GRY 01/2003  Poradniki « 108 »  



Tytuł części:
strona:
Wprowadzenie
Zanim zaczniesz grę
Poziomy trudności
Zakończenia - jak do nich doprowadzić?
Punkt Widokowy
Wschodnie Silent Hill
Południowe Silent Hill
Wood Side Apartment
Blue Creek Apartment
Zachodnie Silent Hill
Brookhaven Hospital
Brookhaven Hospital Reverse
Dark Silent Hill
Silent Hill Historical Society
Toluca Prison
Katakumby
Nabrzeże
Lake View Hotel
Lake View Hotel Reverse

Wprowadzenie


Silent Hill 2 to wydany początkowo na konsole survival-horror, przepełniony wciągającymi niczym wir na północnym Atlantyku zagadkami, jest jedną z lepszych gier tego typu. Długo musieliśmy czekać, nim ta produkcja pojawiła się na rodzimym rynku, ale ten dzień w końcu nadszedł, więc nie mogło zabraknąć pełnego i dogłębnie wyczerpującego temat poradnika.

Znajdziecie tutaj wszelkie wymagane do ukończenia gry informacje. Bogaty opis czynności, jakie należy wykonać, by ukończyć rozgrywkę na wszystkich poziomach trudności, specjalne mapy pozwalające zorientować się w położeniu podczas gry, uwzględniające położenie wszelkich znalezionych przez nas przedmiotów pomocniczych (apteczki, naboje, itp.), spis zakończeń i poziomów trudności, wraz z ich wpływem na rozgrywkę pomogą nawet najbardziej zagubionemu w gąszczu przeciwności graczowi stanąć na nogi.

Kilka słów o mapkach. Zostały na nich uwzględnione wszelkie mające wpływ na przebieg gry elementy. Dodatkowo wskazaliśmy miejsca, gdzie można znaleźć przedmioty typu apteczka czy naboje. Strzałki wskazujące kierunek poruszania wskazują trasy z WYŁĄCZENIEM zbierania owych nie mających wpływu na przebieg akcji zapasów.

Tyle słowem wprowadzenia. Czas przejść do konkretów.

Piotr „Zodiac’” Szczerbowski

Grzegorz „Kirkor” Bernaś


Zanim zaczniesz grę


Silent Hill 2, to jak już wspomniałem we wstępie, typowy survival-horror z masą zagadek. To właśnie one stanowią główny problem podczas zabawy i na wszystkie znajdziecie odpowiedź w niniejszym poradniku. Chciałbym zwrócić uwagę na zagrożenie, jakim są wrogie stwory pałętające się po opustoszałym miasteczku, zwanym Silent Hill.

Zależnie od wybranego poziomu utrudnień, potwory będą miały różną ilość punktów życia, oraz – uwaga – będą mogły ożywać. Tak, tak, jeśli je zabijecie, po powrocie do pomieszczenia one znowu tam będą. Jeśli akurat szukacie rozwiązania jakieś zagadki, dziurki pasującej do klucza, w posiadaniu którego jesteście, to takie powracające do świata żywych stwory potrafią mocno uprzykrzyć życie.


Warto pamiętać o kilku zasadach:

1. Walcz tylko, jeśli wymaga tego sytuacja. Nie ma sensu pakować się w bójkę z potworem stojącym w korytarzu, przez który nie musisz przejść. Podobna sytuacja wygląda w mieście.

2. Oszczędzaj amunicję. Jeśli już zostałeś zmuszony do użycia siły, nie stosuj od razu najlepszej posiadanej broni, z reguły palnej. Użyj deski, metalowej rurki czy przerośniętego scyzoryka. Broń wyciągaj tylko w sytuacji, gdy przeciwników jest CO NAJMNIEJ dwóch, a nie możesz sobie z nimi poradzić tak, by żaden Cię nie drasnął.

3. Staraj się zapamiętać szczególne lokacje. Jeśli jakieś drzwi będą zamknięte na klucz, będzie na nich kartka, czy jakiś obraz wyda się dziwnie powiązany ze światem Silent Hill, zapamiętaj jego położenie. Potem taki wysiłek może się ogromnie opłacić.

4. Zbieraj przydatne przedmioty. Apteczki, napoje lecznicze, naboje, czy w dalszym stadium gry ampułki. To wszystko przyda się ogromnie podczas zwiedzania dalszych części miasteczka. A czym grozi pozostanie z bossem sam na sam z kończącą się amunicją, chyba nie muszę tłumaczyć.


W wersji PeCetowej na początku możesz wybrać scenariusz. Możliwe opcje to:

Letter From Silent Heaven
Główny epizod. Główny bohater, James, wraca do miasteczka Silent Hill, znanego z pierwszej części gry. Zmusił go do tego list od małżonki, Mary. I to właśnie przez ten list życie James’a zostanie wystawione na niejedną ciężką próbę przetrwania.

Born From a Wish
Krótki scenariusz, którego bohaterem jest znana z głównego wątku Maria. Pewnego dnia budzi się w opustoszałym mieście, nie zdając sobie sprawy z czyhającego na ulicach zagrożenie. To właśnie Ty musisz poprowadzić ją przez kilka łamigłówek.


Dodatkowo po przejściu gry możesz dostać specjalną broń:

Chainsaw (Piła Łańcuchowa)
Gdy przejdziesz grę raz i zaczniesz od nowa, zaraz na początku, za cmentarzem, na którym spotkałeś Angelę, znajdziesz piłę łańcuchową. Dokładna lokacja to dróżka biegnąca do miasta, nieopodal zielonej ciężarówki - usłyszysz dźwięk tego urządzenia. Warto ją zdobyć, gdyż jest to najlepsza broń (nie wymagająca naboi) w początkowej fazie gry.

Hyper Spray
Jest kilka wersji tego środka „anty-potworowego”. Puszkę ze śmiercionośną substancją znajdziesz w przyczepie na Saul St. Możliwe rodzaje (oznacza je kolor mieszanki) to:
Fioletowy: zamraża sporą ilość przeciwników,
Biały: zamraża masę przeciwników,
Żółty: zamraża większość przeciwników,
Zielony: zabija każdego przeciwnika.

 

»

Index GRY 01/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 108 »