GRY 07/2003  News Net « 18 »  

Runaway – jest szansa na część drugą?

Void

Są takie gry, na które warto czekać nawet bardzo długo... Mijają miesiące, a my wciąż nie tracimy nadziei na to, że w końcu dane nam będzie zapoznać się z tym konkretnym, upatrzonym już od dawna, tytułem. Do tego rodzaju gier zdecydowanie należy hiszpańska produkcja firmy Pendulo Studios, zatytułowana Runaway: A Road Adventure...

Wszyscy miłośnicy gier komputerowych znają ten tytuł i niesamowite perypetie związane z jego wydaniem. Ciągle w pamięci tkwią nam sprzeczne informacje o tym, że gra ukaże się lada dzień, potem, że zrezygnowano z jej produkcji, aż wreszcie, że ktoś widział ją już na sklepowych półkach. Kiedy wreszcie zadebiutowała, najpierw oczywiście w wersji hiszpańskojęzycznej, potem w kilku jeszcze innych językach europejskich, nie mogliśmy się doczekać, aż wreszcie wydana zostanie również w formie zrozumiałej dla większości mieszkańców kraju nad Wisłą. I zresztą nadal nie możemy... Polski wydawca, firma Topware Interactive, jak na razie ograniczył się jedynie do przygotowania dość ubogiej w informacje strony poświęconej Runaway i zmiany planu wydania tego tytułu z II na III kwartał tego roku... Ciekawe, czy to po raz ostatni...?



Tymczasem panowie z Pendulo Studios nie zasypiają gruszek w popiele i w pocie czoła pracują. W wywiadzie udzielonym serwisowi Adventure Gamers przez Rafaela Latiegui, nie powiedziano tego otwarcie, że powstaje już Runaway 2, ale skoro mają już pomysł na dalsze losy Briana i Giny to...? Oczywiście dalsze prace w znacznym stopniu uzależnione są od uzyskanych na europejskich rynkach wyników sprzedaży części pierwszej i zgromadzonych w ten sposób środków finansowych. Jednakże nikt, kto tylko miał możliwość zapoznać się chociażby z wersją demo, nie wątpi, iż tytuł ten to jedna z najlepszych gier przygodowych kilku ostatnich lat i, co potwierdzają wyniki uzyskane na terenie Niemiec, sprzedać powinien się znakomicie. Pewnie też i u nas...

Wszystkich zainteresowanych losami Runaway: A Road Adventure oraz innymi pracami firmy Pendulo Studios zapraszam do lektury wywiadu i mocnego zaciskania kciuków w oczekiwaniu na to, by wysiłki Topware Interactive dobiegły wreszcie końca i gra ta mogła w końcu zachwycić wszystkich miłośników gier przygodowych także i w naszym kraju.

 

 

Koniec z anty-pirackimi zabezpieczeniami Xboxa

Łosiu

W ostatnim czasie grupa nazywająca się Free-X ogłosiła, iż dokonała tego, czego do tej pory, mimo obiecywanych dużych nagród pieniężnych, nie udało się zrobić nikomu. Mianowicie członkom tejże grupy udało się opracować w pełni programową metodę uruchomienia Linuxa na Xboxie (nie wymagającą fizycznej modyfikacji konsoli). Co ciekawe przez pewien czas Free-X utrzymywała w tajemnicy szczegóły dotyczące swego działa, próbując dogadać się z Microsoftem odnośnie oficjalnego wsparcia ich rozwiąnia i zaimplementowania w nim zabezpieczeń anty-pirackich. Niestety w związku z niemożnością porozumienia się z Microsoftem i odwołaniem przez giganta spotkania z przedstawicielem Free-X, 4 lipca, w święto Niepodległości Stanów Zjednoczonych, opublikowano szczegóły dotyczące tego rozwiązania w Internecie.



Tym samym wszelkiej maści piraci otrzymali narzędzie przy pomocy którego obejmują całkowitą kontrolę nad konsolą omijając wszelkie jej zabezpieczenia. Co najgorsze dzięki temu można kopiować oryginalne płyty Xboxa używając zwykłego oprogramowania do nagrywania płyt CD czy DVD – kopie nie będą się różnić od oryginałów i będą działać na niemodyfikowanych konsolach.

Pełne oświadczenie grupy Free-X znajdziecie tutaj, zaś opis metody tutaj.

Polecam też zapoznać się z opisem całości sprawy znajdującym się na serwisie gamesindustry.biz

Nowy Dodatek do serii The Sims, czyli integracja dwóch światów: Harrego Pottera i The Sims

Łosiu

Na początku czerwca przy okazji opublikowania raportu „Bank of America Securities Software Market Outlook 2003” wyszło na jaw, iż korporacja Electronic Arts w październiku tego roku wyda siódmy i zarazem ostatni przed premierą The Sims 2 dodatek do pierwszej częsci The Sims. Dziś EA oficjalne potwierdza tą informację i ujawnia szczegóły na temat owego rozszerzenia. Tytuł roboczy rzeczonej produkcji brzmi The Sims Makin Magic, a wprowadza ona do świata simów... magię!!!.

Zgodnie z informacjami podanymi przez producenta i wydawcę, po zainstalowaniu The Sims Makin Magic sim będzie mógł rzucać szereg różnorodnych czarów, zarówno wzmacniających uczucia jakim darzą go inni simowie, jak i uprzykrzających życie znienawidzonym sąsiadom (zamiana w żabę) czy też pomagających wykonać mu codzienne nużące obowiązki (np. ugotować obiad czy posprzątać w kuchni). Sim będzie się uczył kolejnych zaklęć studiując rodzinną księgę czarów, wykonując szereg zadań czy rozwiązując zagadki zadane mu przez specjalne nowe postacie Questing NPC, a także miksując ze sobą poszczególne zaklęcia i tworząc tym samym nowe. Dla urozmaicenia jeżeli nie uda nam się rzucić czaru będziemy musieli uporać się z efektami ubocznymi jakie są tego konsekwencją, np.: plaga ropuch czy uderzenia piorunów.

Pojawi się nowa lokacja Magiczne Miasto, do której będzie się można dostać przez specjalne portale. W mieście tym simowie będą mogli szkolić się magii, uczyć nowych trików, np. lewitacji, hipnozy, czy zamiany przedmiotów w żywych pomocników, i toczyć pojedynki, za wygranie których otrzymają socjalne magiczne monety (tzw. MagiCoins). Za monety te można kupować składniki, z których tworzymy czary. W Magicznym Mieście znajdziemy szereg sklepów z owymi składnikami oraz dużo innych miejsc i atrakcji, np. Fun House, Haunted House, Side Show, Spook Show, Magic Dueling Arena, Magic Trick Table. Pojawiają się też urządzenia i miejsca zaspokajaące potrzeby żywieniowe simów (Popcorn Maker, Cotton Candy Stand oraz Ghoul-ash Cart) oraz nowe przedmioty (m.in.: Wand Charger, Charm Maker, Faerie Toy Box, Magic Crystal, Dragon Nest).

Ponadto dodatek zawierać będzie ponad nowych 150 elementów i przedmiotów, takich jak: nowe podłogi, ściany, nowe skiny postaci, nowe potrawy, nowe wystroje otoczenia, itp. Pojawią się nowe postacie (duchy, mumie, zjawy i upiory), specjalne questy, śródziemnomorski wystrój kuchni, a także możliwość pieczenia ciasteczek, pasztecików czy chleba i wiele innych dodatków związanych z nowym elementem świata gry, tj. magią.

Index GRY 07/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 18 »