GRY 10/2003  News Net « 27 »  

Rome: Total War - debiut w telewizji BBC2

Łosiu

Zastanawialiście się do czego może zostać wykorzystany engine naprawdę dobrej gry strategicznej, powiedzmy, trzeciej części serii Total War traktującej o Imperium Rzymskim? Hmm..., można naturalnie zrobić kolejną grę opierającą się o ten silnik, można na jego podstawie zrobić jakiś program testujący komputer czy szybkość karty graficznej..., albo wykorzystać go w telewizji, co też uczyniły brytyjskie telewizje BBC i Lion Television. Otóż szefowie tychże stacji wpadli na genialny pomysł, by stworzyć program (TV game show) o tytule Time Commanders, w którym jego uczestniczy odtwarzają najsłynniejsze bitwy z historii naszej cywilizacji, począwszy od czasów Juliusza Cezara, a skończywszy na czasach Napoleona.



Całość rozgrywa się w specjalnie przygotowanym studiu. W jego centrum znajduje się stół z mapą sytuacyjną, na której uczestnicy, jako głównodowodzący ścierających się armii, bezpośrednio wydają komendy swoim oddziałom. Za ich placami znajduje się zaś gigantycznych rozmiarów ekran, na którym szczegółowo i widowiskowo prezentowane są starcia. Za ową wizualizację walk, symulację zachowania się żołnierzy oraz wynik poszczególnych batalii odpowiada rzecz jasna engine gry Rome: Total War. Przy okazji warto wspomnieć, iż zespół Creative Assembly zakończył prace nad owym silnikiem (na co dowodem jest ów program) i teraz przygotowuje samą zawartość merytoryczną gry.

W pierwszym programie z całej serii zespół z Manchester stanął przed zadaniem dowodzenia siłami Kartagińczyków prowadzonych przez legendarnego Hannibala w bitwie nad rzeką Trebią z roku 218 przed Chrystusem, gdzie stroną przeciwną były lepiej wyposażone i zdyscyplinowane wojska Rzymskie. Dla ścisłości dodam, iż wówczas armia Rzymska poniosła klęskę.

Przebieg bitwy na bieżąco śledzi dwóch ekspertów w dziedzinie wojskowości: Dr Aryeh Nusbacher (były wykładowca na studiach o kierunku „Wojna” w Sandhurst) oraz Mike Loades (specjalista w dziedzinie broni używanej w przeszłości). Oboje oni komentują to, co się dzieje w studiu oraz opisują prawdziwą bitwę sprzed ponad dwóch tysięcy lat.

Program nadawany jest w telewizji BBC2, a jego pierwszą cześć wyemitowano czwartego września.

 

Do wygrania 750 nagród za 220 tys. złotych...

Fajek

...tyle właśnie wynosi pula nagród dla osób chcących wziąć udział w plebiscycie Złoty Komputer, który organizowany jest przez dwutygodnik Komputer ŚWIAT. Celem plebiscytu jest wyłonienie najlepszych produktów i usług z branży komputerowej, telekomunikacyjnej oraz audio/wideo/foto.

Główna nagrodą jest Nissan Almera o wartości ponad 52 tys. zł. W puli znajdują się również 3 zestawy kina domowego, 6 monitorów LCD, 10 aparatów cyfrowych, karty graficzne, drukarki, skanery, gry, itp. – jest więc o co walczyć.

Przypomnę, że nasz serwis, również został nominowany do nagrody Złotego Komputera w kategorii Internet. Pozostałe kategorie wraz z nominowanymi produktami usługami znajdziecie w najnowszym (oraz kolejnych) numerze Komputer ŚWIATA.

Jeśli zaś chcielibyście zagłosować na nas i wziąć udział w losowaniu wyżej wspomnianych nagród, wystarczy, że wyślecie SMS’a o treści „ZLOTY 0306” (bez cudzysłowów) pod numer 7192. Całkowity koszt SMS’a to 1,22 PLN.

 


Stwórz grę na N-Gage i wygraj międzynarodowy konkurs z pokaźną nagrodą pieniężną!

ComCo

Połączenie przenośnej konsoli do gier, nowoczesnego telefonu komórkowego, odtwarzacza dźwięku oraz radioodbiornika, czyli urządzenie o nazwie N-Gage powinno trafić do rynkowej sprzedaży już na początku października. Tymczasem pomysłodawca rzeczonej „maszynki” - korporacja Nokia - ogłosił właśnie ciekawy konkurs dla niezależnych developerów z Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Ich zadanie polega na stworzeniu jak najbardziej innowacyjnej produkcji rozrywkowej na tę platformę.



Rozpoczęte zawody noszą nazwę The ConnectCoder N-Gage Mobile Game Deck Game Battle 2003, zaś głównym celem imprezy jest zachęcenie producentów do tworzenia tytułów na N-Gage (tak, aby ten multimedialny kombajn w szybkim czasie zyskał dużą popularność). Oczywiście nie zabrakło motywującego czynnika finansowego - twórcy trzech najlepszych programów dostaną do podziału 30,000 euro (plus zaproszenie na Game Developers Conference 2004 i możliwość zaprezentowania swoich pomysłów).

Produkcje dedykowane N-Gage mogą zostać stworzone oraz przetestowane przy pomocy narzędzi i emulatorów udostępnionych przez korporację Nokia. Po więcej informacji w tej sprawie (jak zacząć; jak używać danego software’u, itd.) zajrzyjcie pod ten adres.

Edytory w dłoń!

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 27 »