GRY 10/2003  News Net « 25 »  

Race Driver 2 także na PC

Kull

Z ostatnich zapewnień Codemasters wynika, że kolejna część gry wyścigowej - Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator ukaże się w wersji nie tylko na Xboxa, ale także na PeCety - wiosną 2004. Obie wersje będą posiadać możliwość prowadzenia pojedynków przez Internet (on-line; do 12 graczy), oraz tryb kariery dla pojedynczego gracza (off-line).

Race Driver 2 to ambitny projekt gry o tematyce sportów samochodowych, w którym będziemy mieli okazję uczestniczyć w 30 globalnych mistrzostwach (m.in.: GT Sports Car Racing, Street Racing, Rally, DTM, V8 Supercars, Global GT Lights, Rally Cross, Formula Ford, Open Wheel Grand Prix i Classic Car Racing), ścigając się na 56 trasach. W grze dostępnych będzie 35 licencjonowanych aut, najlepszych marek świata, takich jak Aston Martin (V12 Vanquish, DB7 i DB5), Jaguar (XJ220, XKR i E-Type), Ford (Mustang Cobra R, Ford GT, GT90, F150 Lightning Pick-up, Falcon BA), Holden Commodore VY, Mitsubishi 3000 GT, Mitsubishi EVO 7, Subaru Impreza WRX, ABT-Audi TT-R, Opel Astra V8 Coupe i AMG-Mercedes CLK.



Pojazdy będą posiadały unikalny system zniszczeń, bardzo realistycznie symulujący wszelkie awarie spowodowane kolizjami aut. Podobnie jak to miało miejsce wTOCA Race Driver w trybie singleplayer wcielimy się w konkretnego kierowcę rajdowego, co wprowadzi do rozgrywki ciekawy wątek fabularny. W Race Driver 2 możemy spodziewać się wspaniałej grafiki, niestety będzie ona z pewnością bardziej konsolowa niż PeCetowa.

Max Payne 2 - garść informacji odnośnie fabuły

ComCo

Na 15 października wyznaczono premierę drugiej części znakomitej gry akcji/TPP z roku 2001, pt. Max Payne. Odliczanie trwa, bo przecież „jedynka” na dobre wpisała się do umysłów fanów gatunku (i gier ogólnie). W międzyczasie, redaktorom zachodniego serwisu internetowego IGN.com udało się porozmawiać z głównym autorem scenariusza pełnej wersji Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - Samem Lake'm. W trakcie rzeczonej rozmowy padło kilka faktów odnośnie samej fabuły nadchodzącej produkcji, które przytaczam poniżej.


  • Na początku rozgrywki, partner Maxa - detektyw Valerie Winterson zostaje zamordowany, zaś główna wina spada na naszego bohatera. Ten przyznaje się do popełnienia zbrodni, zaś faktyczna przygoda ma stanowić swoistą retrospekcję i będzie traktowała o wydarzeniach, które skłoniły go do podjęcia powyższej decyzji.
  • Wątek miłosny gry będzie związany z osobą Mony Sax - zawodowej zabójczyni, znanej z oryginalnego Max Payne. Dla przypomnienia: sprzymierzyła się z Maxem w walce z Nicole Horne, co przypłaciła oberwaniem kulki (zasłaniając naszego bohatera). Chwilę później jej ciało w tajemniczy sposób znikło za drzwiami windy... Tym razem Mony Sax będzie jednak kluczem do rozwiązania całej sprawy...
  • Na ekranie pojawią się też inne postacie znane z „jedynki”: Vincent „Vinnie” Gognitti (mafioso), Vladimir Lem (rosyjski „przyjaciel” Maxa), Alfred Woden (tajemniczy urzędnik państwowy) oraz Jim Bravura (to on prowadził pościg za Maxem w części pierwszej, zaś teraz jest jego... szefem!).

Pan Sam Lake nie chciał jednak zdradzić większej ilości konkretów, gdyż mogłoby to popsuć graczom przyjemność z samotnego odkrywania wątków fabularnych gry. Scenariusz The Fall Of Max Payne jest aż trzy razy większy od skryptu oryginalnego Max Payne i z całą pewnością zawiera wiele nagłych zwrotów akcji. Tak więc: byle do 15 października!

 

Xbox 2 z procesorem PowerPC IBM'a na bazie Athlona 64?

Fajek

Coraz więcej informacji na temat konsoli Xbox 2 przedostaje się do sieci – wiadome jest, że układ graficzno logiczny, tzw. XGPU stworzy kanadyjska firma ATI. Natomiast pojawiły się plotki, że firmą, która wyposaży Xboxa w „serce” czyli CPU być może będzie IBM, który jest producentem układów PowerPC.

Mimo niewątpliwych zalet takiego rozwiązania, jak choćby 64-bitowa architektura procesora czy ogromna moc obliczeniowa, jest również sporo kwestii z którymi Microsoft musiałby się uporać.

Jak wiadomo Xbox to w zasadzie zwykły komputer PC, korzystający ze standardowych podzespołów, oparty na architekturze firmy nVidia i Intel i wyposażony w system operacyjny na bazie Microsoft Windows. Gdyby więc MS zdecydowałby się na procesor firmy IBM, musiałby napisać również odpowiednią wersję systemy Windows specjalnie na platformę PowerPC. To samo tyczy się producentów sprzętu, którzy musieliby opracować specjalne sterowniki obsługujące nową architekturę.

Aby uniknąć powyższych komplikacji, IBM może pokusić się o opracowanie zupełnie nowego układu bazującego na architekturze AMD64, czyli tej pochodzącej z procesorów Athlon 64/Athlon 64 FX/Opteron. Znacznie ułatwiłoby to przygotowanie zarówno systemu operacyjnego, który już znajduje się w fazie beta-testów (Windows XP 64-bit), jak i wspomnianych sterowników do poszczególnych podzespołów.

Samo wykorzystanie procesora PowerPC nie stanowiłby problemu, gdyż jedna z jego odmian o kodowej nazwie Gekko działa w konsoli Nintendo GameCube – jednak takie rozwiązanie stwarza problem niekompatybilności.

Podsumowując, nie należy wykluczać rozwiązania, że IBM stworzy serce Xboxa 2, jednak jak na razie sa to jedynie plotki i nieoficjalne informacje.

Index GRY 10/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 25 »