Wprowadzenie
Silent Hill 2 to wydany początkowo na konsole survival-horror,
przepełniony wciągającymi niczym wir na północnym Atlantyku
zagadkami, jest jedną z lepszych gier tego typu. Długo musieliśmy
czekać, nim ta produkcja pojawiła się na rodzimym rynku, ale
ten dzień w końcu nadszedł, więc nie mogło zabraknąć pełnego
i dogłębnie wyczerpującego temat poradnika.
Znajdziecie tutaj wszelkie wymagane do ukończenia
gry informacje. Bogaty opis czynności, jakie należy wykonać,
by ukończyć rozgrywkę na wszystkich poziomach trudności, specjalne
mapy pozwalające zorientować się w położeniu podczas gry,
uwzględniające położenie wszelkich znalezionych przez nas
przedmiotów pomocniczych (apteczki, naboje, itp.), spis zakończeń
i poziomów trudności, wraz z ich wpływem na rozgrywkę pomogą
nawet najbardziej zagubionemu w gąszczu przeciwności graczowi
stanąć na nogi.
Kilka słów o mapkach. Zostały na nich uwzględnione
wszelkie mające wpływ na przebieg gry elementy. Dodatkowo
wskazaliśmy miejsca, gdzie można znaleźć przedmioty typu apteczka
czy naboje. Strzałki wskazujące kierunek poruszania wskazują
trasy z WYŁĄCZENIEM zbierania owych nie mających wpływu na
przebieg akcji zapasów.
Tyle słowem wprowadzenia. Czas przejść do konkretów.
Piotr „Zodiac’” Szczerbowski
Grzegorz „Kirkor” Bernaś
Zanim zaczniesz grę
Silent Hill 2, to jak już wspomniałem we wstępie, typowy survival-horror
z masą zagadek. To właśnie one stanowią główny problem podczas
zabawy i na wszystkie znajdziecie odpowiedź w niniejszym poradniku.
Chciałbym zwrócić uwagę na zagrożenie, jakim są wrogie stwory
pałętające się po opustoszałym miasteczku, zwanym Silent Hill.
Zależnie od wybranego poziomu utrudnień, potwory
będą miały różną ilość punktów życia, oraz – uwaga – będą
mogły ożywać. Tak, tak, jeśli je zabijecie, po powrocie do
pomieszczenia one znowu tam będą. Jeśli akurat szukacie rozwiązania
jakieś zagadki, dziurki pasującej do klucza, w posiadaniu
którego jesteście, to takie powracające do świata żywych stwory
potrafią mocno uprzykrzyć życie.
Warto pamiętać o kilku zasadach:
1. Walcz tylko, jeśli wymaga tego sytuacja.
Nie ma sensu pakować się w bójkę z potworem stojącym w korytarzu,
przez który nie musisz przejść. Podobna sytuacja wygląda w
mieście.
2. Oszczędzaj amunicję. Jeśli już zostałeś
zmuszony do użycia siły, nie stosuj od razu najlepszej posiadanej
broni, z reguły palnej. Użyj deski, metalowej rurki czy przerośniętego
scyzoryka. Broń wyciągaj tylko w sytuacji, gdy przeciwników
jest CO NAJMNIEJ dwóch, a nie możesz sobie z nimi poradzić
tak, by żaden Cię nie drasnął.
3. Staraj się zapamiętać szczególne lokacje.
Jeśli jakieś drzwi będą zamknięte na klucz, będzie na nich
kartka, czy jakiś obraz wyda się dziwnie powiązany ze światem
Silent Hill, zapamiętaj jego położenie. Potem taki wysiłek
może się ogromnie opłacić.
4. Zbieraj przydatne przedmioty. Apteczki,
napoje lecznicze, naboje, czy w dalszym stadium gry ampułki.
To wszystko przyda się ogromnie podczas zwiedzania dalszych
części miasteczka. A czym grozi pozostanie z bossem sam na
sam z kończącą się amunicją, chyba nie muszę tłumaczyć.
W wersji PeCetowej na początku możesz wybrać scenariusz. Możliwe
opcje to:
Letter From Silent Heaven
Główny epizod. Główny bohater, James, wraca do miasteczka
Silent Hill, znanego z pierwszej części gry. Zmusił go do
tego list od małżonki, Mary. I to właśnie przez ten list życie
James’a zostanie wystawione na niejedną ciężką próbę przetrwania.
Born From a Wish
Krótki scenariusz, którego bohaterem jest znana
z głównego wątku Maria. Pewnego dnia budzi się w opustoszałym
mieście, nie zdając sobie sprawy z czyhającego na ulicach
zagrożenie. To właśnie Ty musisz poprowadzić ją przez kilka
łamigłówek.
Dodatkowo po przejściu gry możesz dostać
specjalną broń:
Chainsaw (Piła Łańcuchowa)
Gdy przejdziesz grę raz i zaczniesz od nowa, zaraz
na początku, za cmentarzem, na którym spotkałeś Angelę, znajdziesz
piłę łańcuchową. Dokładna lokacja to dróżka biegnąca do miasta,
nieopodal zielonej ciężarówki - usłyszysz dźwięk tego urządzenia.
Warto ją zdobyć, gdyż jest to najlepsza broń (nie wymagająca
naboi) w początkowej fazie gry.
Hyper Spray Jest kilka wersji tego środka „anty-potworowego”. Puszkę
ze śmiercionośną substancją znajdziesz w przyczepie na Saul
St. Możliwe rodzaje (oznacza je kolor mieszanki) to:
Fioletowy: zamraża sporą ilość przeciwników,
Biały: zamraża masę przeciwników,
Żółty: zamraża większość przeciwników,
Zielony: zabija każdego przeciwnika.
|