GRY 12/2003  TLotR: The Fellowship of the Ring « 10 »  

 

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring to już druga próba przeniesienia niezwykle rozbudowanego, fantastycznego świata, stworzonego przez J.R.R. Tolkiena w realia gier komputerowych (pierwszej podjął się na początku lat 90-tych Interplay, wydając dwie części cRPG, oparte o dwie pierwsze księgi). Tym razem czynnikiem mobilizującym do stworzenia nowej gry stał się sukces filmowej adaptacji Władcy Pierścieni, którego pierwszą część mieliśmy okazję zobaczyć na początku 2002 roku.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring stworzył zespół Surreal Software, opierając się o trójwymiarowy silnik graficzny użyty wcześniej do produkcji Drakan 2. Fabuła gry oparta jest o pierwszą księgę Trylogii, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza w drogę do siedziby elfów Rivendell, by szukać pomocy u dostojnego Elronda. Całą drogę ścigani przez Nazgule - mrocznych jeźdźców, spotykają wrogów i nowych przyjaciół. Z konarów Starej Wierzby w Mrocznej Puszczy, a następnie z rąk upiorów kurhanu ratuje ich tajemniczy Tom Bombadil. W miasteczku Bree spotykają Obieżyświata, kolejnego towarzysza podróży, który sobie tylko znanymi ścieżkami prowadzi ich do celu wyprawy. Gra trzyma się bardziej oryginalnej powieści J.R.R. Tolkiena, niż jej filmowej adaptacji, w której kilka istotnych wątków i postaci pominięto.

Gracz może prowadzić jedną z trzech głównych postaci tej opowieści: hobbita Frodo, Aragorna (Obieżyświata) lub czarodzieja Gandalfa. Wybór każdej z nich powoduje zupełnie inny przebieg rozgrywki spowodowany ich odmiennymi umiejętnościami. Frodo nie jest dobrym rycerzem, ale dzięki Pierścieniowi Władzy potrafi się szybko ukryć przed niepowołanym wzrokiem. Aragorn to doskonały wojownik, wyćwiczony w strzelaniu z łuku i walce wręcz, a jego umiejętności jeszcze wzrastają, gdy używa swojego rodowego miecza Andurila. Aragorn potrafi niezauważenie podkraść się do wroga i zadać śmiertelne uderzenie. Z kolei Gandalf to mędrzec, który posiadł wszelkie tajniki magii. Może rzucać wiele różnych czarów, w większości jednak obronnych, gdyż z natury nie jest agresywny.

Gra jest połączeniem elementów przygodowych i zręcznościowych z RPG. O ile walka wymaga od nas szybkości i refleksu, o tyle istotne jest dobre wyposażenie postaci w odpowiednią broń i ubiór, które możemy kupić u sklepikarzy, dostać od napotkanych nieznajomych lub po prostu znaleźć w mrocznych podziemiach. Dla każdej postaci przygotowano inny zestaw zadań do wykonania, prowadzący do jednego końca i zbliżający nas do zniszczenia Pierścienia Władzy w trzewiach góry Orodruiny.

Producent: Surreal
Wydawca: Vivendi Universal Publishing
dystrybutor PL: Play It
kategoria: gry akcji / cRPG / przygodowe


data premiery: 23 październik 2002
data wydania PL: 20 grudzień 2002

tryb gry: single player
wymagania wiekowe: 12+

 

Index GRY 12/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 10 »