Race Driver 2 także na PC
Kull
Z ostatnich zapewnień Codemasters wynika, że kolejna
część gry wyścigowej - Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator
ukaże się w wersji nie tylko na Xboxa, ale także na PeCety - wiosną
2004. Obie wersje będą posiadać możliwość prowadzenia pojedynków
przez Internet (on-line; do 12 graczy), oraz tryb kariery dla pojedynczego
gracza (off-line).
Race Driver 2 to ambitny projekt gry o tematyce sportów
samochodowych, w którym będziemy mieli okazję uczestniczyć w 30
globalnych mistrzostwach (m.in.: GT Sports Car Racing, Street Racing,
Rally, DTM, V8 Supercars, Global GT Lights, Rally Cross, Formula
Ford, Open Wheel Grand Prix i Classic Car Racing), ścigając się
na 56 trasach. W grze dostępnych będzie 35 licencjonowanych aut,
najlepszych marek świata, takich jak Aston Martin (V12 Vanquish,
DB7 i DB5), Jaguar (XJ220, XKR i E-Type), Ford (Mustang Cobra R,
Ford GT, GT90, F150 Lightning Pick-up, Falcon BA), Holden Commodore
VY, Mitsubishi 3000 GT, Mitsubishi EVO 7, Subaru Impreza WRX, ABT-Audi
TT-R, Opel Astra V8 Coupe i AMG-Mercedes CLK.
Pojazdy będą posiadały unikalny system zniszczeń, bardzo realistycznie
symulujący wszelkie awarie spowodowane kolizjami aut. Podobnie jak
to miało miejsce wTOCA Race Driver w trybie singleplayer wcielimy
się w konkretnego kierowcę rajdowego, co wprowadzi do rozgrywki
ciekawy wątek fabularny. W Race Driver 2 możemy spodziewać się wspaniałej
grafiki, niestety będzie ona z pewnością bardziej konsolowa niż
PeCetowa.
|
|
Max Payne 2 - garść informacji
odnośnie fabuły
ComCo
Na 15 października wyznaczono premierę drugiej części
znakomitej gry akcji/TPP z roku 2001, pt. Max Payne. Odliczanie
trwa, bo przecież „jedynka” na dobre wpisała się do umysłów fanów
gatunku (i gier ogólnie). W międzyczasie, redaktorom zachodniego
serwisu internetowego IGN.com
udało się porozmawiać z głównym autorem scenariusza pełnej wersji
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - Samem Lake'm. W trakcie rzeczonej
rozmowy padło kilka faktów odnośnie samej fabuły nadchodzącej produkcji,
które przytaczam poniżej.
- Na początku rozgrywki, partner Maxa - detektyw Valerie
Winterson zostaje zamordowany, zaś główna wina spada na naszego
bohatera. Ten przyznaje się do popełnienia zbrodni, zaś faktyczna
przygoda ma stanowić swoistą retrospekcję i będzie traktowała
o wydarzeniach, które skłoniły go do podjęcia powyższej decyzji.
- Wątek miłosny gry będzie związany z osobą Mony Sax
- zawodowej zabójczyni, znanej z oryginalnego Max Payne. Dla przypomnienia:
sprzymierzyła się z Maxem w walce z Nicole Horne, co przypłaciła
oberwaniem kulki (zasłaniając naszego bohatera). Chwilę później
jej ciało w tajemniczy sposób znikło za drzwiami windy... Tym
razem Mony Sax będzie jednak kluczem do rozwiązania całej sprawy...
- Na ekranie pojawią się też inne postacie znane z
„jedynki”: Vincent „Vinnie” Gognitti (mafioso), Vladimir Lem (rosyjski
„przyjaciel” Maxa), Alfred Woden (tajemniczy urzędnik państwowy)
oraz Jim Bravura (to on prowadził pościg za Maxem w części pierwszej,
zaś teraz jest jego... szefem!).
|
|
Pan Sam Lake nie chciał jednak zdradzić większej ilości
konkretów, gdyż mogłoby to popsuć graczom przyjemność z samotnego
odkrywania wątków fabularnych gry. Scenariusz The Fall Of Max Payne
jest aż trzy razy większy od skryptu oryginalnego Max Payne i z
całą pewnością zawiera wiele nagłych zwrotów akcji. Tak więc: byle
do 15 października!
Xbox 2 z procesorem PowerPC IBM'a
na bazie Athlona 64?
Fajek
Coraz więcej informacji na temat konsoli Xbox 2 przedostaje
się do sieci – wiadome jest, że układ graficzno logiczny, tzw. XGPU
stworzy kanadyjska firma ATI. Natomiast pojawiły się plotki, że
firmą, która wyposaży Xboxa w „serce” czyli CPU być może będzie
IBM, który jest producentem układów PowerPC.
Mimo niewątpliwych zalet takiego rozwiązania, jak choćby
64-bitowa architektura procesora czy ogromna moc obliczeniowa, jest
również sporo kwestii z którymi Microsoft musiałby się uporać.
Jak wiadomo Xbox to w zasadzie zwykły komputer PC, korzystający
ze standardowych podzespołów, oparty na architekturze firmy nVidia
i Intel i wyposażony w system operacyjny na bazie Microsoft Windows.
Gdyby więc MS zdecydowałby się na procesor firmy IBM, musiałby napisać
również odpowiednią wersję systemy Windows specjalnie na platformę
PowerPC. To samo tyczy się producentów sprzętu, którzy musieliby
opracować specjalne sterowniki obsługujące nową architekturę.
Aby uniknąć powyższych komplikacji, IBM może pokusić
się o opracowanie zupełnie nowego układu bazującego na architekturze
AMD64, czyli tej pochodzącej z procesorów Athlon 64/Athlon 64 FX/Opteron.
Znacznie ułatwiłoby to przygotowanie zarówno systemu operacyjnego,
który już znajduje się w fazie beta-testów (Windows XP 64-bit),
jak i wspomnianych sterowników do poszczególnych podzespołów.
Samo wykorzystanie procesora PowerPC nie stanowiłby
problemu, gdyż jedna z jego odmian o kodowej nazwie Gekko działa
w konsoli Nintendo GameCube – jednak takie rozwiązanie stwarza problem
niekompatybilności.
Podsumowując, nie należy wykluczać rozwiązania, że IBM
stworzy serce Xboxa 2, jednak jak na razie sa to jedynie plotki
i nieoficjalne informacje.
|