Jest to ważne tym bardziej, iż w większości przypadków wokół nas roi się od przeciwników. W takich warunkach nie pozostaje nawet sekunda na zastanowienie się "Jakim kombem załatwić tego przeciwnika". To po prostu trzeba robić!
Władca pierścieni: Powrót Króla należy wprawdzie do gatunku "idź i szlachtuj", jednak pomyli się ten, kto założy, iż całość opiera się wyłącznie na szybkim klikaniu myszką. Autorzy gry dodali do niej kilka smakowitych elementów, przez co cała zabawa nabiera nieco głębszego wymiaru. Nasz bohater za każdego pokonanego przeciwnika będzie otrzymywał punkty. Ich ilość zależy od tego, jak efektownie wroga ubiliśmy. Największe znaczenie ma szybkość i płynność należy więc się starać trafić wroga nieprzerwaną kombinacją ciosów. Co ważne - wskaźnik płynności rośnie również, gdy celnie zablokujemy pchnięcie nieprzyjaciela, czy też np. odbijemy wystrzelony w naszym kierunku pocisk. Wymusza to na graczu, bardziej "rzeczywisty" sposób walki, polegający nie tylko na ataku, ale i na obronie.
Po wyeliminowaniu przeciwnika gra natychmiast wyświetla ocenę naszych dokonań - skala jest czterostopniowa , od "dostatecznie" aż do "perfekcyjnie". Osiągniecie najwyższej noty oprócz olbrzymiej ilości punktów ma jeszcze jedną zaletę - nasza postać wpada w szał bojowy i przez kilkanaście sekund porusza się szybciej zadając większe obrażenia. W oka mgnieniu można wybić kilkunastu nieprzyjaciół i jeszcze zainkasować za każdego z nich maksymalną ilość punktów. A punkty bardzo opłaca się zbierać! Po uzbieraniu ich określonej ilość, nasz bohater awansuje na kolejny poziom doświadczenia, dzięki czemu będzie mógł się nauczyć nowych uderzeń, zwiększyć swoje punkty życia lub siłę, czy też opanować zabójcze kombinacje ciosów. W ten oto sposób np. Aragorn po awansowaniu na 6 poziom będzie mógł się nauczyć kombinacji o nazwie "Rozłupanie tarczy", dzięki czemu za jednym zamachem, zniszczy osłonę przeciwnika, przewróci go i zada śmiertelne pchnięcie.
|
|
Wszystkich umiejętności jest kilkadziesiąt, z czego znaczna cześć jest inna dla poszczególnych postaci. Niektóre z nich wywierają skutek nie tylko na postaci, którą aktualnie gramy, ale wszystkich członkach Drużyny Pierścienia. Wprowadza to mały element planowania i tak np. grając Gandalfem, którego scenariusze są najłatwiejsze, opłaca się zainwestować punkty w umiejętność "Siła Drużyny" dzięki czemu gdy później będziemy grać np. Samem będziemy mieli choć trochę łatwiej.
Olbrzymią atrakcją gry, jest zamieszczenie w niej urywków filmu, z kinowej wersji Władcy Pierścieni, której premiera będzie dopiero w styczniu. Nie zobaczycie ich nigdzie indziej! Nie muszę chyba mówić jak wielka jest to gratka dla wszystkich fanów filmu do których przecież ja sam się też zaliczam! Po tym co pokazano, zapowiada się widowisko na miarę wielkiego finału i gdybym mógł, to już teraz zarezerwowałbym bilety na pokaz przedpremierowy. Co więcej, po przejściu każdego z etapów gry, możemy obejrzeć kulisy produkcji i wywiady z aktorami, którzy wcielili się w głównych bohaterów. Kolejnym bonusem jest to, iż po ukończeniu gry zyskamy dostęp do trzech ukrytych postaci - aby nie psuć zabawy nie zdradzam jakie. Będziemy mogli nimi zagrać w każdym scenariuszu, np. walczyć Faramirem w jaskini Szeloby, a Pippinem zmagać się z Golumem w finałowym starciu.
W czasie przygody odwiedzimy dwa miejsca z części drugiej (Helmowy Jar, Isengard) a także niemal wszystkie lokacje opisane w trzecim tomie. Pierwszy ze scenariuszy jest po części samouczkiem, w którym grając Gandalfem nauczymy się podstawowych ciosów i sprawnego sterowania. Później, podobnie jak w książce, akcja rozdziela się na kilka osobnych opowieści skupionych wokół głównych bohaterów. Możemy więc zagrać w trzy scenariusze "ścieżki maga", towarzysząc Gandalfowi w drodze do Isengardu, broniąc murów miasta Minas Tirith i na koniec tocząc bitwę na jego dziedzińcu. Grając w trzy misje, "ścieżki Hobbitów" wcielimy się w Sama uciekając z Osgiliatu, szukając Froda w jaskini Szeloby i w końcu walcząc w ruinach miasta Cirith Ungol. Natomiast wybierając "ścieżkę króla" będziemy sterować Aragornem, Legolasem i Gimlim podczas 5 scenariuszy: kroczenia ścieżką umarłych, walki z ich królem, bitwy przy Południowej Bramie, starciu na polach Peleonoru i wreszcie tocząc batalię przy Czarnej Bramie. Dopiero po ukończeniu tych wszystkich scenariuszy czeka nas wielki finał rozgrywający się we wnętrzu Góry Przeznaczenia. Łatwo jest wiec policzyć, że łącznie mamy do ukończenia 13 misji. No, właśnie, tylko 13. Ale do tej kwestii jeszcze wrócimy. Kończąc ten wątek trzeba wspomnieć, iż w czasie gry możemy dowolnie przełączać się pomiędzy historiami i np. po rozegraniu jednego scenariusza Gandalfem, spróbować swoich sił jako Sam. Natomiast w grając w misje "ścieżki króla" za każdym razem oddzielnie wybieramy czy chcemy grać Legolasem, Aragornem czy Gimlim, lecz moim zdaniem warto zdecydować się wyłącznie na jedną z tych postaci maksymalnie ją rozwijając, dzięki czemu w kolejnych scenariuszach będzie nam nieco łatwiej grać.
No właśnie, łatwiej. Pisząc o tej grze, tego słowa nie powinno się chyba używać, albowiem jest ona piekielnie trudna! Aż do przesady! Umiera się naprawdę bardzo, bardzo często. Jeśli do tego dodamy, iż nie możemy samodzielnie zapisać stanu gry (robi się to automatycznie w wybranych miejscach), to znak, że niektóre etapy trzeba będzie próbować ukończyć po kilka razy. Albo kilkadziesiąt jak to jest np. scenariuszu w którym walczymy z Królem Umarłych. To dopiero 3 misja, a niektóre gry nie mają tak trudnej finałowej potyczki! Możemy wprawdzie ręcznie ustawić poziom trudności, jednak nawet na najłatwiejszym gra się bardzo ciężko. Jest to moim zdaniem znaczna wada gry - bo przecież mało kto lubi wykonywać tę samą czynność kilka razy! Sam nie raz wpadałem w szał, gdy zabijano mnie tuż przed dotarciem na miejsce w którym zapisywany jest stan gry, co oznaczało cofnięcie się w czasie o jakieś kilkanaście minut, bo trzeba dodać, iż miejsc w których stan gry się zapisuje jest o wiele za mało.
»
|