GRY 04/2003  News Net « 27 »  

Shadow Ops: Red Mercury w produkcji

ComCo

Zespół Zombie Studios poinformował o przygotowywaniu rozbudowanej strzelanki pierwszoosobowej, której akcja zostanie osadzona w niedalekiej przyszłości, noszącej tytuł Shadow Ops: Red Mercury.

W pełnej wersji programu wcielimy się w postać członka specjalnego oddziału Delta Force, zaś naszym zadaniem będzie powstrzymanie terrorystycznej organizacji o nazwie "Czerwony Merkury" przed wybudowaniem bomby atomowej. W tym celu odwiedzimy przeróżne miasta Europy Środkowo-Wschodniej oraz ukryte bazy wojskowe, znajdujące się m.in. na terenie Rosji, Bośni, czy Filipin...

Produkcja tworzona jest w oparciu o technologię firmy Epic Games, jaka została wykorzystana np. przy produkcji drugiej części Unreala. Do przejścia dostaniemy 20 różnorodnych scenariuszy (rozgrywających się wewnątrz rozmaitych budynków, jak również w otwartym terenie), w których przyjdzie nam skorzystać z 20 rodzajów broni. Wszystkie misje będą w głównej mierze polegały na kompletnej „demolce” otoczenia, jednak czasem czeka nas także odbicie zakładników, eskorta ważnych osobistości, itp.



Twórcy zaimplementują w Shadow Ops: Red Mercury opcję rozgrywki wieloosobowej, na jaką będą składać się takie tryby jak: Deathmatch, Team Deathmatch, Plant the Bomb czy Capture the Flag. Wspomnieć należy również o dopracowanych efektach dźwiękowych opracowywanych w siedzibie studia Soundelux (pracowali m.in. przy filmie "Helikopter w Ogniu", a także zajmują się "Aniołkami Charliego 2").

Pełna wersja Shadow Ops: Red Mercury zostanie wydana przez korporację Atari w czerwcu 2004 roku. Docelowymi platformami sprzętowymi są: komputery typu PC oraz konsola Microsoft Xbox.

Magic: The Gathering - Battlegrounds, czyli trójwymiarowa bijatyka dla fanów „Medżika”

eLKaeR

Osławiona kolekcjonerska gra karciana (CCG) o nazwie Magic: The Gathering ujrzała światło dzienne dokładnie dziesięć lat temu, dzięki wysiłkom Richarda Garfielda i firmy Wizards of the Coast. Natomiast wraz z początkiem tegorocznej jesieni do sklepów powinna trafić następna wirtualna interpretacja rzeczonego produktu, nosząca podtytuł Battlegrounds.

Prace nad wspomnianą pozycją prowadzą ludzie ze studia Secret Level (współtwórcy m.in. Star Wars: Starfighter) – ich kolejne dzieło połączy elementy strategiczne z dynamiczną walką w czasie rzeczywistym. Użytkownik wykreuje własną postać i będzie przemierzał ogromną fantastyczną krainę w poszukiwaniu potencjalnych rywali. Pojedynki polegać będą na wykorzystywaniu dwóch spośród pięciu kolorów magii (np. przywoływanie potworów i rzucanie czarów) oraz rozmaitych artefaktów, celem pozbawienia oponenta dwudziestu punktów energii życiowej. Całość zostanie okraszona bogatą w szczegóły oprawą graficzną 3D.

Developerzy zaimplementują zarówno tryb single-player (wykonywanie szeregu zadań w ramach sześciu obszernych rozdziałów fabularnych), jak i opcję zabawy wieloosobowej. Warto zaznaczyć, iż ma istnieć internetowy ranking graczy wraz ze statystykami oraz możliwość pobierania z Sieci darmowych dodatków.

Roli wydawcy Magic: The Gathering - Battlegrounds podejmie się korporacja Atari. Wśród docelowych platform sprzętowych figurują PeCety i konsola Microsoft Xbox.

 


Alians sowiecko-amerykańsko-angielski kontra oś Berlin-Rzym-Tokio

eLKaeR

Programiści z TimeGate Studios, czyli autorzy m.in. Kohan: Immortal Sovereigns, pracują obecnie nad pozycją o nazwie Axis & Allies: RTS. Tytuł ów jest kolejną próbą przeniesienia do wirtualnej rzeczywistości popularnej gry planszowej, stworzonej przez firmę Avalon Hill. Tym razem podjęto decyzję o utrzymaniu projektu w konwencji strategii czasu rzeczywistego.

Będziemy mogli opowiedzieć się po jednej z pięciu stron konfliktu (Związek Sowiecki, Stany Zjednoczone, Anglia, Japonia i III Rzesza) podczas II Wojny Światowej i poprowadzić nasze siły militarne do zwycięstwa.

Oprócz wydawania rozkazów dla jednostek lądowych, powietrznych i nawodnych istotne mają być także elementy ekonomiczne (organizowanie zaplecza logistycznego itp.). Warto zauważyć, iż aplikacja pozwoli użytkownikom na interakcję z historycznymi postaciami szefów państw (np. Józef W. Stalin, Winston L.S. Churchill i Adolf Hitler) oraz dowódców wojskowych (Gieorgij K. Żukow, George S. Patton, Isoroku Yamamoto itd.). Całość uzupełni opcja zabawy online i losowy generator scenariuszy.

Roli wydawcy omawianego produktu podejmie się korporacja Atari. Premiera pełnej wersji nastąpi w czwartym kwartale przyszłego roku.

 

Premiera wersji demonstracyjnej Tony Hawk's Pro Skater 4

eLKaeR

Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami firm Aspyr Media i Beenox, światło dzienne ujrzała interaktywna edycja pokazowa PeCetowej odsłony gry Tony Hawk’s Pro Skater 4. Z naszego działu Pliki – serwer FTP możecie już pobrać instalator o całkowitym rozmiarze 132,7 MB.



Demo zawiera jedną planszę (College), zbudowaną na wzór standardowego amerykańskiego campusu. Ponadto developerzy zaimplementowali trzy postaci wirtuozów deskorolki, czyli tytułowego arcymistrza oraz Kareema Campbella i Boba Burnquista. Do tego dochodzą jeszcze cztery tryby zabawy: kariera zawodnicza, wyścig z czasem, jazda nieograniczona i praktyka (w specjalnie wydzielonym miejscu). Natomiast w tle słychać dopasowany do klimatu utwór o nazwie T.N.T. autorstwa kultowego zespołu rockowego AC/DC.

Wymagania sprzętowe omawianej aplikacji to Pentium II 800 MHz lub równorzędny; 256 MB RAM; karta graficzna GeForce2 lub równorzędna z 32 MB pamięci VRAM; 490MB wolnego miejsca na twardym dysku.

Index GRY 04/2003   Magazyn Profesjonalnego Gracza « 27 »