STAŁE FRAGMENTY GRY
Stałe fragmenty gry to bardzo ważny element
meczu. Rzuty wolne, rożne i karne. FIFA 2003 nie zawiera tak
jak poprzednie wersje gier strzałek z możliwością podkręcenia.
Teraz to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane. Można
wybrać dokładne miejsce, gdzie ma polecieć piłka oraz mamy
możliwość wyboru miejsca na piłce, w które kopnie nasz zawodnik.
Rzuty wolne dzielą się na dwie kategorie
* Z możliwością strzału: na bramce mamy
widoczny celownik. Ustawiamy go w miejsce, w które chcemy
strzelić. W dolnym rogu ekranu pojawia się mała piłeczka z
punkcikiem. Punkcik ten odpowiedzialny jest za miejsce, w
które kopnie piłkę nasz zawodnik. Jego pozycję zmienimy za
pomocą klawisza SHIFT i kursorów. Mamy jeszcze pasek z kolorami.
Jeżeli naciśniemy przycisk podania [A i S] lub strzału [D]
tak, by latająca kreska zatrzymała się w zielonym polu to
piłka poleci dokładnie w to miejsce, które ustawiliśmy.
Jak zdobyć gola z rzutu wolnego: Celownik na bramce należy
ustawić tuż przy słupku dalszym od bramkarza, punkcik na piłce
musi być ustawiony w prawym dolnym rogu małej piłeczki, a
przycisk strzału musimy nacisnąć tak, by kreska zatrzymała
się na zielonym polu.
* Bez możliwości strzału: są to rzuty wolne wykonywane
na naszej połowie. Możemy ustawić tylko, za pomocą kursorów,
kierunek, w którym nasz gracz poda piłkę. Do dyspozycji mamy
przycisk A - podanie lobem oraz klawisz S - podanie po ziemi.
|