|
|
PvP - Walczymy z innymi graczami
Trochę inaczej niż walka z potworami wygląda walka
z innymi graczami. Mechanicznie wygląda to podobnie, ale jednak
posiadanie za przeciwnika żywego (i inteligentnego) gracza dodaje
do rozgrywki sporą dawkę adrenaliny. Nie wygląda to co prawda jak
Counter Strike czy Quake, ale już na przykład do Tribes można by
było to porównać. Możemy walczyć przy wielu okazjach. Pojedynki
to najprostsza forma PvP w SWG. Każdego gracza możemy wyzwać na
pojedynek i jeżeli wyrazi zgodę walczycie tylko we dwójkę, tak że
nikt inny nie może wam przeszkodzić. Inna formą jest obrona battelfieldów
- specjalnych obszarów przeznaczonych do walki pomiędzy frakcjami.
Spotykają się tam dwie grupy graczy z przeciwnych frakcji i ich
zadaniem jest zdobycie punktu dowodzenia przeciwnej strony. W tym
wypadku PvP wygląda już naprawdę całkiem interesująco, biorąc pod
uwagę iż możemy na battlefieldzie wynajmować pomocników sterowanych
przez komputer, budować wieżyczki, bunkry, czy na przykład kłaść
pola minowe. Najbardziej zaawansowaną formą PvP jest "wolna
amerykanka" jaką możemy stosować jeżeli nasz status jest "overt",
możemy wtedy w każdym miejscu i czasie zaatakować członka przeciwnej
frakcji.
Po zabiciu przeciwnika nie możemy zabrać znalezionych przy nim przedmiotów,
co jest poważną wadą, gdyż w praktyce nie ma żadnej kary dla gracza
za śmierć. Jeżeli nie chcemy, możemy przejść przez całą grę w taki
sposób że nikt z graczy nigdy nas nie zaatakuje.
Są różne zdania na temat PvP w SWG - wiele osób krytykuje
zastosowane rozwiązania. Przychylam się po części do tej opinii.
gdyż do chwili gdy nie będzie możliwości zdobywania konkretnych
korzyści z PvP lub na przykład przejmowania terytoriów jest to trochę
sztuka dla sztuki. Ogólnie nie jest źle, ale do wojen Realm vs.
Realm, jakie znamy z Dark Age of Camelot, jest jeszcze bardzo daleko.
Producenci zapowiadają, że wraz z rozwojem fabuły i kolejnymi etapami
globalnego konfliktu galaktycznego będą dochodziły nowe rozwiązania.
Produkujemy
Crafting, czyli produkowanie przez graczy przedmiotów,
jest jedną z mocniejszych stron SWG. Zaryzykuję nawet stwierdzenie
iż jest najbardziej rozwiniętym systemem w obecnych na rynku grach
MMOcRPG (zobaczymy co wniesie do sprawy Horizon którego data wydania
planowana jest na jesień tego roku).
W grze jest kilkadziesiąt surowców w kilku tysiącach
wariantów, które lokalizuje się za pomocą specjalnych urządzeń.
Wydobywa się je ręcznie lub za pomocą kilkunastu dostępnych wariantów
kopalni i extraktorów. Co ciekawsze kopalnie po opłaceniu kosztów
pracują cały czas niezależnie od tego czy jesteśmy zalogowani w
grze czy nie. Wszystko to jest napędzane energią (również
w kilku różnych wariantach). Pozyskane surowce przerabia
się na gotowe produkty za pomocą specjalistycznych narzędzi i urządzeń.
Jedną z najistotniejszych rzeczy jest fakt, że umiejętności rzemieślnika
i jakość materiałów (które mają do kilku różnych
właściwości), wpływają bezpośrednio na jakość przedmiotu,
jego trwałość i np. w wypadku broni na skuteczność zadawanych ciosów.
Można eksperymentować tworząc nowsze, lepsze wersje przedmiotów.
Można polepszać za pomocą odpowiednich umiejętności i narzędzi ich
własności. Można przygotowywać schematy produkcyjne, które następnie
służą do masowej produkcji w automatycznych fabrykach.
Materiały, narzędzia, przedmioty, proces produkcji
i eksperymentowanie mają ładną i realistyczną oprawę wizualną.
Pole do popisu jest ogromne. Gracz ma możliwość zbudowania
praktycznie każdego przedmiotu występującego w grze, od noża, poprzez
robota, karabin laserowy, po fabrykę domów.
Duży plus dla SWG - zapewniam was iż jeżeli ktoś będzie
chciał w grze poświęcić się rzemiosłu, to ma zabawy na wiele miesięcy.
»
|