GRY 07/2003  Czas Przyszły « 20 »  

 

12 gwiazd widnieje nad głową Najświętszej Marii Panny, 12 gwiazd powiewa na fladze Unii Europejskiej, mamy 12 miesięcy, Herkules miał 12 prac, nawet apostołów było dwunastu, nie powinno też nikogo zdziwić, że nazwa "Need for Speed" składa się z 12 liter. I niech ktoś powie, że to tylko przypadek (!). N4S to wielkie wydarzenie w historii gier komputerowych, które wciąż żyje i tworzy ciąg dalszy mogłoby się wydawać nie kończącej się legendy.

W pierwszych częściach tej wspaniałej serii gracze otrzymywali wymarzony produkt z piękną grafiką i ogromną grywalnością. Wraz z nastaniem ery akceleratorów grafika wciąż ewoluowała, nie poprzestawano jednak tylko na ewolucji szaty graficznej. Wprowadzanie nowych rodzajów rozgrywki, w tym także motyw z policją, świadczyły o niezaprzeczalnym panowaniu NFS na arenie komputerowych symulacji jazdy samochodem. Nienajgorszą grywalność miał m.in. tryb dla dwóch osób przy jednym komputerze, czyli tak zwany Split Screen. Mistrzostwem świata można też nazwać NFS: Porsche, które mimo wprowadzenia tylko jednej marki samochodów jest obecnie uważane za najlepszą część całej serii. Tym co wyniosło "Porsche" na wyżyny, a co pogrążyło "Hot Pursuit 2" był wspaniały tryb single, który dawał możliwość wymiany poszczególnych części auta. Osobiście chwile spędzone przy grach z serii N4S zaliczam do najpiękniejszych w moim wirtualnym życiu i z wielką nadzieją oczekuję kolejnej gry z mojej ulubionej dwunastoliterowej serii.

NFS: Underground opowiada o nielegalnych wyścigach, które odbywają się wieczorami na ulicach wielkich metropolii. Jest to jednak duża niewiadoma; wspaniałe widoki malowniczych zakątków świata były przecież wizytówką serii, wprowadzenie wyłącznie odcinków nocnych trochę mnie niepokoi. Sami autorzy przyznają, że podjęli dość kontrowersyjną decyzję, która nie wszystkim musi przypaść do gustu. Z drugiej jednak strony mówią, że nie zrezygnują z tego typu pomysłów i będą je powielać w niektórych z ich kolejnych produkcji. Wiąże się tutaj obawa mało zróżnicowanych i bardzo podobnych do siebie tras. Co prawda "Underground" będzie bazował na wyeksploatowanym do granic możliwości engine Hot Pursuit 2, a w zespole pracującym nad graficzną stroną gry znajdują się Hollywood'scy eksperci od efektów specjalnych, którzy pracowali m.in. przy scenach do filmu Star Wars Episode 1. Może więc nie będzie tak źle? Z pewnością jednak głównymi elementami budującymi nastrój gry i mającymi nas przekonać o wspaniałości grafiki w najnowszym NFS będą refleksy świetlne, neony i różnego rodzaju żarzące się świecidełka. Wspaniałości nocnych tras można podziwiać w krążącym po sieci filmiku; zajmuje około 9,67MB i aby go uruchomić trzeba zainstalować najnowszego QuickTime Player'a. Na podstawie samego trailera można wysunąć sporo wniosków o nadchodzącym "hicie", postaram się więc rozłożyć go na czynniki pierwsze.

 

»



Need for Speed:
Underground


Producent: Black Box Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
kategoria:
wyścigi / samochodowe /symulatory
światowa data wydania: 2004

Index GRY 07/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 20 »