|
|
Handlujemy
Handel to moja ulubiona działka w SWG. Mam dużo radości
czytając na forach dyskusyjnych jak to podobno "ekonomia w
SWG jest totalnie zepsuta". Nie jest zepsuta, powiem więcej,
działa bardzo dobrze, na tyle świetnie ze można spekulując zrobić
sobie z handlu jedyną formę zarabiania pieniędzy.
Najprostszą formą sprzedaży jest znana z innych gier prosta wymiana
towarowa pomiędzy graczami. Towar za pieniądze lub towar za towar.
Bardziej zaawansowaną metodą jest stawianie własnych sklepikarzy
(NPC), którym możemy ustawić teksty jakimi mają witać kupujących,
ubrać ich w odpowiednie stroje (możliwe jest również stworzenie
robotów sklepikarzy) a nawet opłacić reklamę swojego sklepu tak
aby pojawiała się na planetarnej mapie. Co ambitniejsi sprzedawcy
dekorują swoje sklepy meblami, roślinami i innymi dodatkami. Vendor
ma również możliwość automatycznego przyjmowania ofert kupna, jakie
składają mu gracze. Automatyczni sklepikarze działają niezależnie
od tego czy jesteśmy obecni w grze czy nie, co jest bardzo przydatną
możliwością.
Handel globalny odbywa się za pomocą Bazaaru, czyli intergalaktycznej
giełdy, gdzie każdy gracz może wystawić swoje produkty na sprzedaż,
jako aukcję lub towar do natychmiastowego zakupu. Automaty Bazaarowe
stoją we wszystkich większych skupiskach ludzkich. Kupić taki towar
można w dowolnym automacie, lecz aby go odebrać musimy się udać
do miejsca gdzie został on wystawiony na sprzedaż.
Bardzo się to ładnie sprawdza i działa skutecznie. Aby nie zabijać
potrzeby wystawiania przez graczy własnych sprzedawców, na bazarze
jest ustawiony maksymalny limit cenowy na produkty, tak że sprzedaż
droższych przedmiotów odbywa się jedynie za pomocą Vendorów.
Misje i Questy
Najprostszym sposobem zdobywania punktów doświadczenia
i pieniędzy w profesjach zajmujących się walką jest wykonywanie
automatycznie generowanych misji, jakie możemy pobrać w automatach
z misjami. Rozwiązanie jest podobne do tego, jakie znamy z Anarchy
Online. Pomimo starań programistów i pozornie dużej różnorodności
zadań, po mniej więcej miesiącu wykonywanie misji jest to zajęcie
do bólu nudne. Tu minus dla SWG. Co prawda widać że włożono sporo
wysiłku w system do generowania misji, to jednak mnie on nie zadawala.
Nie wiem jak powinno być, ale tak jak jest teraz jest nudno. Całe
szczęście są też bardziej rozbudowane Questy o całkiem ciekawej
fabule i wspomniane już "parki tematyczne", co niestety
nie zmienia faktu, że system do generowania losowych misji jest
jak dla mnie nie zadawalający.
Co do większych Questów i Eventów jest lepiej. Co
prawda dalej większa część zadań pośrednich polega na zabijaniu
przeciwników ale przynajmniej są do tego dorobione ładne historie.
Na przykład jest ciekawy zestaw misji zlecanych przez Vadera :).
»
|