GRY 01/2003  Poradniki « 60 »  

Broadcast Shout – sposób mówienia (pisania na chacie), który powoduje, iż słyszą nas nie tylko postacie znajdujące się w zasięgu naszego „głosu”, ale wszyscy gracze na danym obszarze.

CyaBye - See You - CU – „Żegnaj, cześć, do zobaczenia”

GratzGratsCongratulations - Woot – okrzyk radości, akceptacji: “super, hura, ekstra”. „Gratz” mówimy wtedy, gdy chcemy komuś pogratulować na przykład zdobycia kolejnego levelu.

Yep - Yup - Yes - Tak

FYIFor Your Information – Dla twojej informacji – Lepiej to zapamiętaj, ta informacja przyda ci się na później.

GTG – wyjątkowo denerwujący i niestety bardzo popularny skrót. Denerwujący, bo mogący oznaczać dwie przeciwstawne rzeczy.

GTG – „Got To Go” – „Muszę się zmywać, znikać, odejść, opuścić was szybko” lub

GTG – „Good To Go” – „Jestem gotowy do drogi, walki, przemieszczenia się”.

Generalna zasada, to jeżeli sam mówisz nie pytany GTG, oznacza to, że musisz odejść. Jeżeli twoje GTG jest odpowiedzią na pytanie na przykład "czy walczymy?", "czy idziemy gdzieś razem?", to oznacza, że jesteś gotowy do drogi (do walki)

RDYRReady – gotowy. Tak sygnalizujemy, że siedzimy przed komputerem i jesteśmy gotowi do podjęcia kolejnej akcji.

RLIRLReal LifeIn Real Live – „W realnym życiu” – tego zwrotu używamy, gdy chcemy opisać sytuację spoza świata gry.

„I got 6 ft., in RL got only 4” – “Mam (moja postać ma) sześć stóp wzrostu, w prawdziwym świecie jestem niski i mam tylko cztery stopy”

JKJust Kidding – „Żartuję”

“Watch its somthing behind you ... JK :)” – “Uważaj, coś się czai za twoimi plecami …spoko tylko żartuję”

KOK. – „Potwierdzam, dobrze, tak”

LOLLaughing Out Loud – oznacza to samo, co w codziennym internetowym zastosowaniu i jest najprostszym sposobem przekazania, że coś nas śmieszy, coś wydaje nam się zabawne. Nie ma agresywnego, prześmiewczego zabarwienia.

NPNo Problem – „Nie ma sprawy”, „Nie ma problemu”

OMWOn My Way – znak, że osoba, która to mówi, przyjdzie do ciebie i będzie tak szybko, jak to możliwe.

WBWelcome Back – witaj znowu. Tak mówisz do kogoś, kogo na przykład rozłączyło z gry, odłączył się od grupy, zginął, a teraz pojawia się z powrotem

WTBWant to Buy – Chcę kupić

„WTB high lvl sword” – „Chcę kupić miecz dla gracza na wysokim poziomie doświadczenia, czy ktoś ma coś takiego na sprzedaż”

WTSWant to Sell – Chcę sprzedać

WTTWant to Trade – Chcę pohandlować

 

Umiejętności :

AE – Area Effect – czar, umiejętność lub broń, której efekt działania nie jest punktowy (to jest na pojedynczego wroga czy przyjaciela), lecz obejmuje swoim zasięgiem pewien obszar i wszystkie znajdujące się w jego obrębie cele.

Bladeturn – umiejętność, czar, który powoduje, że odbijamy pierwszy cios jaki otrzymujemy z powrotem do przeciwnika sami nie odnosząc obrażeń.

Buff Buffs - ulepszenie – czy to magiczne, czy technologiczne ulepszenie parametrów postaci.

„Buffs please” – „Proszę podnieść mi parametry, używając do tego twoich zdolności specjalnych”

Team Leader (dowódca grupy) mówi:

„Buffs time” – (np. przed walką) - „Teraz wszyscy, którzy mogą to zrobić, rzucają czary / używają swoich umiejętności, aby poprawić parametry pozostałym postaciom z grupy / innym graczom, tak abyśmy byli silniejsi, szybsi, celniejsi itd.”

„Can you buff me?” – “Dawaj co masz, bo chcę być superhero”.

Debuff - odwrotność buff stosowana na potworach i przeciwnikach.

DDDirect Damage – Czary, broń lub umiejętności pozwalające zadawać konkretne obrażenia w pojedynczym ciosie. Pojedynczy atak DD daje pojedyncze, bezpośrednie obrażenie.

