Matrix-Phone nie będzie funkcjonować
w Polsce!
Kokosz
Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że Samsung stworzył
dla potrzeb Matrix: Reaktywacja i Rewelacje telefon, którym posługują
się bohaterowie tych filmów. Samsung dopiero w połowie kwietnia
ujawnił szczegóły nowego Matrix-Phone SPH-N270. Telefon o futurystycznym
kształcie z kultową już wysuwaną klapką odsłaniającą wyświetlacz
TFT LCD z 65000 kolorów z zaimplementowanym matrixowym interfejsem.
Posiadający 40 polifonicznych dzwonków, wbudowaną wewnętrzną antenę,
zaawansowane wybieranie głosowe, a także masę innych opcji. Niestety!
Telefon funkcjonuje jedynie w sieci CDMA, która nie jest jeszcze
dostępna w Polsce.

Dlatego też Samsung Polska nie zamierza sprzedawać w naszym kraju
tego modelu telefonu, zamiast SPH-N270 proponuje się polskim fanom
Matrixa inny model: SGH-V200, z wbudowaną obrotową kamerą cyfrową.
Jest to rozbudowany model najbardziej popularnego ostatnio telefonu
Samsunga w Polsce. Proponowany model nie ma nic wspólnego ze światem
Matrixa i z pewnością nie zadowoli fanów trylogii, którzy zadowolić
się muszą przestarzałą już Nokią, lub w ogóle zrezygnować z zakupu
telefonu ze swojego ulubionego filmu. Więcej informacji na temat
Matrix-Phone, jak i wygląd SPH-N270 oraz proponowanego przez Samsunga
SGH-V200 znaleźć można pod adresem: http://www.samsung.pl/matrix
Paradox tworzy kolejną grę z serii
Europa Universalis
Łosiu
„Europa Universalis” – nazwa ta na stałe zapisała się
w pamięci miłośników poważnych gier strategicznych. Firma Paradox
Entertainment odniosła znaczny sukces wydając pierwszą i drugą cześć
„Europy Universalis”, następnie wydając „Hearts of Iron”, dlatego
też nie dziwi fakt, iż obecnie przygotowuje kolejne trzy tytuły
z tej serii, tj. jakiś czas temu zapowiedziane „Crusader Kings”
i „Europa Universalis Crown of the North” oraz właśnie ujawnioną
„Victoria: 1835 – 1920”.
|
|
Jak wskazuje sam tytuł tym razem będzie nam dane objąć
pieczę nad wybranym narodem naszej planety i prowadzić go przez
ponad 100 lat rozwoju – przejść z ery monarchii absolutnej do w
pełni industrialnego społeczeństwa i rządów demokratycznych. Gra
korzystać będzie ze sprawdzonego silnika Europy Universalis, zostanie
on tylko dostosowany do odzwierciedlenia nowych realiów, i podobnie
jak w poprzednich tyłach z tej serii, Victoria skupi się na takich
aspektach funkcjonowania ówczesnych państw, jak dyplomacja i polityka,
wojskowość, ekonomia i industrializacja, kolonizacja oraz postęp
technologiczny.

Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie
na stronie firmy Paradox Entertainment. Ja dodam tylko tyle, że
szykuje się kolejna ambitna gra – miejmy tylko nadzieję, że nie
będzie aż tak niedopracowana jak „Hearts of Iron”.
FIFA Football 2004 - rąbek tajemnicy uchylony!
eLKaeR
Pod koniec bieżącego roku zgodnie z obowiązującym od
kilku lat zwyczajem światło dzienne ujrzy kolejna odsłona cyklu
FIFA Football, oznaczona symbolem 2004 (tytuł ów nie jest jednakże
powiązany z wcześniej opisanym na łamach naszego serwisu projektem
FIFA Online). Amerykańska korporacja Electronic Arts zaangażowała
w całe przedsięwzięcie Ericha Rutemoellera, pracującego w Komitecie
Technicznym Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA; Federation
Internationale de Football Associations).
Człowiek ów jest również działaczem Niemieckiego Związku
Futbolowego (DFB; Deutscher Fussball-Bund), a jego specjalność stanowi
wdrażanie metod organizowania formacji drużyny i przygotowywanie
założeń taktycznych. Dzięki fachowemu konsultantowi developerzy
uczynią swoje nowe dzieło wyjątkowo realistycznym, a zatem wiarygodnym
dla odbiorcy.
Wśród docelowych platform sprzętowych figurują następujące
systemy: PC, Microsoft Xbox, Sony PlayStation 2, Nintendo GameCube.
|
|
Godziny szczytu w mieście Simów...
ComCo
Czwarta część cyklu SimCity przez jakiś czas utrzymywała
się na czele listy najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych.
Nie bez powodu - rzeczony tytuł potrafi przykuć graczy do monitora
na długie godziny. Idąc za ciosem, korporacja Electronic Arts postanowiła
kontynuować całą serię, dzięki czemu już niedługo w nasze ręce trafi
pierwsze, oficjalne rozszerzenie do wspomnianego programu, noszące
podtytuł Rush Hour.
"Godziny szczytu" pozwolą wirtualnemu burmistrzowi na
usprawnienie sieci komunikacyjnej (zarówno drogowej czy kolejowej,
jak i powietrznej oraz morskiej) miasta, na którego czele stoi.
Do dyspozycji dostaniemy kilkanaście nowych obiektów,
a także narzędzia pozwalające śledzić natężenie ruchu - dzięki nim
powinniśmy "odkorkować" najbardziej zatłoczone sektory
metropolii (wybudowanie obwodnic, nowych stacji metra to tylko niektóre
z dostępnych sposobów). Każdy mieszkaniec będzie musiał również
regularnie płacić odpowiedni podatek związany z posiadaniem samochodu.

Sama rozgrywka, po zainstalowaniu Rush Hour, zostanie wzbogacona
o nowe zadania (ściganie piratów drogowych, przestępców, którzy
napadli na bank, itp.), a także możliwość skorzystania z europejskich
stylów podczas procesu tworzenia nowych miast. Nie zabraknie również
atrakcji przeznaczonych dla turystów (historyczne stacje kolejowe,
itd.) czy problemów, z którymi przyjdzie nam sobie poradzić (wypadki
samochodowe, inwazja UFO) i wielu innych, zupełnie nowych elementów
zaplanowanych przez autorów.
Rush Hour będzie wymagał posiadania oryginalnej kopii
SimCity 4 zainstalowanej na komputerze użytkownika. Za developing
programu odpowiada studio Maxis.
Więcej informacji: http://simcity.ea.com/
|