GRY 04/2003  Temat Numeru : I po burzy ... « 18 »  

Microsoft ponad tym wszystkim

Microsoft niespecjalnie reklamował się na targach. Linia produktów jaka była prezentowana na stoisku tej firmy mówiła sama za siebie. Pod tym kątem Microsoft zaliczał się do firm z najpewniejszymi kandydatami na megahity. Nie ma się czemu dziwić, skoro można tam było zobaczyć takie tytuły jak: Mythica (MMORPG), Rise of Nations (RTS), Age of Mythology: The Titans (dodatek), Halo na PC, Flight Simulator 2004: A Century of Flight i Train Simulator 2. Oprócz tego można było zapoznać się z broszurami i ulotkami odnośnie ogłoszonego wcześniej podczas targów Dungeon Siege II (więcej o tym tytule piszemy tutaj). Specjalny pokaz dla mediów zwiastuna gry spotkał się z wielkim uznaniem. Można na nim było zobaczyć sceny z gry przemieszane z pełnymi akcji scenami z przerywników filmowych. Pierwsze wrażenia są aż nazbyt optymistyczne. Pierwsza część była świetna, a druga zapowiada się jeszcze lepiej. Na stoisku firmy można było dostać specjalne płyty ze screenami, informacjami i filmikami z prezentowanych gier.

 

Mythica

Microsoft Entertainment
kategoria: cRPG / massive multiplayer online
światowa data wydania: 2004

Mythica to kolejna, po dwóch częściach Asheron's Call, gra z gatunku MMOcRPG pochodząca z firmy Microsoft Entertainment. Akcja tej produkcji umiejscowiona została w czasach panowania potężnych Wikingów, zaś gracze stają się duchowymi formami wojowników, który polegli w walce i teraz ramię w ramię z bogami stawiają czoła Ognistym Gigantom dążącym do zagłady świata (mityczny Ragnarok).

Na początku rozgrywki, podobnie jak we wszystkich innych tytułach z gatunku cRPG, należy stworzyć swą postać. Autorzy oddali w nasze ręce dwanaście różnych klas postaci, w tym: Berserker, Pyromancer, StormWright oraz Huntress. Patronem każdej klasy jest inny bóg (np. Thor jest patronem Berserkerów), a co za tym idzie każda dysponuje różnymi drogami rozwoju i cechami charakterystycznymi (wszystkie klasy postaci mogą korzystać z dwóch z czterech dostępnych typów energii, tj. Physical, Magical, Order, Chaos).

Podczas rozgrywki nasz bohater podróżować będzie po kilku różnych planach egzystencji znanych z mitologii nordyckiej. Przygodę rozpoczniemy w Asgardzie (ogromne miasto będące siedzibą bogów), następnie trafimy do królestw zamieszkałych przez istoty śmiertelne, tj. Midgard (Ludzie), Vanaheim (Elfy) oraz Nidavellir (Krasnoludzi), gdzie dokonując kolejnych czynów walecznych, czy rozwiązując problemy tych krain, zyskamy sławę pośród mieszkańców, zdobędziemy doświadczenie, rozwiniemy się i przysposobimy nowe umiejętności.

Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu zaawansowania i po wykonaniu określanych zadań otworem staną kolejne trzy światy, tym razem zamieszkałe przez istoty nieśmiertelne, tj. Jotunheim (dom Lodowych Gigantów), Niflheim (kraina Powietrznych Gigantów) oraz ostania Muspellheim (zamieszkała przez Ogniste Giganty) - to tutaj otwarcie przeciwstawimy się siłom Gigantów starających się zniszczyć świat. Niezależnie od naszego stanu zaawansowania cały czas możemy odwiedzać Asgard, otrzymywać zadania od bogów-patronów, odwiedzać różne tamtejsze gildie, otrzymywać questy do wykonania, itp.

  • Około 3 tysięcy graczy w obrębie jednego serwera (shardu).
  • Setki różnego rodzaju przedmiotów, broni, zbroi, itp.
  • Możliwość łączenia się graczy w grupy, tworzenia gildii i innych organizacji.
  • Walka zarówno z monstrami PvE jak i z żywymi graczami PvP.
  • System craftingu, tj. wykonywania określonego rzemiosła, np. wykuwania zbroi.
  • Wysokiej jakości trójwymiarowy silnik graficzny, przy tworzeniu którego zwrócono szczególną uwagę na proporcje i różnice wielkości pomiędzy bohaterami, a gigantycznymi monstrami.
  • oszczególne krainy o 12-20 kilometrach szerokości i 12-15 długości.
  • Gra wymaga uiszczania comiesięcznej opłaty.

