GRY 05/2003  Gorky Zero - wywiad z twórcami « 6 »  

Gry-Online: Czy będzie rozwijanie umiejętności postaci?


Grzegorz Miechowski: Zrezygnowaliśmy z modyfikowalnych statystyk bohatera. Po zakończeniu poziomu otrzymuje się ocenę celności, dyskrecji, liczbę odnalezionych sekretów itp., ale to nie wpływa na umiejętności Sullivana.


Gry-Online: Jak pracuje kamera?


Grzegorz Miechowski: Są dwa tryby pracy kamery. Standardowo przełącza się je spacją, ale oczywiście jest pełna dowolność w konfiguracji klawiszy. Podstawowy jest widok z góry, zawieszony nad plecami naszego bohatera. W nim ujawniają się elementy taktyczne, dlatego że pokazujemy w miarę duży obszar. Poza tym w rogu ekranu jest radar, który pozwoli dokładnie zaplanować ruchy. Drugi jest tryb celowania, w którym kamera zawiesza się tuż za plecami gracza. W nim używamy broni, skradamy się, wyglądamy zza rogu i wykonujemy akcje ofensywne. Steruje się za pomocą klawiatury i myszy.


Gry-Online: Kto jest autorem engine graficznego?


Grzegorz Miechowski: My, a konkretniej nasz zespół programistów. To ulepszona wersja engine zastosowanego w "Archangel". Dodaliśmy trochę najnowszych bajerów technicznych (shadery, detailed textures) oraz mocno ulepszyliśmy nasz system oświetlenia. Dołożyliśmy też nowy język skryptowania, co zdecydowanie ułatwiło nam pracę nad grą.


Gry-Online: Jakie będą wymagania sprzętowe "Gorky Zero"?


Grzegorz Miechowski: Chcemy, aby gra chodziła porządnie nawet na słabszych komputerach. "Gorky Zero" w rozdzielczości 1024 x 768 chodzi bardzo ładnie na PIII 800 z GeForce 2 MX 32MB.

Gry-Online: Kiedy planujecie polską premierę?


Grzegorz Miechowski: To zależy od wydawcy i jego planów marketingowych. My jesteśmy już mocno zaawansowani, cały szkielet programu, sztuczna inteligencja, zagadki już działają. Pracujemy nad poziomami, dopieszczamy szczegóły.


Gry-Online: Ile osób pracuje nad "Gorky Zero"?


Grzegorz Miechowski: W sumie jest nas 10-tka: dwóch ludzi (w tym moja skromna osoba) odpowiada za projekt całości i grywalność, dwóch programistów pracuje nad kodem. Za wizualną stronę odpowiada trzech grafików i animator. O autorze scenariusza, Rafale Ziemkiewiczu już wspominałem. Jedna osoba do muzyki i dźwięku. Ale tak naprawdę pracujemy wspólnie. Siedzimy w jednym pomieszczeniu, często głośno zastanawiamy się nad rozwiązaniem jakiegoś problemu.


Gry-Online: Czy firma Metropolis ma jakąś głęboko skrywaną tajemnicę, o której chciałbyś teraz wszystkim powiedzieć?


Grzegorz Miechowski: Hmmm... mało kto wie, że przygotowaliśmy też grę tekstową na SMSy pod tytułem "Wiedźmin". Swego czasu funkcjonowała ona w sieci Idea i nawet zyskała pewną popularność. Ale chyba jednak wolimy robić gry komputerowe, dlatego wszystkie siły koncentrujemy na "Gorky Zero"


Gry-Online: Miałem nadzieję, że opowiesz mi o tajnym kompleksie badawczym, który znajduje się w piwnicach budynku. Hmmm... ha ha. W każdym razie - dzięki za rozmowę. Życzymy powodzenia w pracach nad grą.


Grzegorz Miechowski: Było mi miło, pozdrawiam czytelników Gry-Online.

 

Index GRY 05/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 6 »