GRY 08/2003  Czas Przyszły « 20 »  

 

Gdy w 1999 roku ukazała się pierwsza cześć Homeworld w branży gier strategicznych po prostu zagrzmiało! Gra była olbrzymim powiewem świeżości zmuszając graczy przyzwyczajonych do typowych RTS-ów do opracowania zupełnie nowych taktyk walki wykorzystujących przemieszczanie się jednostek nie tylko w poziomie ale i pionie. Żadna gra do tej nie oferowała tak emocjonujących walk rozgrywanych w przestrzeni kosmicznej bazując równocześnie na cudownej na jak na ówczesne czasy grafice. Teraz, blisko po 4 latach oczekiwań na naszych monitorach zagości Homeworld 2 i wszystko wskazuje ze odniesie sukces równy swojej poprzedniczce.

Akcja gry rozgrywać się będzie 100 lat później po wydarzeniach z części pierwszej. Jak wiemy dumna rasa Khushan dzięki naszej pomocy po długiej podróży powróciła na swoją matczyną planetę Hiigara. Przez kilka pokoleń udało się ją w pełni zagospodarować, a także przywyknąć na tyle by nazwać się Hiigaranami. Sielanka nie mogła trwać jednak wiecznie- na obrzeżu galaktyki zostały bowiem zauważone statki zwiadowcze najeźdźców- wojowniczej rasy Vaygr. Ich celem jest podbicie planety Hiigara, konflikt jest więc nieunikniony.

Podobnie jak w pierwszej części fabuła gry jest bardzo mocną stroną, a cała historia trzyma gracza w napięciu i jest czymś więcej niż tylko banalnym wytłumaczeniem poszczególnych bitew. W Homeworld główne pytania brzmiały: "Dokąd się udajemy?" i "Jak tam dotrzeć?". W części drugiej otoczkę tajemnicy utrzymują pytania "Kim są Vaygrowie" i "Dlaczego chcą nas zniszczyć?". By poznać na nie odpowiedź należy ukończyć kampanię składającą się z 15 długich misji. Istnieje również możliwość toczenia pojedynczych pojedynków, a także gry w trybie multiplayer.

Homeworld 2 nie jest rewolucją w porównaniu z częścią pierwszą, mowa tu raczej o ewolucji polegającej na ulepszeniu niedociągnięć swojej poprzedniczki zachowując jednocześnie jej klimat i część rozwiązań. Największe zmiany wprowadzono w sposobie sterowania, który w części pierwszej przysparzał graczom wiele trudności. Dzięki zgrupowaniu wszystkich dostępnych rozkazów na jednym pasku wyświetlanym na dole ekranu, można swobodnie sterować produkcją w bazie bez przerywania potyczki. Wprowadzono nowy system wydawania rozkazów jednostkom, pozwalający za pomocą jednego kliknięcia przemieszczać je w przestrzeni. Natomiast dzięki swobodnemu przesuwaniu kamery łatwiej jest utrzymać orientacje w przestrzeni i przesuwać jednostki w pionie. Wszystkie te zmiany sprawiają iż interfejs stał się o wiele bardziej intuicyjny, a dzięki zautomatyzowaniu niektórych procesów, zarządzanie nawet bardzo liczną flotą (statki automatycznie będą grupować się w formacje po 5) wymaga o wiele mniej energii i czasochłonnego "celowania" kursorem w odpowiednie miejsce na ekranie.

»



Homeworld 2

Producent: Relic Entertainment
Wydawca: Sierra Inc.
dystrybutor PL: Play It
kategoria:strategiczne / RTS
światowa data wydania: listopad 2003 data wydania PL: styczeń 2004

Index GRY 08/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 20 »