GRY 03/2003  News Net « 18 »  

"(...) Ruszyła maszyna po szynach ospale (...)". Nadjeżdża Microsoft Train Simulator 2!

eLKaeR

Wydany przed dwoma laty wirtualny symulator kolejowy ze stajni korporacji Microsoft już niebawem doczeka się sequela. Kontynuacja owa zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych targów Electronic Entertainment Expo (14-16 maja; Los Angeles).

Kolejne dzieło pracowników firmy Billa Gatesa zawierać ma pięć zupełnie nowych tras, charakteryzujących się bardzo wysokim stopniem szczegółowości (obecność wielu budynków, roślinności, zwierząt itd.). Będziemy mogli odbyć np. „historyczną przejażdżkę” po szlaku w stanie Pennsylvania lub wcielić się w rolę maszynisty szybkiego pociągu, kursującego w Niemczech.

Developerzy zaimplementują ponadto kilkanaście prawdziwych modeli pojazdów szynowych – począwszy od klasycznych parowozów, a skończywszy na dwustutonowych lokomotywach spalinowych.

Pełna wersja Microsoft Train Simulator 2 powinna trafić do sklepów za około pięć miesięcy.

 

 

Operation Flashpoint 2 – garść konkretów

ComCo

Po wcześniejszym, oficjalnym potwierdzeniu rozpoczęcia prac nad sequelem jednej z najpopularniejszych na świecie taktycznych strzelanek pierwszoosobowych, tj. grą Operation Flashpoint 2, jej wydawca - korporacja Codemasters - postanowił zdradzić więcej szczegółów w tej sprawie. O tym, że pełna wersja powyższego tytułu zapowiada się wyśmienicie, chyba nie muszę nikogo przekonywać...

Według ujawnionych informacji, część kampanii dedykowanej pojedynczemu graczowi skupi się na wydarzeniach związanych z wojną w Wietnamie (koniec lat sześćdziesiątych poprzedniego stulecia).

Ogółem jednak, wątek fabularny w Operation Flashpoint 2 zostanie oparty o fikcyjne konflikty rozgrywające się w latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku.

Podczas rozgrywki trafimy do obszarów znajdujących się m.in. w Południowo-Wschodniej Azji, Europie Centralnej czy Afryce – każdy z nich ma posiadać unikatowe środowisko i oferować zupełnie różne wrażenia płynące z rozgrywki.



Przygotowywane przez autorów misje skupią się zarówno na solowych działaniach, jak i kierowaniu całym oddziałem. Nie zabraknie również sterowania różnorodnymi pojazdami wojskowymi (włączając w to nawet śmigłowce czy samoloty). Wszystkie modele, jakie pojawią się w pełnej wersji programu mają zostać odwzorowane zgodnie z realiami historycznymi.

Prace nad Operation Flashpoint 2 prowadzi, odpowiedzialny za "jedynkę", czeski zespół Bohemia Interactive Studio, zaś premiera rzeczonego tytułu została wstępnie wyznaczona na koniec 2004 roku.

 

 

PlanetSide trafi do Europy za dwa tygodnie

eLKaeR

Długo oczekiwana hybryda gatunku FPS i MMOcRPG o nazwie PlanetSide zawita na półki sklepów w Stanach Zjednoczonych już 19 maja bieżącego roku. Wspólne dzieło firm Verant Interactive i Sony Online Entertainment dostępne będzie również w Australii, Nowej Zelandii, Japonii i Europie za sprawą starań korporacji Ubi Soft Entertainment.

Premiera omawianego programu na Starym Kontynencie nastąpi dwa dni po debiucie amerykańskim – wtedy też zostanie uruchomiony specjalny serwer, zlokalizowany w holenderskim Amsterdamie.

To prawdziwy zaszczyt móc pracować (…) w Europie nad tym rewolucyjnym tytułem, który wzmocni naszą pozycję lidera w online’owym sektorze rynku.” – oznajmił Alain Corre, reprezentujący interesy Ubi Soft Entertainment.

Projekt Helix ujawniony! Czyżby nadchodził pogromca GBA, N-Gage i innych przenośnych konsol?

eLKaeR

Właściwie od początku istnienia rynku konsol przenośnych rządzi nim koncern Nintendo, lansujący obecnie nową wersję GameBoy Advance, oznaczoną symbolem SP. Już za kilka miesięcy atak na pozycję lidera przypuści korporacja Nokia wraz ze swoją platformą N-Gage. Do walki o klienta zamierza włączyć się również, założona przed dwoma laty, kalifornijska firma TapWave, która zapowiedziała właśnie premierę urządzenia o nazwie kodowej Helix.

Rzeczony produkt będzie przeznaczony dla użytkowników z przedziału wiekowego 18-34 i trafi do sklepów w drugiej połowie bieżącego roku (cena detaliczna oscylować ma w granicach 200-300 USD). Oto wybrane parametry techniczne:

Procesor główny
Motorola MX1 ARM9
Procesor graficzny
ATI Technologies; obsługa funkcji 3D
Procesor dźwiękowy
Yamaha
Ekran i parametry wyświetlania
przekątna 3,8”; 64.000 kolorów
System operacyjny
Palm OS
Rodzaj sterowania
analogowy mini-joystick; sześć przycisków
Ilość i typ wbudowanych głośników
2; stereo
Typ interfejsu bezprzewodowego
Bluetooth
Rodzaj zasilania
dwa akumulatory litowe
Inne
odtwarzanie muzyki (MP3) i filmów (MPEG); przeglądanie zdjęć; współpraca z dedykowanymi aplikacjami systemowymi; obsługa technologii USB i kart SD

Warto zauważyć, iż przygotowywaniem oprogramowania dla omawianej konsoli zajmą się takie wydawnictwa jak: Activision, Atari (dawniej Infogrames), Electronic Arts i Midway.

Index GRY 03/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 18 »