GRY 05/2003  News Net « 27 »  

Lato z przygodą, czyli GOL Adventure

DeSade

Zbliża się lato, a wraz z nim wakacje! Z tą, może niezbyt odkrywczą, myślą przygotowaliśmy dla Was niespodziankę, która mamy nadzieję sprawi Wam wiele frajdy i pozwoli na przeżycie prawdziwej przygody. Mowa tu o cyklu imprez GOL Adventure, których letnią edycję właśnie rozpoczynamy. Strzelanie z broni będących na wyposażeniu jednostek specjalnych, skok ze spadochronem czy lot przedwojennym dwupłatowcem to tylko niektóre atrakcje...

Pomimo, że są to imprezy z gatunku „ekstremalnych” i powinny dostarczyć Wam sporej dawki adrenaliny, to staraliśmy się dobrać je tak, aby każdy mógł wziąć w nich udział, bez wcześniejszego doświadczenia czy przygotowania w tej dziedzinie.

Oczywiście imprezy są dla uczestników całkowicie bezpłatne – pokrywamy wszystkie koszty, łącznie z noclegami i wyżywieniem przy imprezach wielodniowych, a nawet koszty dojazdu. Do uczestnictwa mogą zgłosić się wszyscy użytkownicy GRY-OnLine, którzy są klubowiczami MayClub lub mają wykupioną usługę GOL MAX na okres minimum 1 miesiąca. Spośród zgłoszeń na każdą imprezę zostanie wylosowana grupa, która weźmie w niej udział.

Cykl rozpoczynamy imprezą „Flight Simulator”, która pozwoli Wam usiąść za sterami prawdziwego samolotu, i to nie byle gdzie, ale w otoczeniu najwyższych polskich szczytów. Zgłoszenia przyjmujemy już od teraz.

Po szczegóły zapraszam na oficjalną stronę GOL Adventure.

 

Patrician III w przygotowaniu

ComCo

Do grona, aktualnie przygotowywanych, projektów firmy Ascaron, dołączyła ostatnio gra Patrician III - kolejna część znanej serii, której ostatnia odsłona, pt. Patrician II: Quest for Power, pojawiła się na sklepowych półkach w styczniu 2001 roku. Całość będzie oczywiście rozbudowaną strategią ekonomiczną, w której przeniesiemy się do Europy Północnej XIV wieku.

Rozgrywkę rozpoczniemy w jednym z ówczesnych miast. Naszym zadaniem będzie awans ze statusu drobnego kupca do pozycji szanowanego w całym regionie biznesmena.

Autorzy przygotowują dwie główne ścieżki do osiągnięcia powyższego celu - pierwszą jest zakrojony na szeroką skalę handel oraz inwestowanie pieniędzy w rozwój poszczególnych miast (nie wspominając o dyplomacji układach i politycznych), zaś drugą szmuglerstwo oraz przemyt. Tylko od gracza zależeć będzie, którą drogę wybierze...

W Patrician III nie zabraknie również intuicyjnego interfejsu, dopracowanych efektów audio-wizualnych (pory roku, itd.) oraz trybu rozgrywki wieloosobowej, pozwalającego na rywalizację w sieci lokalnej lub Internecie.

Premiera pełnej wersji omawianego tytułu powinna nastąpić w czwartym kwartale bieżącego roku.

Więcej informacji: http://www.ascaron.com/

 

 

Być może zagramy w Wizardry 9 i Jagged Alliance 3...

Łosiu

Od czasu smutnej wiadomości zatytułowanej „Prace nad Jagged Alliance 3 i Wizardry 9 wstrzymane” minęło już blisko dwa lata. W międzyczasie ukazało się Wizardry 8 i minęło prawe półtora roku od światowej premiery tegoż tytułu. Był to też okres, w którym wszystko co związane z firmą Sir-Tech (twórcą serii Jagged Alliance i Wizardry) i ludźmi którzy stworzyli powyższe dzieła, ucichło – wydawało się nawet, że obie te serie to już historia. Tymczasem redaktor serwisu RpgDot skontaktował się z dwoma kluczowymi osobami zespołów odpowiedzialnych za Jagged Alliance i Wizardry, Robertem Sirotekiem oraz Lindą Currie, które oświadczyły, że powstanie Wizardy 9 i Jagged Alliance 3 to nie pobożne życzenia – są bardzo duże szanse, że obie te gry zostaną zrealizowane.



Rzecz wygląda w sposób następujący. Pan Robert Sirotek nadal pracuje w firmie Sir-Tech, która cały czas istnieje, i na pytanie redaktora serwisu RpgDot „Jakie są szanse na stworzenie Jagged Alliance 3” odpowiedział bez ogródek „szanse są bardzo duże”. To samo tyczy się Wizardy 9 – na identyczne pytanie, z ust Siroteka padła analogiczna odpowiedź. W wywiadzie powiedziano też, że istnieje duża szansa na to, by wszyscy, którzy przed dwoma laty opuścili szeregi Sir-Techa, ponownie pracowali razem w jednym zgranym zespole. Niestety, rozmówcy nie chcieli zdradzić nic ponad to. W stosownym czasie dowiemy się więcej...

Cóż, nie jest to dużo, jednak daje nadzieję na to, iż zagramy w kolejne odsłony tych znakomitych serii gier.

Wolisz być piratem czy służyć królowi?

ComCo

Tortuga: Age of Piracy to ciekawie zapowiadająca się symulacja działań na morzu, którą przygotowuje dla nas zespół Ascaron. Już na początku naszej żeglarskiej przygody zdecydujemy się na stronę interesów, jaką będziemy reprezentować - do wyboru będziemy mieli: służbę jako buccaneer w służbie jej królewskiej mości lub prowadzenie własnej, niezależnej pirackiej działalności.

Autorzy zapowiadają, iż świat przeznaczony do eksploracji dla graczy będzie jednym z największych, stworzonych na potrzebny produkcji zaliczających się do rzeczonego gatunku. Do pokonania dostaniemy 16 zróżnicowanych scenariuszy, w których napotkamy na okręty i porty czterech różnych nacji (Anglicy, Hiszpanie, Francuzi, Holendrzy). Czekają na nas m.in.: napady na wrogie konwoje, plądrowanie miast, eskorta sojuszniczych oddziałów czy kierowanie obroną kolonii.

W programie znajdą się takie opcje jak: handel, uzupełnianie zaopatrzenia i poległej załogi w zaprzyjaźnionych portach, zdobywanie ukrytych skarbów, i wielu innych. W Tortuga: Age of Piracy nie zabraknie również misji specjalnych, pomagających znacznie szybciej osiągnąć wyznaczone cele poszczególnych scenariuszy oraz dopracowanych efektów audio-wizualnych (pojawią się 4 pory roku, wpływające na żeglugę). Wszystko to z całą pewnością złoży się na świetną, morską przygodę!

Poniżej znajdziecie listę pozostałych cech Tortuga: Age of Piracy:

  • rozbudowany tutorial dla nowicjuszy;
  • dodatkowe opcje rozgrywki, ujawniane wraz z naszymi postępami w grze;
  • 5 poziomów zaawansowania algorytmów sztucznej inteligencji komputerowego przeciwnika (rosną wraz z czasem spędzonym na graniu);
  • ponad 60 różnych miast do zajęcia i zarządzania;
    12 różnych rodzajów okrętów (od małych transportowców do olbrzymich jednostek wojskowych);
  • bitwy rozgrywane w pełni trójwymiarowym środowisku i czasie rzeczywistym;
  • rozdzielczość programu do 1280x1024;
Index GRY 05/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 27 »