SWG to sztandarowy produkt gatunku MMOcRPG czyli Massively
Multiplayer Online Computer Role Playing Game. Więcej informacji
na temat tego gatunku gier, sposobu rozgrywki, permanentnych światów
znajdziecie w materiale "Massively Multiplayer
Online - Świt nowej ery w grach komputerowych"
http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=98
.
Gra jest obecnie dostępna wyłącznie na platformę PC
i tak chyba pozostanie, gdyż wcześniejsze zapowiedzi wersji konsolowej
nie zostały nigdzie oficjalnie potwierdzone.
Amerykański rating wiekowy ESRB ustala ocenę dla tej gry na Teen/Violence
co oznacza że gra przeznaczona jest co najmniej dla nastolatków.
Do grania konieczne jest posiadanie karty kredytowej umożliwiającej
płacenie przez Internet, na przykład VISA Classic lub MasterCard,
oraz łącza internetowego.
Star Wars Universe
Świat gry Star Wars Galaxies posiada bardzo wiernie
i sugestywnie przeniesioną atmosferę ze świata, jaki znamy z serii
filmów i książek Gwiezdne Wojny. Fabuła osadzona jest chronologicznie
w okresie zaraz po zniszczeniu planety Alderaan przez Gwiazdę Śmierci,
a więc w najbardziej gorącym okresie rebelii przeciwko Imperium
i jej mrocznemu władcy. Na dzień dzisiejszy całość rozgrywki odbywa
się wyłącznie na powierzchni wybranych planet i księżyców, tak więc
brakuje całej "kosmicznej" części wszechświata Gwiezdnych
Wojen, ale pomimo tego naprawdę jest co zwiedzać.
Dla graczy dostępne są następujące znane z filmu lokacje:
Corellia, Dantooine, Dathomir, Endor, Lok, Naboo, Rori, Talus, Tatooine
oraz Yarvin4. Każda z nich posiada własną oprawę graficzną, inny
krajobraz, pogodę, NPCty, potwory, miasta, osady, obozy wojskowe,
unikalne obiekty i wiele innych atrakcji.
Za przeciwników i sojuszników mamy ponad 180 różnorodnych
typów postaci i zwierząt sterowanych przez mechanizmy gry. Co najfajniejsze,
potwory mają zaimplementowaną, choć w ograniczonym stopniu, sztuczną
inteligencję kierującą ich postępowaniem, bronią więc swoich gniazd,
pomagają sobie nawzajem, uciekają, a w wolnych chwilach widać jak
pożywiają się, odpoczywają kładąc się na ziemi, czy wstają i nasłuchują
gdy coś je spłoszy.
|
|
W grze możemy znaleźć lokacje specjalne zwane "theme
parks", żywcem przeniesione z kolejnych epizodów Gwiezdnych
Wojen, jak na przykład Pałac Jabby, Fort Wojowników Pustyni, Pałac
na Naboo, kantynę z "muzykami" i wiele, wiele innych.
Możemy też spotkać postacie charakterystyczne (sterowane
przez mechanizm gry) takie jak Luke Skywalker, Han Solo,
Chewbacca, Admirał Ackbar, Darth Vader, Boba Fett czy inne. Nie
odgrywają one w fabule gry znaczącej roli, ale zawsze miło pogadać
z Vaderem.
Całego tego Gwiezdno Wojennego stuffu jest naprawdę
bardzo dużo. Twórcy gry mocno postarali się, aby miłośnicy klimatów
SW czuli się usatysfakcjonowani. Mój drobny zarzut do całości to
fakt, iż rozległy obszar gry, mający symulować realny świat, jest
na tyle duży że musimy się naprawdę nieźle nabiegać aby znaleźć
konkretną wybraną postać czy lokację. Reszta krainy wypełniona jest
bowiem bardzo ładnie wykonanym ale jednak pseudolosowym krajobrazem.
(Czytaj : trawa, trawa, trawa, drzewa, drzewa,
trawa, pustynia, pustynia, trawa, drzewa, góry, trawa ... biegnę
już godzinę ... trawa, drzewa).
Pomiędzy planetami i księżycami, jak również pomiędzy
miastami w zakresie konkretnej planety poruszamy się za pomocą promów
kosmicznych, czyli mówiąc w skrócie teleportujemy się. W przyszłości
planowane są pojazdy naziemne i zwierzęta, poruszanie się którymi
po tym dosyć rozległym terenie ma być szybsze. W dalszej przyszłości
razem z zapowiadanym Kosmicznym Dodatkiem do gry, mamy otrzymać
możliwość latania i walki w otwartej przestrzeni kosmicznej pomiędzy
planetami. (Dodatek będzie płatny :))
Ogólnie za "świat" stawiam piątkę z plusem.
Celem samym w sobie dla gracza może się stać zwiedzenie wszystkich
lokacji i zapewne będzie to zabawa na wiele tygodni, aczkolwiek
nie należy się spodziewać, iż cały świat jest równomiernie zaludniony.
Przy średnio 2000 do 5000 tysięcy graczy na jednym serwerze, ze
zdziwieniem zauważyłem, iż są całkiem spore obszary gdzie po prostu
nie ma nikogo z żywych ludzi. I tu pierwszy dosyć konkretny zarzut.
Po co udawać, że świat gry jest tak wielki skoro nie ma celu i przesłanek,
dla którego powinienem jako postać przebywać w jakimś konkretnym
miejscu.
»
|