GRY 04/2003  News Net « 21 »  

The Matrix Online – strona i pierwsze szczegóły

Łosiu

Po raz pierwszy o grze z gatunku MMO osadzonej w realiach świata „Matrycy” (Matrix) usłyszeliśmy na zeszłorocznych targach E3. Od chwili oficjalnej zapowiedzi gry The Matrix Online minął rok i przez cały ten czas twórcy nie uraczyli nas żadnymi informacjami na ten temat – dopiero teraz, w chwilą otwarcia kolejnych targów E3 korporacje Ubi Soft oraz Warner Bros uruchomiły oficjalną witrynę internetową tego tytułu i tym samym uchyliły rąbek tajemnicy związany z sieciowym Matrixem.



Na wstępie zaznaczam, iż The Matrix Online przygotowywany jest przez zespół Monolith Productions (oczywiście w pracach nad rzeczoną produkcją czynnie uczestniczą bracia Wachowscy) wyłącznie z myślą o komputerach klasy PC i zostanie wydany w 2004 roku. Akcja rzeczonej produkcji będzie się toczyć w całości w świecie „Matrycy” (nie będziemy mieli okazji odwiedzać „realnego świata”) i rozgrywać się będzie po wydarzeniach które opisują trzy filmy fabularne z serii Matrix. Matrix Online pozwoli tysiącom graczy wniknąć do wirtualnego świata i uczestniczyć w wojnie pomiędzy wolnymi ludźmi a maszynami.

W chwili obecnej nie dysponujemy jeszcze konkretnymi informacjami na temat istoty samej rozgrywki (czy będzie można opowiedzieć się po obu stronach konfliktu, czy będzie i w jaki sposób rozwiązana zostanie walka pomiędzy graczami PvP, itp.). Autorzy wspominają jednie o ogromnym, dynamicznym i zróżnicowanym świecie, w którym toczyć się będzie akcja gry (metro, kluby nocne, slumsy, drapacze chmur i inne części nowoczesnej metropolii), o pełnej dowolności w poruszaniu się, bogatym asortymencie broni, które będzie można używać, o systemie misji (questów) oraz o tym, iż nie zabraknie tu tak istotnej rzeczy jak technologia „Bullet Time”.

Dodatek do Galactic Civilizations

Łosiu

Na trwających obecnie targach E3, firma Strategy First oraz zespół Stardock Systems Inc podały do wiadomości, iż latem tego roku wypuszczą darmowy dodatek do udanej gwiezdnej strategii zatytułowanej - Galactic Civilizations.

Add-on można będzie bezpłatnie pobrać za pośrednictwem internetowego systemu Starkdock Central, po podaniu numeru-klucza oryginalnej gry. Wprowadzi on do rzeczonej produkcji szereg nowych opcji, w tym: narzędzie zwane „Integrated Technology Navigator”, które ma ułatwić zrozumienie drzewa technologicznego gry, nowy poziom zaawansowania rozgrywki „Nightmare”, nowe technologie, nową rasę „The Arnor”, nowe anomalie, nowe powiązane zdarzenia, nowe rezolucje Planet Zjednoczonych, nowe zakończenie gry, i jeszcze szereg innych, o których możecie przeczytać tutaj.

 


Doom III - nowe logo, trailer i screenshoty

eLKaeR

Osiemnastoosobowa ekipa developerska z firmy id Software ciągle pochłonięta jest pracami, związanymi z trzecią odsłoną kultowej sagi Doom. Wiadomo już ostatecznie, iż gotowy produkt powinien trafić do sklepów pod koniec bieżącego roku za sprawą korporacji wydawniczej Activision (równolegle z edycją PeCetową ukaże się port, dedykowany konsoli Microsoft Xbox). Tymczasem chcielibyśmy przedstawić Wam garść nowych informacji nt. „Zagłady III”.

Przede wszystkim niewielkim modyfikacjom uległ znak graficzny programu - teraz jest znacznie bardziej podobny do logo dwóch poprzednich części.

Ponadto światło dzienne ujrzały nowe screeny oraz niespełna trzyminutowy film z gry. Rozmiar pliku multimedialnego oscyluje w granicach 61MB (format Quick Time, rozmiar 480x360), a pobrania można dokonać stąd.

„Źli geniusze” – nowa strategia na PeCety

ComCo

W większości przypadków, na targach E3 korporacja Vivendi Universal Games przedstawia nowe pozycje ze swojego katalogu wydawniczego, wyłącznie na specjalnych pokazach „za zamkniętymi drzwiami”. Podobna sytuacja miała miejsce z zapowiedzią gry Evil Genius - ciekawej strategii, nad którą aktualnie pracuje londyński zespół Elixir Studios (twórcy Republic: The Revolution).


Akcja programu przeniesie nas do lat sześćdziesiątych poprzedniego stulecia, a konkretniej - do początków kariery tajnych agentów w stylu Jamesa Bonda czy Austina Powersa. Naszym zadaniem nie będzie jednak powstrzymanie najgroźniejszych osób na świecie, ale... wcielenie się w jedną z nich! Otóż w Evil Genius dostaniemy do dyspozycji wyspę z tajną bazą operacyjną (właśnie w niej będziemy snuć niecne plany), najemnikami, a także lokalną ludnością wykonującymi nasze polecenia.

Podczas rozgrywki przygotujemy mnóstwo pułapek na nieproszonych gości (np. wspomnianych powyżej agentów), stworzymy przeróżne rodzaje superbroni, jakimi będziemy szantażować rządy całego świata, wyszkolimy oddziały dywersyjne, itp. - wszystko zrobimy w dwóch głównych celach: powiększeniu naszej władzy na świecie i zwiększeniu liczby pieniędzy na bankowym koncie.

„Styl i tematyka gry Evil Genius sprawiają, iż stanie się ona popularna wśród wielbicieli różnych gatunków” - powiedział Luc Vanhal z firmy Vivendi Universal Games. Zobaczymy, czy te słowa znajdą potwierdzenie w rzeczywistości...

Rynkowy debiut pełnej wersji Evil Genius został wstępnie zaplanowany na trzeci kwartał 2004 roku.

Więcej: http://www.howevilareyou.com/

Index GRY 04/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 21 »