GRY 03/2003  News Net « 17 »  

Matrix-Phone nie będzie funkcjonować w Polsce!

Kokosz

Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że Samsung stworzył dla potrzeb Matrix: Reaktywacja i Rewelacje telefon, którym posługują się bohaterowie tych filmów. Samsung dopiero w połowie kwietnia ujawnił szczegóły nowego Matrix-Phone SPH-N270. Telefon o futurystycznym kształcie z kultową już wysuwaną klapką odsłaniającą wyświetlacz TFT LCD z 65000 kolorów z zaimplementowanym matrixowym interfejsem. Posiadający 40 polifonicznych dzwonków, wbudowaną wewnętrzną antenę, zaawansowane wybieranie głosowe, a także masę innych opcji. Niestety! Telefon funkcjonuje jedynie w sieci CDMA, która nie jest jeszcze dostępna w Polsce.



Dlatego też Samsung Polska nie zamierza sprzedawać w naszym kraju tego modelu telefonu, zamiast SPH-N270 proponuje się polskim fanom Matrixa inny model: SGH-V200, z wbudowaną obrotową kamerą cyfrową. Jest to rozbudowany model najbardziej popularnego ostatnio telefonu Samsunga w Polsce. Proponowany model nie ma nic wspólnego ze światem Matrixa i z pewnością nie zadowoli fanów trylogii, którzy zadowolić się muszą przestarzałą już Nokią, lub w ogóle zrezygnować z zakupu telefonu ze swojego ulubionego filmu. Więcej informacji na temat Matrix-Phone, jak i wygląd SPH-N270 oraz proponowanego przez Samsunga SGH-V200 znaleźć można pod adresem: http://www.samsung.pl/matrix

 

Paradox tworzy kolejną grę z serii Europa Universalis

Łosiu

„Europa Universalis” – nazwa ta na stałe zapisała się w pamięci miłośników poważnych gier strategicznych. Firma Paradox Entertainment odniosła znaczny sukces wydając pierwszą i drugą cześć „Europy Universalis”, następnie wydając „Hearts of Iron”, dlatego też nie dziwi fakt, iż obecnie przygotowuje kolejne trzy tytuły z tej serii, tj. jakiś czas temu zapowiedziane „Crusader Kings” i „Europa Universalis Crown of the North” oraz właśnie ujawnioną „Victoria: 1835 – 1920”.

Jak wskazuje sam tytuł tym razem będzie nam dane objąć pieczę nad wybranym narodem naszej planety i prowadzić go przez ponad 100 lat rozwoju – przejść z ery monarchii absolutnej do w pełni industrialnego społeczeństwa i rządów demokratycznych. Gra korzystać będzie ze sprawdzonego silnika Europy Universalis, zostanie on tylko dostosowany do odzwierciedlenia nowych realiów, i podobnie jak w poprzednich tyłach z tej serii, Victoria skupi się na takich aspektach funkcjonowania ówczesnych państw, jak dyplomacja i polityka, wojskowość, ekonomia i industrializacja, kolonizacja oraz postęp technologiczny.

Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie na stronie firmy Paradox Entertainment. Ja dodam tylko tyle, że szykuje się kolejna ambitna gra – miejmy tylko nadzieję, że nie będzie aż tak niedopracowana jak „Hearts of Iron”.

 


FIFA Football 2004 - rąbek tajemnicy uchylony!

eLKaeR

Pod koniec bieżącego roku zgodnie z obowiązującym od kilku lat zwyczajem światło dzienne ujrzy kolejna odsłona cyklu FIFA Football, oznaczona symbolem 2004 (tytuł ów nie jest jednakże powiązany z wcześniej opisanym na łamach naszego serwisu projektem FIFA Online). Amerykańska korporacja Electronic Arts zaangażowała w całe przedsięwzięcie Ericha Rutemoellera, pracującego w Komitecie Technicznym Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA; Federation Internationale de Football Associations).

Człowiek ów jest również działaczem Niemieckiego Związku Futbolowego (DFB; Deutscher Fussball-Bund), a jego specjalność stanowi wdrażanie metod organizowania formacji drużyny i przygotowywanie założeń taktycznych. Dzięki fachowemu konsultantowi developerzy uczynią swoje nowe dzieło wyjątkowo realistycznym, a zatem wiarygodnym dla odbiorcy.

Wśród docelowych platform sprzętowych figurują następujące systemy: PC, Microsoft Xbox, Sony PlayStation 2, Nintendo GameCube.

Godziny szczytu w mieście Simów...

ComCo

Czwarta część cyklu SimCity przez jakiś czas utrzymywała się na czele listy najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych. Nie bez powodu - rzeczony tytuł potrafi przykuć graczy do monitora na długie godziny. Idąc za ciosem, korporacja Electronic Arts postanowiła kontynuować całą serię, dzięki czemu już niedługo w nasze ręce trafi pierwsze, oficjalne rozszerzenie do wspomnianego programu, noszące podtytuł Rush Hour.

"Godziny szczytu" pozwolą wirtualnemu burmistrzowi na usprawnienie sieci komunikacyjnej (zarówno drogowej czy kolejowej, jak i powietrznej oraz morskiej) miasta, na którego czele stoi.

Do dyspozycji dostaniemy kilkanaście nowych obiektów, a także narzędzia pozwalające śledzić natężenie ruchu - dzięki nim powinniśmy "odkorkować" najbardziej zatłoczone sektory metropolii (wybudowanie obwodnic, nowych stacji metra to tylko niektóre z dostępnych sposobów). Każdy mieszkaniec będzie musiał również regularnie płacić odpowiedni podatek związany z posiadaniem samochodu.



Sama rozgrywka, po zainstalowaniu Rush Hour, zostanie wzbogacona o nowe zadania (ściganie piratów drogowych, przestępców, którzy napadli na bank, itp.), a także możliwość skorzystania z europejskich stylów podczas procesu tworzenia nowych miast. Nie zabraknie również atrakcji przeznaczonych dla turystów (historyczne stacje kolejowe, itd.) czy problemów, z którymi przyjdzie nam sobie poradzić (wypadki samochodowe, inwazja UFO) i wielu innych, zupełnie nowych elementów zaplanowanych przez autorów.

Rush Hour będzie wymagał posiadania oryginalnej kopii SimCity 4 zainstalowanej na komputerze użytkownika. Za developing programu odpowiada studio Maxis.

Więcej informacji: http://simcity.ea.com/

Index GRY 03/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 17 »