GRY 03/2003  Temat Numeru : Planetside « 3 »  

Dwie godziny później siedziałem już wpatrzony w ekran i logowałem się na główny serwer firmy Sony, przeznaczony dla graczy Planetside. Wyobraźcie sobie moje zdenerwowanie, gdy okazało się, że wszystkie serwery są "down", czyli chwilowo wyłączone... Cóż było robić, moje zmagania w grze musiałem odłożyć do dnia następnego.


Kolejne podejście do PS wypadło znacznie lepiej. Wprawdzie Launch Pad, zanim wpuścił mnie do gry, musiał zaktualizować kolejne pliki, co trwało kilkanaście minut, jednak tym razem serwery działały i grało na nich po kilkaset osób. Zalogowałem się na pierwszy z brzegu, gdyż pingi były wszędzie na podobnym poziomie (150-200) i ...


W PlanetSide możemy stanąć po stronie jednej z trzech frakcji (imperiów): Terran Republic, New Conglomerate, Vanu Sovereignty. Każda z tych grup różni się wyposażeniem, bronią, wyglądem zewnętrznym i technologiami, jakie posiada. Pomimo wspomnianych różnic wszystkie strony posiadają na przykład podobne uzbrojenie podstawowe, to znaczy lekkie pojazdy zwiadowcze, ciężkie pojazdy opancerzone, transportery, myśliwce, itp. Różnice polegają głownie na tym, iż jedna ze stron preferuje klasyczne uzbrojenie, natomiast pozostałe obozy używają broni magnetycznej (na przykład Gauss Rifle) czy energetycznej.

Jak już wspomniałem, w grze znajdziemy pojazdy kołowe, gąsienicowe i latające. Ich użycie jest zależne od tego, jaką funkcję pełnimy w naszym zespole czy grupie. Jeśli kierujemy zwiadowcą, mającym za zadanie rozpoznanie terenu, najlepszym pojazdem będzie zwinny Quad czy szybki Buggy. Jeśli klasycznym żołnierzem, nie ma sensu pchać się do kierowania pojazdem. Powinniśmy skorzystać z pojazdu transportowego - jeżdżącego lub latającego. Oczywiście osoby lubujące się w strzelaniu z DUŻYCH armat znajdą w PS wszelkiej maści czołgi, a domorosłych pilotów na pewno ucieszy fakt, że jeśli zdobędziemy odpowiednie doświadczenie, będziemy mogli polatać (a nawet postrzelać) myśliwcami.
Co dzieje się, jeśli dostaniemy się już do jakiegoś teamu/oddziału? Ano jedziemy zaatakować wrogą bazę w celu zdobycia jej. Bazy są zlokalizowane na poszczególnych kontynentach-wyspach, pomiędzy którymi możemy przemieszczać się za pomocą bram przestrzennych. Każdy kontynent charakteryzuje się odmienną roślinnością, ukształtowaniem terenu czy nawet klimatem. Walki mogą być prowadzone na terenie kontynentów, ale też pomiędzy nimi - wymaga to przedostania się przez wspomniane bramy przestrzenne. Większość potyczek rozgrywanych jest w okolicach baz, co wydaje się naturalne, gdyż to właśnie one są najczęstszym celem ataków przeciwnej frakcji.

»

Index GRY 03/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 3 »