Witajcie w świecie Gwiezdnych Wojen Online
Bardzo się cieszę z faktu że to mi przypadł zaszczyt
zrecenzowania dla Was Star Wars Galaxies: An Empire Divided. Miałem
przyjemność grać w tą sieciową wersję Gwiezdnych Wojen przez ostatnie
trzy miesiące i przyznam, że nie żałuję. Gra pozostawiła mnie pełnego
bardzo pozytywnych wrażeń, choć z delikatnym gorzkim posmakiem w
ustach. O tym właśnie będzie ta recenzja, o tym dlaczego gra z pozoru
naprawdę idealna nie była w stanie wykrzesać ze mnie oceny wyższej
niż 90%.
Recenzja ta jest tekstem dosyć długim, zawierającym
sporą dawkę elementu opisowego. Przepraszam, jeżeli Was trochę ponudzę,
ale wydaje mi się że jeżeli GRY-OnLine
są jedynym polskim wortalem który pokusił się o poważne zrecenzowanie
tego jakże ważnego tytułu, należy się naszym czytelnikom, poza oceną,
również dokładna i rzetelna informacja na temat tej gry. Jeżeli
pominąłem jakieś istotne dla was elementy rozgrywki, stało się to
ze względu na końcową objętość tekstu.
Aby nie zniechęcać was do tego tytułu moimi "gorzkimi
smakami" już w pierwszych zdaniach napiszę dużymi literami
: Star Wars Galaxies: An Empire Divided BARDZO MI SIĘ PODOBA,
ale ...
|
|
Garść Faktów
Amerykańska i jednocześnie światowa premiera SWG
(tak brzmi ogólnie przyjęty skrót nazwy Star
Wars Galaxies) odbyła się 26 czerwca 2003 roku. Uważam
dzień oficjalnego jej startu za jedną z najistotniejszych dat w
rozwoju światowego rynku sieciowej rozrywki elektronicznej.
SWG jest tytułem szczególnym pod wieloma względami. Na pewno była
to najbardziej wyczekiwana przez miłośników gatunku gra MMO (Massively
Multiplayer Online) ostatnich lat. Z pewnością jest to tytuł,
z którym wiązane były największe nadzieje na rozwój gier tego typu.
Sama tematyka Gwiezdnych Wojen spowodowała, że gra ta urosła jeszcze
przed premierą do rangi legendy. W niecałe trzy miesiące po starcie
liczba osób opłacających abonament przekroczyła 300 000, co stawia
tę grę na drugim miejscu na równi z Final Fantasy XI jeżeli chodzi
o popularność na rynku amerykańsko - europejsko - japońskim wśród
gier MMO (tylko nieśmiertelny Everquest ze
swoimi 450 000 jest lepszy).
Producentem gry była firma Verant Entertainment znana
obecnie jako Sony Online Entertainment (seria
EverQuest, PlanetSide, Everquest 2). Wydawcą gry jest LucasArts
(firma bardzo zasłużona dla rynku gier komputerowych,
część koncernu Lucasfilm Entertainment Company Ltd). Połączenie
wysiłków tych dwóch firm gigantów już na wiele miesięcy przed premierą
wywoływało u graczy dreszcze emocji i miało być gwarancją dobrej
zabawy.
Gra jest przeznaczona wyłącznie do rozgrywki internetowej
na serwerach obsługiwanych przez Sony Online Entertainment, nie
ma możliwości grania na serwerach prywatnych ani prowadzenia samodzielnej
rozgrywki w trybie dla pojedynczego gracza.
»
|