowolnym miejscu, nawet w środku miasta. Bardzo
poprawia to atmosferę gry, gdy nagle widzimy na przykład uliczną
strzelaninę w środku miasta.
»
|