Codemasters o Colinie 04 i Flashpoint 2

Na stoisku Codemasters niewiele się zmieniło w przeciągu trwania targów. Firma cały czas pokazywała te same zwiastuny (głównie screeny) swoich nowych gier (w tym głównie Colin McRae Rally 04 i Operation Flashpoint 2), a także prezentowała w akcji trzy inne tytuły, które już niebawem trafią do sprzedaży: Americal Idol (wraz z brytyjską wersją Pop Idol), Battlefield Command: Europe at War 1939-1945. Firma CodeM otworzyła również specjalną sekcję na stronie Dragon Empires (MMORPG), na której można było znaleźć wiadomości o grze prosto z targów E3. Na stoisku znajdowały się gwiazdy z amerykańskiej wersji programu Idol, a także członkowie zespołów projektantów wymienionych gier, którzy opowiadali o produkcji i o tym czego mogą się spodziewać gracze po ich grach. Szkoda, że prócz masy screenów i broszur reklamowych nie zaprezentowano szerzej czwartej części Colina i nie ujawniono szczegółowych wiadomości na temat Flashpoint 2.

Bardzo aktywny JoWood

Stoisko firmy JoWood zdecydowanie można zaliczyć do najbardziej aktywnych. Praktycznie każdy wystawiany tytuł posiadał w okolicy kogoś ze swojego zespołu produkcyjnego, który na bieżąco opowiadał o tym co się z danym tytułem dzieje. Twórcy Spellforce: The Order of Dawn opowiadali o cechach swojej gry RPG, a także zaprezentowali nową rasę, na temat której szczegółowe informacje znajdą się już niebawem na oficjalnej stronie gry. Natomiast Teut Weidemann, główny projektant Soldner: Secret Wars był do dyspozycji mediów przez wszystkie dni targów i prezentował im w akcji swoją najnowszą grę. Teut odpowiadał na pytania dziennikarzy i pokazywał im kluczowe elementy Soldnera. Już niebawem w Internecie powinny pojawić się pierwsze wrażenia na temat tej produkcji. Oprócz tych dwóch tytułów promowano jeszcze inne: Transport Giant, grę strategiczną, która mocno nawiązuje do wydanego niedawno Industry Gianta i kultowego Transport Tycoona Chrisa Sawyera. Osadzona na przełomie XIX wieku gra pozwoli stworzyć własne imperia transportowe graczom. Podobny tematycznie Railroad Pioneer daje z kolei graczom możliwość stworzenia wielkiego kapitału na liniach kolejowych. Tytuł wymierzony jest w Railroad Tycoon III, ale z prezentowanych materiałów wnioskować można, że raczej nie uda mu się pokonać dzieła PopTop. Targi E3 były okazją dla JoWood by uruchomić oficjalną witrynę swojej najnowszej gry RTS pt. Against Rome, w której niecywilizowani barbarzyńcy będą mieli okazję rzucić Rzym na kolana. Promowano również tworzonego już od lat Chasera, strzelaniny FPP, która podobnie jak Doom III, osadzona została w realiach kolonizowanego Marsa.

 

Wiele gier, jedna wirtualna fizyka

Jednym z ciekawszych wydarzeń targów była mała konferencja na temat fizyki w grach komputerowych prowadzona przez MathEngine. Firma ta zajmuje się wyłącznie tworzeniem realistycznych modeli zachować i reakcji w oparciu o prawa fizyki naszego świata. Technologia jest na tyle zaawansowana, że jej licencja została zakupiona i wykorzystana w wielu grach komputerowych wśród których znajdują się takie hity jak: Alone in The Dark IV, PlanetSide, Enter the Matrix, Unreal Tournament 2003, czy Rainbow Six: Raven Shield. KarmaPhysics, bo tak nazywa się owa technologia, zakupiona została (także podczas targów) przez wiele firm, w celu wdrożenia jej do swoich tytułów. Po targach poszczególne firmy mają poinformować w swoich komunikatach prasowych o jakie gry konkretnie chodzi.

 

Sid Meier o szczegółach swoich nowych gier

Po wcześniejszych zapowiedziach Civilization: Conquest oraz Pirates 2 przyszła kolej na ujawnienie dalszych szczegółów na temat tych produkcji. Firaxis zorganizowała małą konferencję dla mediów, podczas której szerzej opowiedziano o wyżej wymienionych tytułach. Następnie na stoisku firmy pojawiły się broszury informacyjne na ich temat.

 

CDV próbuje walczyć

Stoisko CDV odżyło trochę po wcześniejszej stagnacji. Pojawili się ludzie z zespołów odpowiedzialnych za produkcję poszczególnych tytułów, w tym przede wszystkim z takich jak: Breed i Galaxy Andromeda (dawniej Imperium Galactica 3). Producenci Breeda pokazywali publiczności swoją grę w akcji, niektórzy mieli nawet możliwość w nią zagrać (oczywiście w przygotowany specjalnie na targi E3 demo-poziom) na stoisku firmy. Podobnie było z Galaxy Andromeda, w której demo można było pograć na targach. Producenci odpowiadali na pytania klientów i prezentowali najciekawsze opcje swojej strategii. Marketingowcy z CDV zajmowali się rozdawaniem broszur i zachęcaniem do oglądania rollingdem swoich pozostałych tytułów. Największą uwagę przykuły Blitzkrieg (strategia 3D osadzona w realiach II Wojny Światowej), oraz No Man’s Land, którą klienci i media porównywali z Age of Empires II w realiach Dzikiego Zachodu.

»

Index GRY 04/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 18 »