GRY 08/2003  News Net « 19 »  

SW: Knights of the Old Republic bestsellerem na Xboxie

Syriusz

Robet Bach, wiceprezes Microsoftu i główny szef sekcji odpowiedzialnej za konsolę Xbox, przedstawił na ostatnim zebraniu korporacji wyniki ze sprzedaży xboxowej wersji gry Star Wars: Knights of the Old Republic. Oznajmił, iż produkt LucasArt oraz BioWare pobił wszystkie dotychczasowe rekordy sprzedaży gier na konsole, osiągając wynik 250,000 egzemplarzy w ciągu czterech dni.

Bach poruszył także wiele innych wątków. Szczególny nacisk położył na nadchodzącą premierę XSN (Xbox Live Sport Network) - technologii, która pozwoli graczom na całym świecie na zakładanie lig i rozgrywanie turniejów.

Podczas zebrania wyszło także na jaw, że Microsoft prowadzi rozmowy z innymi firmami nad wydaniem takich hitów jak Counter-Strike, Rainbow Six 3 czy Max Payne 2 w wersji przeznaczonej dla konsoli Xbox.

 

 

Gorky Zero w Dobrej GRZE!

Axel Springer Press Release

Wydawnictwo Axel Springer Polska i producent gier Metropolis Software informują o zawarciu umowy na wydanie taktyczno-zręcznościowej gry Gorky Zero: Fabryka niewolników. Pojawi się ona w przebojowej serii Dobra GRA, w cenie zaledwie 19,90 złotych! Dobra GRA z Gorky Zero trafi do kiosków we wrześniu.

Bartosz Brzostek, przedstawiciel Metropolis Software, powiedział "Jestem dumny z podpisania umowy wydawniczej z Axel Springer Polska. Dobra GRA to najlepiej sprzedająca się seria gier komputerowych w Polsce i pojawienie się w niej naszego produktu gwarantuje dotarcie do szerokich rzesz graczy.".

Marcin Przasnyski, dyrektor wydawniczy Axel Springer Polska, stwierdził "Wśród gier Gorky to znana światowa marka. Do serii Dobra GRA trafiają wyłączne sprawdzone produkty wysokiej jakości, a taki właśnie jest Gorky Zero. Wierzę, że gracze podzielą tę opinię.".



Gorky Zero to taktyczna gra akcji, w której pokierujemy kanadyjskim komandosem Cole’em Sullivanem podczas tajnej misji w postradzieckiej bazie na Ukrainie. Nasz bohater nie będzie unikał walki, ale jego główną bronią pozostanie skrytość. Pistolet wyciągniemy jedynie w ostateczności, gdy strażnicy dowiedzą się już, że jesteśmy na patrolowanym przez nich terenie. Intrygująca fabuła gry jest dziełem Rafała Ziemkiewicza, znanego pisarza i publicysty. W rolach głównych usłyszymy znanych aktorów: Mirosława Bakę i Potra Fronczewskiego.

 

Czy Unreal Tournament 2004 zmusi graczy do radykalnych modernizacji PeCetów?

eLKaeR

Prosto z siedziby korporacji Epic Games wydostała się właśnie informacja, dotycząca oficjalnych wymagań sprzętowych nadchodzącej gry pt. Unreal Tournament 2004 (rynkowa premiera pełnej wersji programu nastąpi prawdopodobnie w listopadzie bieżącego roku).

Warto zauważyć, że zamieszczone poniżej dane są właściwie identyczne z potrzebami poprzedniej edycji UT, oznaczonej symbolem 2003. Wniosek generalny: developerzy raczej nie zaskoczą użytkowników spektakularnymi innowacjami.


Wymagania standardowe

Procesor: 733 MHz (Intel lub AMD)
Pamięć operacyjna: 128 MB
Karta graficzna: zgodna z DirectX 6.0 (32 MB)
Ilość wolnego miejsca na HDD: 8 GB
Napęd optyczny: CD-ROM (8X) lub DVD
Połączenie internetowe: modem 33,6 kbps

Wymagania rekomendowane

Procesor: 1,0 GHz (Intel lub AMD)
Pamięć operacyjna: 256 MB lub więcej
Karta graficzna: zgodna z DirectX 6.0 (64+ MB)
Ilość wolnego miejsca na HDD: 8 GB
Napęd optyczny: CD-ROM (8X) lub DVD
Połączenie internetowe: dostęp szerokopasmowy

„Pół-żywe” nowości - sporo dodatkowych informacji na temat Half-Life 2 i pierwsza wzmianka o Half-Life 3

eLKaeR

Zgodnie z oficjalnymi doniesieniami, do rynkowego debiutu gry z gatunku FPS pt. Half-Life 2 pozostały jeszcze blisko dwa miesiące. Tymczasem popularny internetowy serwis o nazwie Computer and Video Games opublikował następny obszerny artykuł, związany z dziełem firmy Valve Software. Tekst prezentuje czytelnikom sporo nie ujawnionych dotychczas cech charakterystycznych wspomnianego programu.

Poniżej znajduje się zbiór wybranych zagadnień, poruszonych w rzeczonym materiale dziennikarskim:

  • proste konwertowanie map z „jedynki” za pomocą zmodernizowanej wersji edytora Hammer,
  • kilka rozmaitych wariantów zabawy wieloosobowej i obsługa ponad trzydziestu użytkowników jednocześnie,
  • zaawansowana synchronizacja wypowiedzi z ruchami warg postaci w trybach single-player oraz multiplayer (współpraca z systemem komunikacji głosowej),
  • wysoka interakcja przeciwników z wirtualnym środowiskiem,
    ograniczenia w ilości przenoszonego wyposażenia (np. operowanie wyrzutnią rakiet wymaga pozbycia się strzelby),
  • wykorzystywanie broni przez bohaterów niezależnych.

Ponadto w omawianym artykule znalazła się fraza „(...) Half-Life is expected to be a trilogy (...)”, na podstawie której można wnioskować, że w przyszłości prawdopodobnie powstanie trzecia odsłona H-L.

Index GRY 08/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 19 »