Ojciec Simów angażuje się w branżę telewizyjną
eLKaeR
Will Wright, czyli główny inicjator serii Sim City i
The Sims, podpisał właśnie umowę z amerykańską korporacją Fox. Układ
traktuje o współpracy przy tworzeniu nowego programu telewizyjnego.
Plan zakłada przygotowanie cyklicznego komediowego show
(w grę wchodzą również projekty zbliżone ideowo) w oparciu o pomysły
ludzi z kalifornijskiej firmy Stupid Fun Club, będącej własnością
„Sim Ojca”. Warto zauważyć, iż z ekipą pana W.W. współpracował w
minionym roku Lew Morton – jeden z autorów scenariuszy popularnych
seriali animowanych The Simpsons i Futurama.
Xbox 1.5 i GameCube 2 – ploty
z Japonii
Łosiu
Niedawno korporacja Sony poinformowała o opracowywaniu
odświeżonej i ulepszonej wersji konsoli PS2 o nazwie handlowej PSX,
dziś zaś po świecie rozeszły się nieoficjalne informacje dotyczące
nowych produktów konkurencyjnych firm związanych z tą branżą.
Otóż, w dwóch niezależnych japońskich magazynach branżowych,
WAM i Dorimaga, znalazła się informacja, jakoby Microsoft zamierzał
wypuścić odświeżoną wersję swej konsoli Xbox. Ma to nastąpić z chwilą
premiery gry z gatunku MMOcRPG o tytule True Fantasy Live Online.
Niestety, poza tym, że konsola będzie mniejsza niż to ma miejsce
obecnie, nie wiadomo nic o modyfikacjach technicznych.
|
|
Co się zaś tyczy następcy GameCube, to już jakiś czas
temu szefowie Nintendo wspominali o nowej konsoli, jednakże nie
określili w sposób definitywny jej przewidywanej premiery rynkowej.
W chwili obecnej różne źródła związane z firmami developerskimi
mówią, iż GameCube 2 zadebiutuje wiosną 2005 roku - podobno studia
developerskie otrzymały od Nintendo informacje, by przygotowały
się na wiosnę 2005 roku, na premierę nowej konsoli. Jednakże wszystkie
te studia zgodnie twierdzą, że nie posiadają jeszcze specyfikacji
technicznej tej maszynki. Wiadomo też, że w kilku firmach rozpoczęto
już developing gier na konsole następnej generacji - te jednak milczą
w sprawie docelowych platform sprzętowych.
Take-Two o swoich wynikach finansowych
i Duke Nukem Forever
Łosiu
Firma wydawnicza Take-Two Interactive Software, Inc.
przedstawiła wyniki
finansowe za drugi kwartał swej działalności w tym roku fiskalnym.
Zarówno przychody jak i zyski firmy wzrosły w porównaniu z analogicznym
okresem poprzedniego roku, tj. przychód netto wyniósł 194.2 miliony
dolarów (poprzednio 170.3 milionów dolarów – 14% wzrost), a zysk
netto 15.2 milionów dolarów (poprzednio 9,6 milionów dolarów - 58%
wzrost). Przy okazji podano też przybliżone terminy wydań nowych
gier, powstających w studiach developerskich z którymi współpracuje
Take-Two i przeprowadzono telefoniczną konferencję prasową. Do najciekawszych
nowinek zaliczyć należy nowy tytuł w planie wydawniczym firmy „Stronghold
Warchest” oraz kolejne informacje z produkcji „Duke Nukem Forever”.
Jeżeli chodzi o „Stronghold Warchest”, to pozycja ta
pojawiła się w planie Take-Two i według tegoż planu jest to sequel
(seria Stronghold jak mniemam) i ma zostać wydana na komputery PC
w trzecim kwartale roku fiskalnego firmy, czyli w przeciągu dwóch
kolejnych miesięcy.
|
|
Co się zaś tyczy „Duke Nukem Forever”, to na konferencji
przedstawiciel Take-Two jednoznacznie stwierdził, iż nie ma żadnej
możliwości by tytuł ten ukazał się w bieżącym roku, a co więcej,
oświadczył, iż firma ma nadzieję, że zespół w Dallas ukończy w końcu
produkcję czwartego Duke’a. Prawdopodobnie znaczy to, że zobaczymy
„Duke Nukem Forever” w 2004 roku lub..... w ogóle....
3DO ogłasza bankructwo
Łosiu
Analitycy już od blisko dwóch lat nie wróżyli dobrze
3DO, sytuacja finansowa firmy ustawicznie się pogarszała, aż niestety
doszło do tego, że zarząd zmuszony został ogłosić bankructwo (tj.
niewypłacalność finansową). Decyzja ta ma bezpośredni związek z
niedawnymi złymi wynikami finansowymi dotyczącymi pierwszego kwartału
bieżącego roku.
Wydaje się, że to już koniec bytności, co by nie mówić,
bardzo dobrego wydawcy, któremu zawdzięczamy powstanie takich znanych
serii jak: Heroes of Might & Magic, Might & Magic czy też
Army Men. Szef 3DO, Trip Hawkins, stwierdził, że ogłoszenie niewypłacalności
da firmie czas na załatwienie bieżących transakcji oraz ma nadzieję,
że dzięki temu pojawią się nowe opcje ratunku firmy (nowi udziałowcy,
itp.). Tymczasem zarząd skupi się na próbie sprzedaży całej firmy,
lub też jej poszczególnych aktywów, w tym jeszcze niedokończonych,
produkowanych gier (m.in. Four Horsemen of the Apocalypse).
Pomyśleć, że jeszcze w marcu bieżącego roku, wydawało
się, że 3DO utrzyma się na rynku i powróci do dawnej świetności.
|