DoTDamage Over Time – Czar, umiejętność, przedmiot, który pozwala jednym ciosem wywołać serię obrażeń u przeciwnika rozłożoną w czasie. Na przykład trucizna na zatrutym sztylecie daje obrażenia DoT, odejmujące co kilka sekund przez dwie minuty po 15 punktów życia przeciwnika.

Drain – Przenoszenie części punktów życia przeciwnika na naszą postać i dodawanie ich do naszych punktów życia. „Drain mana”, „Drain health”.

MezMesmerizedMezzedCalm – postać „zmezzowana” nie może ani ruszać się, ani wszcząć samodzielnie ataku. Mezz jest efektem ataku innego gracza lub potwora.

Nuke – (od Nuclear Attack) bardzo mocny atak magiczny lub technologiczny na odległość.

„We got two Nukers in team” – „Mamy w drużynie dwie postacie, które potrafią zadawać silne obrażenia”

RezResResurrection – wskrzeszenie, przywrócenie do życia martwej postaci gracza. „Rez if you can my guildmate please, he is S of here” – „Wskrześ, jeżeli możesz, członka mojej gildii, on jest na S (południe) stąd (w domyśle martwy)”

Root – czar, zdolność, unieruchamiająca przeciwnika na jakiś czas. Przeciwnik nie może się po roocie ruszać, ale dalej może atakować

Snare – czar, zdolność, która spowalnia ruchy (prędkość przemieszczania się) przeciwnika

Stun – czar, umiejętność, unieruchamiająca przeciwnika i wstrzymująca go od możliwości walki.

Stealth – niewidzialność, chwilowa lub permanentna umiejętność do maskowania swojego wyglądu w taki sposób, że inni gracze cię nie widzą.

Inne :

Add – „dodatek”, potwór, który dołącza się niespodziewanie do walki, dodatkowy przeciwnik. „He bring 2 adds” – „On (potwór) przyprowadził dwóch dodatkowych przeciwników”

AltAlternative – inna postać tego samego gracza

„I got alt logged in town” – „Mam drugą, własną postać wylogowaną w mieście (jeżeli zaloguję się na nią, to pojawię się w mieście)

BindBind PointScan Point - twoja ostatnia zapisana lokacja. W grach MOO nie można w pełnym tego słowa znaczeniu zrobić „save” (zapisać stanu gry). Ale można zrobić bind, czyli oznaczyć, gdzie „zmartwychwstaniemy” po zabiciu nas przez potwory lub graczy.

„My bind point is long way from here” – „Jak zginę, zajmie mi wieki żeby do was wrócić”

Damage Dealer – Postać, która specjalizuje się w zadawaniu dużej ilości obrażeń w krótkim czasie. Najczęściej są to postacie słabe w obronie.

Player Killler – PK – gracz, który specjalizuje się w zabijaniu innych graczy i uważa to za swój sposób na granie.

Log – wyjście / wejście z i do świata gry.

„I have to log” – „Muszę kończyć, wychodzę z gry”.

„Reloging” – „Muszę restartować komputer”

„Log off” – „Wychodzę z gry”

Ding – sygnał, że przeszliśmy na następny level. Pisząc „Ding” mówimy „Właśnie osiągnąłem odpowiednią ilość punktów doświadczenia potrzebnego na kolejny poziom mojej postaci”.

Lag – problemy z połączeniem internetowym, mogą powodować desynchronizację gry. Widzimy na ekranie co innego niż inni gracze; choć pozornie wykonujemy czynności nie odnoszą one skutku w świecie gry.

LDLink Dead - Disconect – rozłączenie ze światem gry. Gracz nie ma już po swojej stronie włączonej gry, bo na przykład stracił połączenie, a jego postać dalej znajduje się w świecie gry. „He is LD” – „Stracił połączenie”

Loot, Treasure, Drop – przedmioty i pieniądze, które pozostawiają po sobie zabite potwory lub przeciwnicy. Coś, co możemy podnieść i dodać do swojego inventory (plecaka).

Non Drop Items – przedmioty, które możemy używać tylko na własne potrzeby, nie możemy ich sprzedać, ani darować innemu graczowi.

Quest Items, Mission Items – przedmioty, które możemy zdobyć tylko poprzez wykonanie odpowiednich zadań w grze.

Newbie – nowy gracz bez doświadczenia.

»

Index GRY 01/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 60 »