GRY 09/2003  News Net « 11 »  

Gra Full Spectrum Warrior dostępna będzie także na PC

Phoenix

W jednym z ostatnich wywiadów, które przeprowadził zachodni serwis GameSpot z przedstawicielami firmy THQ pojawiła się informacja, iż gra Full Spectrum Warrior, która początkowo miała pojawić się wyłącznie na konsolę Xbox może stać się także własnością posiadaczy komputerów klasy PC.

Firma developerska Pandemic Studios, twórca takich gier, jak: Battlezone czy Dark Reign II na platformę PC pracuje obecnie nad Xboxową wersją omawianego tytułu. Premiera Full Spectrum Warrior przewidziana jest na przyszły rok, jednak dokładnej daty jeszcze nie znamy.



Tytuł gry odwołuje się do intensywnego treningu marrinsów armii USA, którzy wysyłani są na pustynie, lodowce, dżungle, aby doświadczyć wszystkich warunków środowiska, które może pojawić się na polu walki.

Prace nad pełną wersją opisywanej pozycji powoli dobiegają ku końcowi. Właśnie w tych okolicznościach Wil Stahl, który koordynuje prace nad Full Spectrum Warrior udzielił informacji, czym wersja PC różnić się będzie od tej wykonanej na konsolę Xbox.

Naga prawda o procesie developingu nowego Tomb Raidera

Łosiu

Najnowsza odsłona popularnej serii przygodowych gier akcji z Larą Croft, seksowną panią archeolog, w roli głównej okazała się klęską, za co największą cenę zapłacił jej producent, studio Core Design. W tej chwili Core znajduje się w rozsypce, jego czołowi członkowie odeszli lub odchodzą, studio utraciło serię Tomb Raider na rzecz firmy Crystal Dynamics – ogólnie rzecz biorąc prawdziwa katastrofa. Oburzeni fani powiedzą – dobrze im tak, skoro zrobili to co zrobili - jednakże, jak donosi anonimowy informator związany z Core Design i firmą Eidos, wszystkiemu winna jest ta druga firma, wydawca.

Pierwotnie Core ustaliło termin premiery Tomb Raider: The Angel of Darkness na koniec 2003 roku (okres świąteczny) i wówczas gra byłaby dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Niestety latem 2002 roku Eidos nie zważając na nic zadecydował, że musi ona zostać wydana rok wcześniej, co, jak wiemy, było niewykonalne...

Kiedy pod koniec roku 2002 szefowie Eidosa zdali sobie sprawę ze Core nie ukończy nowego Tomb Raidera na święta, zdecydowali się przesunąć termin premiery na luty 2003. Wszystko trzymałoby się jeszcze „kupy”, gdyby przy okazji nie zwolniono z pracy dwóch czołowych członków zespołu pracującego nad grą. W wyniku tego posunięcia w Core pozostał tylko jeden „nienajlepszy” programista A.I. Producent naturalnie nie zdołał ukończyć gry do lutego i Eidos ponownie przesunął termin jej premiery, tym razem na lipiec, koniec swego roku fiskalnego, zaznaczając, że jeżeli do tego czasu studio Core nie ukończy Tomb Raider: The Angel of Darkness to wszyscy jego członkowie wylecą na bruk.

I tym oto sposobem Core ukończył (na tyle o ile) grę i została ona wydana przez Eidos na około pół roku przed pierwotnym terminem.

Oto i cała (nieoficjalna) prawda tym, co Eidos zaserwował fanom Lary.

Ubogo, nowocześnie i konserwatywnie. Half-Life 2 na PC w trzech wersjach.

eLKaeR

Zespół developerski z firmy Valve Software nadal podaje dzień 30 września 2003, jako moment komercyjnego debiutu drugiej części cyklu Half-Life. Natomiast po konsultacjach z korporacją wydawniczą Vivendi Universal Games, przedstawiciele popularnego brytyjskiego sklepu internetowego o nazwie GAME oświadczyli, że rozsyłanie wspomnianej pozycji do klientów wystartuje na przełomie października i listopada bieżącego roku. Ponadto ujawniono szczegółowe informacje, dotyczące metody dystrybucji programu.

Na rynku mają pojawić się równolegle trzy edycje omawianej gry, których dokładne charakterystyki prezentują się następująco:

#1: Aktywna tylko zabawa jednoosobowa; niższa cena detaliczna; ogólna dostępność (hipermarkety itd.).

#2: Zaimplementowane wszystkie kluczowe elementy (tryby single i multiplayer); rozprowadzanie za pośrednictwem normalnych sklepów i sieciowego systemu Steam (koszt jednorazowy lub ograniczona czasowo subskrypcja w wysokości 9,95 USD); możliwość płatnego aktualizowania drogą internetową.

#3: Obecność pełnego pakietu opcji; klasyczny model sprzedaży; dołączenie rozmaitych niespodzianek (podkładki pod mysz, przewodniki strategiczne, koszulki itp.).

Index GRY 09/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 11 »